Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Christendom --- Christianisme --- Enseignement secondaire --- Islam --- Jodendom --- Judaïsme --- Middelbaar onderwijs --- 268.76 --- #gsdb11 --- #GOSA:XXI.Alg.M --- #GOSA:XV.Jod.M --- #GOSA:XV.Isl.M --- 238.9 --- jodendom (ler) --- islam (ler) --- 268 --- 296 --- 297 --- Godsdienstonderricht : Islam --- Godsdienstonderricht : Jodendom --- #GGSB: Jodendom --- #GGSB: Islam --- Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- 268.76 Niet-christelijke godsdiensten en catechese
Choose an application
Enkele jaren geleden leek het er nog op alsof we met zijn allen een heerlijke nieuwe wereld tegemoet gingen. Vandaag zijn de berichten over de mondiale situatie weer heel anders. Samenleven op deze wereld is, zo te zien, een complexe zaak. Het vergt een andere manier van denken en handelen. Het is noodzakelijk dat mensen zich bewust worden van de verbondenheid met mensen over de hele wereld en van de eigen verantwoordelijkheid voor de toekomst van die wereld. Dit cahier begint met een aantal getuigenissen van allochtonen, die hun visie ge ven op onze samenleving. In verschillende reflecterende artikels worden oorzaken en gevolgen van enkele mondiale verschijnselen aangetoond. Onderwijsmensen gaan na welke de kansen en beperktheden zijn om vanuit ver schillende vakken aan mondiale vorming te doen. In het leerhuis worden een aantal suggesties gegeven, om jonge mensen inzichten bij te brengen in de mondiale problemen. (Bron: covertekst)
Christelijke ethiek --- Ethique chrétienne --- Maatschappij --- Société --- 253:325 --- #gsdb11 --- 268.76 --- Z316.72 --- Z++93/03 --- 313 --- 328.7 --- 354.7 --- 456.8 --- Migrantenproblematiek --- Mondiale vorming ; onderwijs --- Ontwikkelingssamenwerking --- Racisme ; Vlaanderen --- Christendom en maatschappij --- Pastoraal voor emigranten, gastarbeiders --- Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- 268.76 Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- 253:325 Pastoraal voor emigranten, gastarbeiders --- Development aid. Development cooperation. --- Kerk en maatschappij. --- #BSCH: vak: godsdienst
Choose an application
This publication assumes that the modern context of plurality requires universities and higher education to support studying plural religious traditions in depth, giving due consideration to plural religious and secular perspectives, and providing opportunities for interaction between them. There are various ways to realise these aims. Success may be supported (or hindered) by various structures and concepts prevalent in universities or by different schools of thought on the nature of religions, on their relation to each other, and on their place in society. Religions and theologies can be studied in parallel, in cooperation, in dialogue, or through integrative approaches. The differing theoretical positions and contextual conditions (institutional, social, political) within which (inter)religious learning takes place are an important focus of this publication, both for the possibilities they open up and the limitations they pose. This publication builds on the presentations and discussions of scholars participating at a conference at the University of Hamburg in December 2018, with some additional contributions from others in the field who were unable to attend in person.
268.76 --- 268.226 --- 268.226 Catechese in hogere onderwijsvormen --- Catechese in hogere onderwijsvormen --- 268.76 Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- Religious pluralism --- Theology --- Religions --- Dialogue --- Study and teaching (Higher) --- History --- Relations. --- Religious aspects. --- Religious pluralism - Study and teaching (Higher) - Europe - History - 21st century. --- Theology - Study and teaching (Higher) - Europe - History - 21st century. --- Religions - Relations. --- Dialogue - Religious aspects. --- diversity --- religion --- interreligious --- plurality --- Interreligious Dialogue --- Islam --- higher education --- interfaith --- Diversität --- Religion --- Pluralisierung --- Interreligiösität --- dialogischer Religionsunterricht --- Hochschule --- Universität --- Theologie --- Religionspädagogik --- Bildungsmanagement
Choose an application
Verschillende auteurs in dit boek stellen een brede interesse voor spirituele thema's en voor nieuwe vormen van religiositeit vast. In dit boek gaan theologen, psychologen en sociologen kritisch in op de vraag hoe deze nieuwe religieuze fenomenen kunnen geïnterpreteerd en geëvalueerd worden. Dit boek biedt heel wat achtergronden en inspiratie voor eenieder die in het fenomeen van religie in brede zin geïnteresseerd is. (Bron: covertekst)
Christian fundamental theology --- christendom --- Church and the world --- Spiritual life --- Christendom en maatschappij --- Godsdienst en maatschappij --- C1 --- Godsdienst --- Godsdienstsociologie --- Sekten --- godsdienst --- onderwijs --- theologie --- 071299.jpg --- 230.3 --- Onderwijs --- Pastoraal --- Theologie --- Academic collection --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb6 --- 230*7 --- 268.76 --- 268.76 Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- Niet-christelijke godsdiensten en catechese --- 230*7 Recente, hedendaagse theologische discussies --- Recente, hedendaagse theologische discussies --- Life, Spiritual --- Religious life --- Spirituality --- Christianity and the world --- Church and society --- Society and the church --- World and the church --- Worldliness (Theology) --- Mission of the church --- Christianity and international relations --- Kerken en religie --- Christendom en cultuur & maatschappij --- Christendom --- Catechese --- Pastoraat --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Da Vinci Code --- beleving van religie --- heidendom --- traditionele christendom --- nieuwe vormen van religiositeit --- buitenchristelijke vormen van spiritualiteit --- gender-problematiek --- Godsdiensten
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|