Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
3e druk
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Morele Opvoeding. --- pedagogiek --- Educational sciences --- ethische opvoeding --- General ethics --- Waardevorming --- Opvoeding --- 37.017 --- #GBIB:IDGP --- 433.2 --- morele opvoeding --- morele vorming --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- morele en religieuze opvoeding --- Morele- en religieuze opvoeding --- Morele opvoeding --- Morele opvoeding: kleuters --- Waardenopvoeding --- 37.013 --- Ethiek --- Kinderen --- Samenleving
Choose an application
Max Dohle plaatst de morele opvoeding midden in onze democratische samenleving. Het is niet eenvoudig in deze open samenlevingsvorm een morele opvoeding vorm te geven. De auteur is erin geslaagd frisse ideeën aan te dragen. Door het laten ervaren en bespreken van morele dilemma's leren kinderen wat de consequenties zijn van hun gedrag en dat ze zelf voor hun gedrag verantwoordelijk zijn. Kinderen kunnen daarin ook tot het besef komen dat je anderen kun helpen. Niet een hoeveelheid opgelegde regels, maar verantwoordelijkheid voor eigen daden is de kern van de morele opvoeding.
morele opvoeding --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- waarden --- normen --- 471.48 --- 478.6 --- 478.9 --- Anders zijn --- Basisonderwijs --- Emoties (Gevoelens) --- Intercultureel onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Morele opvoeding --- Norm --- Opvoeding-moreel --- Schoolklimaat --- Waarde --- Waardevorming --- Ethische opvoeding --- 478 --- Kinderen : normen en waarden --- morele opvoeding: lagere school --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Overige vormingsgebieden --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
In het onderwijs durft men de lat hoog te leggen. Dat geldt ook voor het ontwikkelen van basisvaardigheden die het goede leven kunnen bevorderen. De school is een centrum waar leerlingen, leerkrachten, ouders, begeleiders en alle andere betrokkenen zich optimaal kunnen ontwikkelen, in alle openheid. Het gevoel van zinvolle aanwezigheid is hierbij essentieel. De hamvraag is: Hoe kun je een school met een positief leef- en leerklimaat realiseren? Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken. Hoewel dit boek geschreven is voor de basisscholen, kan het heel verdienstelijk zijn voor de Basisvorming van het Voortgezet Onderwijs en voor de Middenscholen. Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken.
School management --- 433.2 --- morele opvoeding --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- 458.1 --- Basisschool --- Conflicten --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Pesten --- Schoolcultuur --- Sociale opvoeding --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Leeromgeving --- Pesten op school --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- 456.8 --- basisonderwijs (ler) --- leerklimaat --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsvisie --- 071073.jpg --- 104395.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- morele en religieuze opvoeding --- Organisatie - Management --- Didactische principes --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Tolhuis
Choose an application
Wat komt er allemaal kijken bij het werken met kinderen van nul tot twaalf jaar? 'Kinderen als beroep' biedt een brede en herkenbare basis van de ontwikkelingspsychologie. Het boek is thematisch opgezet volgens de kernactiviteiten, waaronder uitvoeren van de dagelijkse opvang, aanbieden van ontwikkelingsgerichte activiteiten, ondersteunen bij specifieke begeleidingsvragen, regie voeren en bevorderen van kwaliteit. In vijftig korte hoofdstukken komen lichamelijke, cognitieve en sociale ontwikkelingen aan bod en worden belangrijke thema’s belicht als karakter, geweten, pesten, angst, broertjes en zusjes, problemen thuis, vriendschap en spelen. Elk hoofdstuk begint met een aansprekende quote of een kort praktijkvoorbeeld. Dan volgt de theorie die op zeer begrijpelijk niveau wordt uitgelegd. Belangrijke zinnen worden met highlights extra onder de aandacht gebracht. Elk hoofdstuk eindigt met een verdiepingsvraag.
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- 416.1 --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling --- Fantasie --- Groei --- Kindertekeningen --- Kleuters --- Lagere schoolleeftijd --- Lichamelijke ontwikkeling --- Morele opvoeding --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelontwikkeling --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- 159.922 --- Kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale ontwikkeling --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderverzorgenden --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kinderverzorging
Choose an application
27
Pedagogiek en onderwijskunde --- Waardevorming --- Didactische theorieën. --- Onderwijs. --- onderwijsfilosofie --- waardenonderwijs --- Teaching --- onderwijs --- opvoeding --- #PBIB:+107.10 --- Academic collection --- Communicatie --- #A0206A --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Waarden --- basiscompetenties --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- pedagogie --- waarden --- 450.41 --- 456.8 --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Consumentenopvoeding --- Filosoferen met kinderen --- Morele opvoeding --- Onderwijs --- Onderwijsvisies --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- dsofie (Onderwijsvisie) --- filosofie --- kinderen --- morele vorming --- pedagogiek --- waardeopvoeding --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Filosofie met kinderen --- Onderwijsvisie --- Waarden (normen) --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- 450.4 --- filosoferen --- morele opvoeding --- onderwijskunde (ler) --- opvoedend onderwijs --- waardecommunicatie (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoedend onderwijs --- Waarden --- kunst --- BSO --- Beroepsonderwijs --- Kinderen en consumptie --- Lagere school: pedagogisch project --- Lerarenberoep --- Onderwijs: waarden --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Vormingsgebieden --- Opvoeding en onderwijs --- Ethiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Waar was ik voor ik geboren werd? Was God vroeger getrouwd met een mevrouw? En had hij kinderen? Wat waren de hobbys van de eerste mens? Dood zijn, duurt dat lang? Waarom mogen kinderen geen koning zijn? Waarom leggen mensen geen eieren? Breek jij ook je hoofd over alles en nog wat? Heb ook jij van die onmogelijke vragen in je hoofd? Vragen waarop je het antwoord niet kent. Vragen waarbij zelfs je ouders, juf of meester met hun mond vol tanden staan. Dan vind je dit zalige boek vol piekervragen vast heel boeiend. Want hier ontdek je grappige, logische, gekke, lieve en vooral duidelijke antwoorden op nieuwsgierige vragen! Voor Waarom? ging Kolet Janssen op zoek naar de diepste vragen van kinderen. Ook voor volwassenen is het niet altijd makkelijk om op deze vragen te antwoorden. Daarom dit boek, om van tijd tot tijd door te nemen, inspiratie op te doen, alleen of samen te lezen.
