Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
364.26 --- 329.63:504 --- 364.25 --- Maatschappeljke problemen met hygiene en gezondheid --- milieupartijen --- Maatschappelijke problemen tengevolge milieu, omgeving --- 364.25 Maatschappelijke problemen tengevolge milieu, omgeving --- 329.63:504 milieupartijen --- 364.26 Maatschappeljke problemen met hygiene en gezondheid
Choose an application
Er is iets niet pluis op het speelplein waar Jens en zijn vrienden na school al eens gaan spelen. Spullen verdwijnen ; kinderen worden ziek en de hond van Flint krijgt blauwe vlekken. Wat is daar aan de hand? Bestaan spoken dan toch echt?
AVI 8 --- Omgeving --- Spoken --- AVI M6 --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur verhalend --- Schoolbooks - Didactic material --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Professional ethics. Deontology --- Accountancy --- Business policy --- et al --- bedrijven, ethiek --- corporate governance --- accountancy --- boekhoudkundige fraude --- accounting omgeving
Choose an application
Het groepsklimaat in de verstandelijk gehandicaptenzorg is een belangrijke factor voor het welzijn en de ontwikkeling van individuele cliënten. Begeleiders hebben daarom de opgave om een positief en gunstig groepsklimaat te creëren. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want dat kan behoorlijk ingewikkeld zijn. In dit boek wordt voor het eerst beschreven hoe begeleiders in (L)VG/LVB-(woon)groepen hier methodisch aan kunnen werken. Tot nu toe moesten begeleiders zelf de vertaalslag maken van algemene kennis over groepsdynamiek naar specifiek de verstandelijk gehandicaptenzorg. De auteur maakt nu deze vertaalslag nadat ze deze kennis eerst in de praktijk heeft onderzocht. Het boek is dan ook sterk praktijkgericht: er staan veel voorbeelden in en een groot aantal interventies waarmee begeleiders meteen aan de slag kunnen.Groepsdynamiek in de verstandelijk gehandicaptenzorg is geschreven voor mbo- en hbo-groepsbegeleiders en studenten in opleiding, maar is ook bruikbaar voor gedragsdeskundigen die een begeleidersteam ondersteunen. Het boek richt zich inhoudelijk met name op woongroepen voor mensen met een lichte of matige verstandelijke beperking, waarbij veel inzichten ook bruikbaar zijn voor dagbestedingsgroepen.(https://www.swpbook.com/boeken/22/verstandelijke-beperking-gehandicaptenzorg/2155/groepsdynamiek-in-de-verstandelijk-gehandicaptenzorg)
Primary groups --- personen met een mentale beperking --- groepsdynamica --- methoden van het sociaal werk --- groepen --- verstandelijk gehandicapten --- 362.31 --- Groepsdynamiek --- groepstherapie --- Mentaal gehandicapten : hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- 376.4 --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Methodische hulpverlening --- Groepsvorming --- Groepsbegeleiding --- Interactie --- Woonomgeving --- Teamontwikkeling --- Communicatie --- Omgeving --- Woonzorgcentra --- Kwaliteitszorg --- Feedback --- Theorie --- Praktijk --- Praktijkonderzoek --- PXL-Social Work 2020 --- maatschappelijke zorg --- verstandelijke beperkingen --- leefgroepen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Omgeving (geografie) --- Woonzorgcentrum --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Omgeving (entourage)
Choose an application
Jonge kinderen willen greep krijgen op de werkelijkheid rondom hen. Om ze daar zo goed mogelijk in te ondersteunen en te begeleiden, is een doordacht gebruik en inrichting van hun directe omgeving essentieel. Een rijke leeromgeving in het basisonderwijs met kleuters vertelt hoe je op basis van twee essentiële pijlers een prikkelende en uitdagende omgeving creëert. Daarnaast leert dit boek je diverse creatieve werkvormen aan zoals 'klas zonder hoeken' en 'de talentenarchipel', en hoe je als begeleider soepel leert inspelen op de interesses van de kleuter zelf. (flaptekst)
Kleuteronderwijs --- Methodiek --- Didactiek --- Omgeving --- Leeromgeving --- Zelfsturing --- Thematisch werken --- Themaloos --- Projectonderwijs --- Omgeving (geografie) --- Themaloos werken --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- zelfsturing --- kleuteronderwijs --- leerinhouden --- ervaringsleren --- onderwijspraktijk --- klasinrichting --- kleuters --- onderwijsstijlen --- didactiek --- Kleuteronderwijs ; methodiek --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- 471.4 --- basisonderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs
Choose an application
