Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijk gehandicapte kinderen. --- Didactics --- personen met een motorische beperking --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- kinderen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- basisonderwijs --- mensen met een motorische beperking --- 616.01 --- Bewegingsonderwijs --- Motorische beperkingen --- 796.034 --- Gehandicaptensport --- Kinderen met een handicap --- Lesplannen --- Oefeningen --- Schoolsport --- 477.83 --- 477.8 --- 031227.jpg --- Gehandicapten: bewegingsonderwijs --- Lager onderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Motorisch gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Rolstoelgebruikers --- Kleuteronderwijs --- Motorisch gehandicapten --- Kinderen --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Kind met een lichamelijke handicap --- Rolstoelgebruiker --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Sinds een tiental jaren wordt er meer en meer aandacht besteed aan kinderen met motorische coördinatiestoornissen. DCD (coördinatie-ontwikkelingsstoornis), ook ontwikkelingsdyspraxie genoemd, is niet de stoornis van rekenen, lezen of spelling. Het is de leerstoornis van de motorische vaardigheid. Het gaat hierbij om het handig en bij een normaal tempo kunnen omspringen met alle motorische taken die van een kind op een bepaalde leeftijd verwacht worden.
Motoriek --- Ontwikkelingsdyspraxie. --- Kinderen. --- bewegingsapparaat --- motorische ontwikkeling --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- psychomotoriek --- psychomotorische stoornissen --- #KVHB:Dyspraxie --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- mensen met een motorische beperking --- ontwikkelingsdyspraxie --- ontwikkelingsstoornissen --- 415.3 --- kinderen --- motoriek --- 463.5 --- 463.9 --- 464 --- Bewegingsproblemen --- Dyspraxie (DCD, Ontwikkelingsdyspraxie) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Diagnostiek --- Dyspraxie (DCD) --- Kinderen --- Motorische problemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Therapie --- 376.55 --- Behandelingen --- Dysorthografie --- Hulpverlening --- Motoriek ; kinderen --- Motorische stoornissen --- Motorische vaardigheden --- Ontwikkelingsdyspraxie --- 463 --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- bewegingsstoornissen --- kinderzorg --- leerstoornissen --- revalidatie --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Lichamelijk gehandicapten --- Overige groepen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: groeistoornissen) --- 362.7 --- 159.99 --- 159.98 --- 365 --- leerstoornissen (ler) --- ontwikkelingsdyspraxie (ler) --- Kleuteronderwijs. Peuteronderwijs --- Orthopedagogiek --- Onhandigheid --- dyspraxie --- DCD. --- Motorisch gehandicapte kinderen --- ADHD --- Developmental Coordination Disorder --- Coördinatieproblemen --- Basiscompetenties --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Kind --- Kind met een lichamelijke handicap --- Coördinatieprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Dit boek geeft een overzicht van de domeinen van de vier ?traditionele? groepen van personen met een handicap (een verstandelijke, fysieke, visuele of auditieve handicap), en daarnaast ook nog van personen met gedragsstoornissen, personen met een autismespectrumstoornis, personen die middelen misbruiken, personen met ernstig meervoudige beperkingen en personen met een dubbele diagnose. Telkens komen nagenoeg dezelfde onderwerpen terug: eerst historiek, etiologie, terminologie, indeling en psychologische aspecten, daarna de orthopedagogische en ? agogische theorie en praktijk.
Orthopedagogiek. --- personen met een auditieve beperking --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- personen met een fysieke beperking --- gedragsstoornissen --- personen met een meervoudige beperking --- Orthopedagogics --- pedagogiek --- personen met een visuele beperking --- personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- 460.2 --- auditieve handicaps --- fysiek gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- visuele beperking --- mensen met een mentale beperking --- mensen met een motorische beperking --- mensen met een visuele beperking --- mensen met een auditieve stoornis --- drugs --- autismespectrumstoornissen --- Drugs --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Personen met een auditieve handicap (auditief gehandicapten, doven, slechthorenden) --- Personen met een fysieke handicap (lichamelijk gehandicapten, mindervaliden) --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- Personen met een visuele handicap (blinden, visueel gehandicapten) --- 37.013 --- Autisme --- Behandelingen --- Classificatie --- Etiologie --- Gedragsstoornissen --- Hulpmiddelen --- Personen met een auditieve handicap --- Personen met een lichamelijke handicap --- Personen met een mentale handicap --- Personen met een visuele handicap --- Verslaving --- Gehandicapten ; leermiddelen --- #KVHB:Orthopedagogie --- Handboeken --- 376 --- Gehandicapten --- Gedragsproblemen --- Visueel gehandicapten --- Auditief gehandicapten --- Lichamelijk gehandicapten --- Orthopedagogiek --- Gehandicaptenzorg --- Drughulpverlening --- Hulpverlening --- Comorbiditeit --- Ernstig meervoudige beperkingen --- Persoon met een handicap --- Gedragsprobleem --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- ouder --- Verslavingszorg --- Meervoudige handicap --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|