Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
schrift --- geschiedenis --- kalligrafie --- Writing --- typografie --- Calligraphy. --- Calligraphie --- Ecriture --- History. --- Histoire --- Calligraphy --- History --- 091.14:003.077 --- 091:003 --- -Typografie ; schrift ; lettertypes ; naslagwerken --- 766.655.24 --- Chirography --- Handwriting --- Language and languages --- Ciphers --- Penmanship --- Decorative arts --- Codices--Kalligrafie --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi-:-Semiotiek. Schriften. Tekens en symbolen. Codes. Grafische voorstellingen --- Gebruiksgrafiek ; typografie ; lettertypes --- 091:003 Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi-:-Semiotiek. Schriften. Tekens en symbolen. Codes. Grafische voorstellingen --- 091.14:003.077 Codices--Kalligrafie --- Kalligrafie --- Typografie ; schrift ; lettertypes ; naslagwerken --- Hieroglyphics --- Writing - History --- #X-L: Casterman --- 766.21(091) --- Grafische industrie en ontwerp ; schrift ; kalligrafie & lettering ; geschiedenis (overzicht)
Choose an application
Waarom Japan? Omdat het het land van het schrift is. Van alle landen waarmee de auteur kennis heeft kunnen maken is Japan het land waar hij een omgang met tekens heeft ontmoet die het meest in de buurt komt van zijn overtuigingen en dromen, of die, zo je wilt, het verste af staat van de tegenzin, de ergernis en de afwijzing die de Westerse heerschappij van de zin ('sémiocratie') bij hem heeft gewekt. Het Japanse teken is sterk: het hoort thuis in een bewonderenswaardig geheel van regels, ordening en vertoning, en wordt nooit als na- tuurlijk of rationeel voorgesteld. Het Japanse teken is leeg: zijn betekenis verdwijnt; geen God, Waarheid of Moraal vormen de ondergrond van deze tekens. Ze heersen zonder tegenpartij. En bovendien tref je de superieure kwaliteit van dit teken, de adel van zijn voorkomen en de erotische bekoring van zijn tekening overal aan, bij de onbelangrijkste en door ons gewoonlijk voor onbeduidend gehouden dingen en gedragingen. De plaats van het teken zal hier dus niet worden gezocht in het institutionele domein: van kunst, van folklore en zelfs van 'beschaving' (het feodale versus het technische Japan) zal geen sprake zijn. Er zal sprake zijn van de stad, het warenhuis, het toneel, de beleefdheid, de tuinen, het geweld; van enkele gebaren, enkele gerechten, enkele gedichten; en er zal sprake zijn van de gezichten, de ogen en de penselen die dit alles schrijven maar niet schilderen.
#gsdbF --- Kunsttheorie ; cultuurfilosofie ; R. Barthes over Japan --- Kalligrafie ; tekens ; Japan --- 7.01 --- 130.2 --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Filosofie ; Cultuurfilosofie --- Japan --- Civilization. --- 1.07 --- Filosofie ; filosofen (A - Z)
Choose an application
Muzische vorming --- Kleuteronderwijs. --- 371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+117.10 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Creativiteit --- Dansen --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Verbale expressie --- Monsters --- Robotten --- Toneel (Theater) --- clown --- dans --- handboek --- monsters --- robots --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Muzische vorming; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- didactiek --- handboeken --- Kalligrafie --- Ruimte --- Wolken --- Zee --- kalligrafie --- ruimte --- theater --- wolken --- zee --- toneel --- Muzische vorming; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Drama --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Music sound recording --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: verkeersopvoeding --- #BSCH: vak: muziek --- Beeldeducatie --- Kleuter --- Wereldoriëntatie; ba.o --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
WO (wereldoriëntatie) --- lager onderwijs --- socio-emotionele ontwikkeling --- natuureducatie --- Didactics of social education --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- beweging --- techniek --- Didactics of primary education --- 371.67 --- 373.5 --- basisonderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- didactiek --- Kalligrafie --- Kleuren --- Kunstenaars --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schaduw --- Thematisch werken --- Wereldoriëntatie --- 471.43 --- Beeldopvoeding --- Kunst --- beeldopvoeding --- kleuren --- 476 --- kunst --- wereldorientatie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Kleur (kleur) --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Leerboek : Zelf een boekje naaien - Je logo op je bedrijfswagen - Een rietpen snijden - In de ban van de cirkel - Gerard Mercator, kalligraaf - Chinees penseelschrift - Borstelen als de Chinezen - Slim volk, die Romeinen !
