Listing 1 - 10 of 74 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek gaat over dé succesfactor in de journalistiek: ideeën. Want nieuws begint vaak met een gebeurtenis, journalistiek begint altijd met een idee. Geen ander vak heeft daarom zo vaak zo veel ideeën zo hard nodig: voor onderwerpen en invalshoeken, voor vormen van vertellen en verbeelden - en voor formats en verdienmodellen. In dit manifest pleit journalist Karel van den Berg voor authentiek en eigentijds journalistiek denken als fundament voor de toekomst van zijn intellectuele ambacht. Meer dan ooit zijn onderscheidende ideeën van levensbelang voor de vrije pers als maatschappelijke factor en economische sector. Dit manifest legt ook de basis voor 'Bedenk eens wat nieuws', het handboek voor journalistieke ideeontwikkeling dat bij dit boek hoort. Bron : http://www.boekenbank.be
nieuwsberichtgeving --- creativiteit --- journalistieke technieken --- Journalism --- Journalistiek --- Creativiteit --- Nieuws --- Nieuwsgaring --- Journalistiek ; nieuws. --- Musiceren --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
, 229 p.
Journalism --- Journalism. --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Nieuws --- Radio --- Nieuwsgaring --- Journalistiek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Algemeen nieuws: Spaanse taal --- Periodicals --- Contains audio-visual material --- Didactics of Spanish --- Spaanse taal --- Pers --- Taal --- Spaans --- Tijdschriften.
Choose an application
Journalism. --- Journalism --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Informatiemaatschappij --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Nieuwsgaring --- Nieuws --- Internationalisering --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Hoe kunnen offline successen van nieuwsorganisaties gecontinueerd worden in digitale omgevingen ? Is er sprake van ontwrichting van het medialandschap ? Wat doen redacties online ? Op verschillende manieren zijn nieuwsredacties op zoek naar oplossingen om oude en nieuwe media met elkaar te combineren. Uitgevers en hoofdredacteuren bedenken en ontwikkelen nieuwe strategieën en concepten om in te kunnen spelen op een crossmediale toekomst. Veel nieuwsorganisaties zoeken het antwoord in een geïntegreerde redactie waarbij journalisten van verschillende mediaplatformen gemeenschappelijk de online en offline berichtgeving verzorgen. Wat betekent de introductie van deze vorm van mediaconvergentie voor de manier waarop nieuwsredacties van oudsher zijn georganiseerd en voor de werkzaamheden van journalisten en hoofdredacteuren ? Klaske Tameling deed etnografisch onderzoek op de redacties van de Volkskrant, NOS Nieuws en de FD Mediagroep en analyseerde het crossmediale nieuwsproces. Zij interviewde in totaal 120 journalisten, inclusief hoofdredacteuren, over de veranderingen die mediaconvergentie teweegbrengen. Het onderzoek legt de worsteling van de hoofdredacties met een nieuwe werkelijkheid bloot. Journalistieke routines blijken lastig te veranderen. De prioriteit van redacteuren, verslaggevers en zelfs van crossmediale coördinatoren ligt bij de krant, radio of televisie. Ondanks concepten als internet first en een paywall is de aandacht voor online nog beperkt. De terugkerende vraag En wat doen we online ? typeert de zoektocht van een (hoofd)redactie die moeite heeft met het bepalen van een online strategie en de nieuwe crossmediale werkwijze.Bron : http://www.boomlemma.nl
nieuwsberichtgeving --- journalistiek --- Journalism --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Sociale media --- Journalistiek --- Internetjournalistiek --- Nieuws --- Nieuwsgaring --- Media --- Nieuwe media --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
From an author highly knowledgeable in the field, News is a handy and accessible guide that examines the history of news, both as newspapers and radio, and as entertainment and information, and introduces students to the key concepts and issues that surround the news.Using up-to-date case examples such as the Hutton Report and embedded journalists, from across a range of media including print, radio, television and the internet, Jackie Harrison explains the different theoretical approaches that have been used to study the news, as well as providing an accessible intro
#KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Nieuws --- #KVHA:Media en communicatie --- Journalism. --- Broadcast journalism. --- Broadcast news --- News broadcasting --- Broadcasting --- Journalism --- Press --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Broadcast journalism --- Fake news --- Journalism & Communications
Choose an application
nieuwsberichtgeving --- Nederland --- eu-nede 090.2 --- 659.3 ) Massacommunicatie --- journaal --- kranten --- nieuws --- massamedia, publiciteitswezen, audiovisuele media - Nederland --- redacties --- media --- elektronische media --- dagbladpers --- interactieve media
Choose an application
"Herbert J. Gans is the Robert S. Lynd Professor of Sociology at Columbia University."--BOOK JACKET.
