Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by
Consumer law, common markets and federalism in Europe and the United States
Authors: --- --- ---
ISBN: 3110107414 3110868822 9783110868821 9783110107418 0899251129 9780899251127 0899251099 Year: 1987 Volume: 2.1-2.5 Publisher: Berlin de Gruyter

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Une philosophie de la consommation: agent économique et sujet moral
Author:
ISBN: 2859399151 2757419099 Year: 2005 Publisher: Villeneuve d'Ascq Presses universitaires du septentrion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pouvons nous espérer un jour assigner une limite à nos économies dont la forme actuelle de développement menace toujours plus le monde et les communautés humaines dans lesquelles nous vivons ? Cette question inquiète ne porte pas d'abord sur la quantité produite mais sur la bonne consommation. Or la science qui aurait dû consacrer toute son attention à construire une définition réfléchie de la bonne consommation s'est laissée absorber par une toute autre question relative aux conditions de la reproduction sociale et aux formes de distribution du produit à travers l'échange marchand et la répartition. Il en résulte que depuis plus de deux siècles la consommation est le plus souvent tenue pour un acte de reproduction de la vie et des forces de chaque être humain. La richesse est définie à partir du produit. Le bonheur du consommateur est vu comme un état quantifiable. Pour retrouver une plus juste notion de la consommation heureuse, il faut dire au contraire que le don précède la prise, que la consommation est antérieure à la production et que le travail n'est pas d'abord un acte productif mais une passion où le temps se donne comme temps humain.

The consumer society : myths and structures
Author:
ISBN: 0761956921 Year: 1998 Publisher: London Sage


Book
Green consumerism : an a-to-z guide
Authors: ---
ISBN: 9781412996853 9781412973809 1412973805 9781452266190 1452266190 1412996856 1849727449 9781849727440 Year: 2011 Publisher: Thousand Oaks, Calif. Sage

Explorations in social theory : from metatheorizing to rationalization
Author:
ISBN: 0761967737 1280370335 9786610370337 1412933285 0761967729 9781412933285 9781446220160 1446220168 9781280370335 6610370338 9780761967729 9780761967736 1473946050 Year: 2001 Publisher: London Sage Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ritzer offers a description of the sociological condition in this text. It contains reflections on uses and missuses of metatheory and finds a way out of the confusion by sketching out the lineaments of an integrated sociological paradigm.

Consumer boycotts : effecting change through the marketplace and the media
Author:
ISBN: 041592457X 0415924561 0203900413 1280316756 0203900405 1135960429 9780203900413 9780203900406 9780415924566 9780415924573 9781135960421 9781280316753 9786610316755 6610316759 9781135960377 9781135960414 1135960410 Year: 1999 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Monroe Friedman discusses different types of boycotts, from their historical focus on labour and economic concerns, to the more recent inclusion of issues such as minority rights, animal welfare and environmental protection.

Acknowledging consumption
Author:
ISBN: 0415106893 0415106885 1138143014 9786610158126 0203975391 1134843127 1280158123 9780203975398 9780415106887 9780415106894 9781280158124 6610158126 9781134843077 1134843070 9781134843114 1134843119 9781134843121 9781138143012 9781138143012 Year: 1995 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A multi-disciplinary overview providing new theories, critical analyses and the latest reasearch on this very fashionable topic. Includes chapters on consumption studies in anthropology, economics, history, sociology and many more areas.


Book
Het consumentenkrediet : de Wet van 12 juni 1991
Author:
ISBN: 9063218265 9789063218263 Year: 1993 Volume: 20 Publisher: Deurne Kluwer Rechtswetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

& toepassingsgebied dwingend recht & kredietpromotie & kredietovereenkomst & kredietvormen & bemiddelaar & verwerking persoonsgegevens privacy & controle toezicht erkenning inschrijving & opsporing vaststelling verboden handeling & sancties


Book
Consumer culture theory
Authors: --- ---
ISBN: 9781785603228 1785603221 178560323X 9781785603235 9781780521176 1780521170 9781780521169 1780521162 1283354756 9786613354754 Year: 2015 Publisher: Bingley Emerald

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The chapters in this volume are selected from the best papers presented at the 10th Annual consumer culture theory conference held at the University of Arkansas, USA in June 2015. The diverse interpretive research and theory represented in this volume provides the reader with intellectually stimulating opportunities to examine the intersections between a variety of topics that represent the cutting edge in consumer research. These studies draw on an array of qualitative methodologies and the substantive topics represent crucial issues for our times.

Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by