Drawing --- kalligrafie --- Schrift ; geschiedenis --- Logo's --- Boeken ; geschiedenis --- 7.03 --- #PBIB:+117.20 --- kunstgeschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 486.3 --- 700.8 --- Plastische opvoeding --- 477.6 --- Beeldopvoeding --- China --- Geschiedenis --- Handboek/cursus --- Letters --- Mercator --- Rome --- Schrift --- alfabet --- basisonderwijs --- beeldende opvoeding --- boek --- borstelen --- cirkel --- handboek --- logo --- penseelschrift --- plastische opvoeding --- rietpen --- 486 ) * EXPRESSIEVAKKEN - S.O. --- boeken --- eerste graad --- letters --- logo's --- plastische opvoeding ; secundair onderwijs --- 701.1 --- Esthetische opvoeding --- 7.03 Kunststijlen. Kunstscholen. Kunststromingen --- Kunststijlen. Kunstscholen. Kunststromingen --- Muzische vorming : Beeld --- Beeldende expressie --- Beroep en opleiding --- Tekenen --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- grafiek --- 486 ) * EXPRESSIEVAKKEN - S.O --- Secundair onderwijs --- #BSCH: vak: tekenen --- Logo --- Beeldeducatie --- Handschrift (persoon)
Choose an application
Een meisje komt dit boek binnen en stelt de vraag: wat is kunst?De schrijver geeft haar een eiland om het uit te zoeken.In Wat is kunst? daagt Ted van Lieshout een meisje uit om in haar eigen verbeelding op zoek te gaan naar antwoorden. Ondertussen vertelt hij over kunst en cultuur: van schets tot schilderij, van masker tot mozaïek, van dans tot design.Wat is kunst?Wat is cultuur?Waarom is kunst belangrijk?Voor zijn boeken kreeg Ted van Lieshout onder meer de Gouden en Zilveren Griffels, de Boekensleutel, de Woutertje Pieterseprijs en de Theo Thijssenprijs voor zijn hele oeuvre.'Ted van Lieshout, gedreven en veelzijdig schrijver, illustrator, maker en zoveel meer, komt telkens weer verrassend naar buiten met werk vanuit een noodzaak en een passie die hij graag deelt met jong en oud.' - Eric Vanthillo, PluizuitBron: Bibliotheek.be
Kunst --- Art --- kunst op school --- kunstfilosofie --- beeldende kunst --- Didactics of the arts --- philosophy of art --- Licht --- Verveling --- Kunstonderwijs --- Eilanden --- Zeeën --- Schepen --- Golven --- Steden --- Dieren --- Rokken --- Uitvindingen --- Voeding --- Schoonheid --- Schilderkunst --- Kalligrafie --- Tekenkunst --- Noordpool --- Gewoonten --- Afrika --- Dans --- Beeldhouwkunst --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Eiland --- Zee --- Schip (transportmoddem) --- Golf (aardrijkskunde) --- Stad --- Dier --- Rok --- Uitvinding --- Gewoonte --- Azië --- Nederland --- China --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Grote Oceaan --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Donker --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Beroep --- Drank --- Gezondheid --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Kunsteducatie --- Beeldopvoeding --- Schip (transportmiddel) --- Kunst. --- Lager Onderwijs. --- 456.7 --- kunstbeschouwing --- kunsteducatie --- basisonderwijs --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Choose an application
De Tuin van heden.nu 5 prentenmap bevat 42 A3-prenten + 1 poster (bijbelse tijdband). Deze zijn allen apart uitleenbaar.+ 3 uitbreidingsprenten
Godsdienst --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Kerkelijke feesten --- Kerstmis --- Johannes de Doper --- Christus --- Pasen --- Vasten --- Emmaüsgangers --- Geluk --- Bijbel --- Bijbelse geschiedenis --- Sacramenten --- Doopsel --- Verloren zoon --- Bezinning --- Jeugd --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Profeten --- Elia --- Israël --- Kaarten --- Schilderijen --- Domino's --- Gebeden --- Synagogen --- Communie --- Vormsel --- Eucharistie --- Natuur --- Cultuur --- Psalmen --- Kunsten --- Haring, Keith --- Tijdlijn --- Stormen --- Bijbelverklaringen --- Moskeeën --- Kalligrafie --- Jodendom --- Feesten --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Scheppingsverhaal --- Godsdienst ; basisonderwijs --- 478.61 --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs. --- Kerkelijk feest --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Johannes de Doper (profeet) --- Jezus Christus --- Vasten (religie) --- Sacrament --- Profeet --- Kaart (geografie) --- Schilderij --- Domino --- Gebed --- Synagoge --- Toerisme --- Psalm --- Kunst --- Storm (wind) --- Bijbelverklaring --- Moskee --- Feest --- Muziek --- Literatuur --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Noorwegen --- Maatschappij --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Jongere
Choose an application
Thema's:11. Leren voor later. - 12. Mee met de mode - 13: Boek in... boek uit - 14. Sta je man en vrouw - 15. Knuffelen - 16. Een drama - 17. O, zit dat zo? - 18. Kijk wat ik kan? - 19. Weet jij de weg? 20. Zalig (n)iets doen.