Journalism --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek; Verenigde Staten --- #KVHA:Nieuws --- Journalisme --- Mass communications --- United States --- New journalism --- Journalism - United States --- Etats-Unis
Choose an application
This book explores the role of language and images in newspaper, radio, online and televisionnews. The authors introduce useful frameworks for analysing language, image andthe interaction between the two, and illustrate these with authentic newsstories from around the English-speaking world, ranging from the Oktoberfest toenvironmental disasters to the killing of Osama bin Laden. This analysispersuasively illustrates how events are re-told in the news and madenewsworthy through both language and image. This clearly written andaccessible introduction to news discourse is essential reading for s
Pragmatics --- Journalism --- Mass communications --- #KVHA:Discourse analysis; Nieuws --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Journalistiek schrijven --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Journalism.
Choose an application
Des armées de mercenaires géants qui attaquent et égorgent, des saints qui transforment les pierres en encens, la Vierge qui multiplie ses apparitions, des otages transformés en réservoirs d’organes humains, des complots pour l’exode des chrétiens, contre les Palestiniens, pour la partition du Liban et de tout le Moyen-Orient, une machination diabolique de Kissinger… Interpellée par le très grand nombre de rumeurs circulant lors de la guerre du Liban, l’autrice a voulu, en analysant dans le détail les plus marquantes, percer le sens, la fonctionnalité et le fonctionnement de cette parole tourbillonnante qui paraissait n’être là que pour accroître encore l’effroi. L’ouvrage nous livre également une analyse de l’univers idéologique du monde arabe, de la structure de la société libanaise, de la guerre qui s’y est déroulée, et révèle la réactivation des mythologies maronite et arabo-musulmane. Dans les temps de crise, ce qu’on nomme « masse silencieuse » est en réalité une masse très loquace, trouvant dans les rumeurs son mode d’expression privilégié. Celles-ci façonnent un univers peuplé de monstres et de héros, de complots et de contre-complots. Par là, elles s’avèrent être un outil formidable pour une radioscopie en profondeur du corps social, puisqu’elles mettent le chercheur en rapport direct avec l’inconscient collectif, les mythes profonds qui informent et actionnent les représentations du présent. Elles nous renseignent sur les mécanismes qui contribuent à la perpétuation d’une guerre, la représentation de soi comme victime, l’autocélébration et finalement la mobilisation. Elles expriment la latence de la violence sociale et la propension de la collectivité à exhumer et cultiver, à fin d’extériorisation, les vieux mythes de persécution que toute société a en réserve. Parole née de la crise, la rumeur en entretient la permanence.
Anti-American propaganda --- Gerucht (Nieuws) --- Geruchten (Nieuws) --- Propaganda [Anti-American ] --- Propaganda [Anti-Amerikaanse ] --- Propagande anti-americaine --- Rumeur (Nouvelles) --- Rumeurs (Nouvelles) --- Rumor --- Rumors --- Violence --- Lebanon --- Liban --- History --- Histoire --- Civil War, 1975-1990 --- 1975 --- -Propaganda [Anti-American ] --- Religious aspects --- Islam --- Violence - Lebanon --- Rumor - Lebanon --- Lebanon - History - Civil War, 1975-1990 --- Rumour --- Propaganda --- Public opinion --- Publicity --- Violent behavior --- Social psychology --- rumeurs --- guerre --- violence
Listing 1 - 10 of 74 | << page >> |
Sort by
|