Children --- Parents --- Public spaces --- Spatial behavior --- Families --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Life cycle, Human --- Behavior, Spatial --- Proxemic behavior --- Space behavior --- Spatially-oriented behavior --- Psychology --- Space and time --- Public places --- Social areas --- Urban public spaces --- Urban spaces --- Cities and towns --- Social conditions. --- Public opinion. --- Attitudes. --- 316.4 --- 343.9 --- 364.25 --- 711.61 --- 711.61 Stadsplanning: pleinen; open ruimten --- Stadsplanning: pleinen; open ruimten --- 364.25 Maatschappelijke problemen tengevolge milieu, omgeving --- Maatschappelijke problemen tengevolge milieu, omgeving --- 316.4 Sociale processen --- Sociale processen --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- Criminologie --(algemeen) --- Great Britain. --- Age group sociology --- Social geography --- Great Britain
Choose an application
School management --- onderwijsmanagement --- schoolbeleid --- 371.1.07 --- 371 --- #GSDBP --- #A9206A --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- schoolleiding --- schoolbegeleiding --- 430.1 --- pedagogiek (gez) --- Naslagwerk --- onderwijsstructuur --- management --- 458.1 --- Begeleiding --- Evaluatie: controle --- Interne werking --- Onderwijskunde: schoolleiding: begeleiding --- Rechten --- Rechtsinstanties: procedures --- Rechtspraak --- School en omgeving --- Schoolbeheer --- Schoolbestuur --- Schoolleiding --- Schoolbegeleiding: zelfevaluatie --- Visies en ontwikkelingen --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 371.1.07 Schooladministratie. Schoolleiding --(organisatorisch) --- Schooladministratie. Schoolleiding --(organisatorisch)
Choose an application
The societies that developed in the eastern Mediterranean during the Bronze Age produced the most prolific and diverse range of stone vessel traditions known at any time or anywhere in the world. Stone vessels are therefore a key class of artefact in the early history of this region. As a form of archaeological evidence, they offer important analytical advantages over other artefact types - virtual indestructibility, a wide range of functions and values, huge variety in manufacturing traditions, as well as the subtractive character of stone and its rich potential for geological provenancing. In this 2007 book, Andrew Bevan considers individual stone vessel industries in great detail. He also offers a highly comparative and value-led perspective on production, consumption and exchange logics throughout the eastern Mediterranean over a period of two millennia during the Bronze Age (ca.3000-1200 BC).
Bronze age --- Stone implements --- Excavations (Archaeology) --- Commerce, Prehistoric --- Bronz çağı --- Taş aletler --- Antiquities. --- Bronze age. --- Commerce, Prehistoric. --- Excavations (Archaeology). --- Stone implements. --- Archeologische vondsten. --- Vaatwerk. --- Natuursteen. --- Omgeving. --- Bronzezeit. --- Handel. --- Steingefä�. --- Steingefä� --- Mediterranean Region --- Mediterranean Region. --- Egeïsche Zee. --- Midden-Oosten. --- Mittelmeerraum. --- Civilization --- Exchange, Prehistoric --- Prehistoric commerce --- Flint implements --- Lithic implements --- Implements, utensils, etc. --- Debitage --- Social Sciences --- Archeology
Choose an application
Knipperlicht is een familiespel rond verkeersveiligheid en het verkeersreglement.
Verkeersopvoeding --- Educatieve spellen --- basisonderwijs --- #PBIB:+111.74 --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- lager onderwijs --- verkeersopvoeding --- 478.2 --- didactiek --- kwissen --- spelmaterialen --- Lager onderwijs --- Verkeersreglement --- Verkeersveiligheid --- Verkeersborden --- educatieve spelen --- Didactisch materiaal --- spelotheek --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Omgeving : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - verkeersopvoeding --- Games --- Educatieve spellen. --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- verkeer --- Primary education --- Transport. Traffic --- Didactics of social education
Choose an application
Fred, de pinguin, heeft een geheimzinnige vondst gedaan: een fles met daarin het bouwplan van een fiets. Een fiets op de Zuidpool - dat zou pas leuk zijn! Tijdens zijn zoektocht naar de onderdelen van zijn fiets komt Fred in een grote, vreemde stad. Hij ziet er gevaarlijke brommende voertuigen die hem bijna omver rijden. Gelukkig is er Cleo, de vriendelijke meeuw die Fred leert hoe hij op een veilige manier door de stad kan trekken. Help Fred om alle delen van zijn fiets te vinden. Verken samen met hem de boeiende stad en leer wat je moet doen in het verkeer. (Bron: covertekst)
#PBIB:+111.74 --- 478.2 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- verkeersopvoeding --- 4-8 jr --- Fiets --- Verkeer --- Verkeersopvoeding --- fietsen --- verkeer --- Verkeersonderwijs --- Fietsen : basisonderwijs --- Fietsen : kleuteronderwijs --- Fietsen : verkeersveiligheid --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Omgeving : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - verkeersopvoeding --- Seksuele opvoeding. --- D40691.jpg --- Kleuterschool: verkeersopvoeding --- interactieve spelletjes --- seksuele opvoeding --- kleuterschool: seksuele voorlichting
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|