371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Bewegingsopvoeding --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Lager onderwijs --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Schoolboeken --- 5e leerjaar l.o --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Begin van het schooljaar --- Boeken --- Brahms, Johannes --- Dansen --- Drama --- Emoties (Gevoelens) --- Handboek/cursus --- Knuffelen --- Kunstzinnige vorming --- Leeftijd --- Mode --- Mozart --- Natuur --- Ontdekken --- Panamarenko --- Romeo --- Schrift --- Televisie --- Touret, Jean --- Vakantie --- Verkeer --- Vrede --- affiche --- afscheidsfeest --- andere culturen --- audiovisuele vorming --- avontuur --- beeldhouwen --- beeldopvoeding --- belichting --- beroepen --- bewegingsonderwijs --- boeken --- boekomslag --- boerderij --- camera obscura --- camera --- catwalk --- collage --- dirigent --- dramatische vorming --- etalage --- figurentheater --- film --- fotografie --- funk --- gelaatsuitdrukkingen --- gevoelens --- grootouders --- handboek --- hiphop --- hoofddeksel --- intercultureel --- interview --- kalligrafie --- kledij --- knutselen --- lappenpoppen --- leiding geven --- lettering --- liedjes --- lounge --- mediaopvoeding --- mobile --- mode --- musiceren --- oorlog --- orkest --- partituur --- pop --- popmuziek --- poppenspel --- portretkunst --- rap --- reportage --- reünie --- ritmiek --- schaduwspel --- schilderen --- soul --- spotlights --- spreekvaardigheid --- straatkinderen --- studiowerk --- taalbeheersing --- tekenen --- theater --- tijdslijn --- toneel --- uitbeelden --- volksdans --- welkom --- wrijftechniek --- zappen --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N --- CD --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Muzische opvoeding en expressie --- Muzische vorming: handboek lagere school --- 642 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- (zie ook: jazzdans) --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Audiovisuele vorming --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Beeldeducatie --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
Thema's: 1.Welkom - 2.We zijn allemaal wereldburgers - 3.Help, we zijn bedreigd - 4.Handel en wandel - 5.Zevenmijlslaarzen - 6.Stromen van letters en beelden - 7.Dingen en mensen getuigen - 8.Zoveel grond! we doen er iets mee - 9.Een blik op oneindig
Voetbal --- Rollenpatronen --- Diversiteit --- #BSCH: vak: muziek --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 371.67 --- 373.5 --- Afrika --- Alcohol --- Alfabet --- Archeologie --- Begin van het schooljaar --- Beschermde dieren(Bedreigde dieren) --- Bodem --- Bossen --- Braille --- Computers --- Dagelijks leven --- Dinosaurussen --- Drugs --- Drugspreventie --- Elektriciteit --- Europa --- Fietsen --- Filosofie --- Geschiedenis --- Godsdiensten --- Grondstoffen --- Handel --- Indianen --- Kaartlezen --- Kalligrafie --- Klei --- Kopen --- Lager onderwijs --- Letters --- Milieubescherming --- Mode --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Natuur --- Pictogrammen --- Rechten van de mens (Mensenrechten) --- Regenwouden --- Reizen --- Reliëf --- Ruimtevaart --- Schoolboeken --- Schoolleven --- Seksualiteit --- Sterrenbeelden(Astrologie) --- Tabak --- Techniek --- Tijd --- Toekomst --- Toerisme --- Verliefd zijn --- Verslaving --- Vervoer --- Vervoermiddelen --- Wereld --- Wereldoriëntatie --- Zonnestelsels --- 476.1 --- 477 --- 6e leerjaar l.o --- Amnesty international --- Amundsen, Roald --- Antarctica --- Artsen zonder grenzen --- Athene --- Azië --- Beroep --- Breitling