Philosophy --- Didactics of religion --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Geloofsopvoeding --- Godsdienst --- Geloofsleer --- C3 --- geloofsleven --- jeugdliteratuur --- kinderen --- 235 --- 245 --- Geloofsleven --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Morele opvoeding --- Weetjes --- 070 --- 041 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- God --- Jezus --- bijbel --- dieren --- dood --- engelen --- goed --- kindervragen --- kwaad --- leven --- mensen --- pijn --- ruimte --- universum --- Filosoferen met kinderen --- Wetenschappen --- 235.0 --- Kunst en cultuur --- Christendom ; geloofsleven --- Bundels van gemengde inhoud --- Filosofie ; kinderen --- filosofie --- Filosofie met kinderen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Ouders, opvoeders, leekrachten en therapeuten willen kinderen zien ontwikkelen. Dit kan alleen wanneer het kind daartoe wordt gestimuleerd. Hoe groter de kwaliteit van de stimuli van de volwassene, hoe groter de ontwikkelingskansen van het kind. Maar welke prikkels stimuleer ik als volwassene bij mijn kind? En aan welke kwaliteitsnormen moet mijn interactie voldoen opdat het kind mijn stimulans opneemt en eruit leert? Het antwoord daarop is de behoefte die in elke opvoedingssituatie dezelfde is en daardoor het specifieke van opvoeding, onderwijs en therapie overstijgt: de nood van elk kind aan mediatie. In dit boek wordt een antwoord geformuleerd op deze vragen. De auteur ging daarvoor te rade bij onder meer R. Feuerstein, P.S. Klein, F. Cuvelier, C. Haywood en K. Greenberg.
416.23 --- ontwikkelingspsychologie --- Feuersteinmethode --- zelfredzaamheid --- Identiteit --- opvoeding --- cognitieve ontwikkeling --- Reuven Feuerstein --- psychologie --- 415.4 --- Motivatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Waardevorming --- Zelfsturing --- Ontwikkelingspsychologie --- 062312.jpg --- opvoedkunde --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Developmental psychology --- Educational sciences --- ontwikkeling van het kind --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 37.013 --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- Stimulering --- Onderwijskunde. --- Bemiddeling. --- Förderung. --- Kind. --- Ontwikkelingspsychologie. --- Persönlichkeitsentwicklung. --- ontwikkeling van het kind. --- ontwikkelingsstimulering. --- opvoeding. --- Morele opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Het deugdenspel maakt je op een speelse en motiverende wijze bewust van de bouwstenen van je karakter. Eigenschappen zoals eerlijkheid, concentratie, moed en respect, worden helder en bondig uitgelegd. Je kunt de kaarten overal gebruiken: thuis, op school en daarbuiten. Bron: http://www.deugdenkaarten.nl(voor handige tips en achtergrondinformatie)
305 --- communicatie --- talenten --- persoonlijkheid --- reflectie --- sociale psychologie --- Gedrag --- Deugden --- Kinderen --- Persoonlijkheidsleer --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Zelfvertrouwen --- Zelfbeeld --- Karakter --- Coaching --- Waardevorming --- Morele opvoeding --- Waarden --- Normen --- Social ethics --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Secondary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- toegepaste filosofie --- leefklimaat --- karakterkunde --- relationele vorming --- sociale opvoeding --- Deugd --- Kind --- Karakter (aard) --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Spellen --- Kwaliteiten --- Talenten --- Games --- Norm (gedragsregel) --- Personality development
Choose an application
Hoort bij de methode godsdienst 'Theo'. De Theo 1 spellendoos bestaat uit vier spelletjes: kwartet, jaloeziespel, verjaardagsspel, Theo-spel. Deze worden allen apart uitgeleend.
Godsdienst --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- #BSCH: vak: godsdienst --- godsdienst --- leerboeken --- 485.7 --- schoolboeken --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.9 --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Liturgische kalender --- Secundair onderwijs --- Jaloezie --- Morele opvoeding --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen
Choose an application
Maatschappij --- Onderwijssystemen --- Société --- Systèmes d'enseignement --- basisonderwijs --- geweld --- geweldloosheid --- vrede --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- vredesopvoeding --- Armoede --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Gandhi, Mahatma --- Geweld --- Geweldloosheid --- Geweldloze opvoeding --- Kaïn en Abel --- Kinderarbeid --- Kindermishandeling --- Kinderprostitutie --- Mondiale vorming --- Pesten op school --- Pesten --- Rechten van het kind --- Slavernij --- Straatkinderen --- Verloren zoon --- Vooroordelen --- Vredesopvoeding --- Zondebok --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- kindermishandeling --- pesten --- vredesopvoeding (ler) --- 307.4 --- 399.24 --- 456.8 --- Oorlog en vrede --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Intercultureel onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of social education --- Social problems --- ethische opvoeding
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|