Orbiter III --- Columbus, Christoffel --- Computer --- Da Gama, Vasco --- Dansen --- EU --- Eerlijke handel --- Gaia --- Gehandicapten --- Gevaarlijke stoffen --- Greenpeace --- Handboek/cursus --- Homoseksualiteit --- Jeruzalem --- Magelhaes, Fernando --- Marco Polo --- Muziek --- Noord-Amerika --- Oceanië --- Oxfam-wereldwinkel --- Rode Kruis --- Rome --- Scheepvaart --- Stanley, Henry --- Supermarkt --- Vliegtuig --- Voeding --- Vrachtwagenchauffeur --- Welvaart --- Wereldhandel --- Winkel --- Zuid-Amerika --- Zwin --- aandelen --- aarde --- aardrijkskunde --- afval --- alcohol --- archeologie --- armoede --- auto --- bedreigde dieren --- bergen --- beroepskeuze --- bevolking --- biotechnologie --- bodem --- bos --- broederlijk delen --- collage --- dagelijks leven --- delfstoffen --- demografie --- denken --- dieren --- dinosauruskop --- drugs --- fiets --- geschiedenis --- gezicht --- globalisering --- godsdienst --- grond --- grondstoffen --- grottekeningen --- handboek --- heelal --- hefbomen --- indianen --- internet --- katrollen --- klanken --- knutselen --- kogellager --- kunst --- kunststof --- kwaliteitscontrole --- landschap --- lichaamstaal --- logo --- maskers --- mensenrechten --- metaal --- middeleeuwen --- milieu --- milieubewust --- mode --- museum --- muzische vorming --- naam --- natuur --- natuurkennis --- natuurreservaat --- onderneming --- oog --- oor --- opgravingen --- pictogram --- planeten --- planten --- plastiek --- puberteit --- regenwoud --- reizen --- reliëf --- roken --- ruimtevaart --- schaduw --- scharnier --- schimmenspel --- schrift --- sexualiteit --- sociale verantwoordelijkheid --- staal --- steen --- sterren --- techniek --- toerisme --- transport --- trucker --- vakantie --- veiligheid --- verbraseming --- verliefdheid --- vlag --- voedselketen --- voedselkringloop --- voedselpiramide --- voedselweb --- wereld --- wereldgodsdiensten --- wereldoriëntatie --- wero --- woodblock --- www --- zelfportret --- zon --- 3de graad --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Muzische Opvoeding --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- 476.11 --- 477.7 --- Muzische vorming; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- Wereldoriëntatie: handleiding lagere school --- muzische vorming: handboek lagere school --- wereldoriëntatie: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- (zie ook: onderwijs (Afrika)) --- (zie ook: onderwijs (Azië)) --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: jazzdans) --- (zie ook: skiën (gehandicapten)) --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- (zie ook: sportvoeding) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Muzische vorming --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Kinderliederen --- Dieren --- Reclame --- Liederenbundels --- Dierenbescherming --- Schrift --- Communicatie --- Landschappen --- Schrijven --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Kinderlied --- Handschrift (persoon) --- Bodem (geologisch) --- Landschap --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Ziekte --- Bewegingsonderwijs --- Vliegen (werkwoord) --- Beeldeducatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Reliëf --- Wereldoriëntatie --- Azië --- Oceanië --- reliëf --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- Wereldoriëntatie: handleiding lagere school --- wereldoriëntatie: handboek lagere school --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: onderwijs (Azië)) --- (zie ook: skiën (gehandicapten)) --- Reizen (werkwoord)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|