Narrow your search

Library

Odisee (14)

UCLL (13)

AP (11)

VIVES (11)

KU Leuven (10)

KBR (8)

Hogeschool Gent (7)

KDG (7)

Arteveldehogeschool (6)

Thomas More Kempen (6)

More...

Resource type

book (14)

audio (1)


Language

Dutch (14)


Year
From To Submit

2013 (1)

2010 (1)

2009 (1)

2008 (1)

2004 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Atletiek: atletische scholing
Author:
ISBN: 906076241X Publisher: Haarlem Vrieseborch

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Jeugdatletiek
Author:
ISBN: 9026030819 Year: 1984 Publisher: Malle Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Atletiek spelend leren
Authors: ---
ISBN: 9070870134 Year: 1996 Publisher: Sint-Amandsberg PVLO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt u een rijkdom aan oefen- en spelvormen voor atletiek, zo veel mogelijk gerangschikt per discipline. Zo krijgt u loopspelen, werpspelen en springspelen. Het werk is niet alleen gericht tot atletiek-(jeugd)trainers en leraren en studenten LO, maar ook tot verantwoordelijken in de jeugdbeweging en sportieve vrijetijdswerking.


Book
Atletiek: leren, oefenen, trainen
Author:
ISBN: 9026028075 Year: 1979 Volume: vol 2 Publisher: Antwerpen Sikkel


Book
Atletiek : methode en techniek
Authors: ---
ISBN: 9030612118 Year: 1983 Volume: vol *35 Publisher: Lier Van In


Book
Sport op school : verantwoorde atletiekvoorbereiding voor 10- tot 18-jarigen.
Authors: --- ---
ISBN: 9033406977 Year: 1983 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste deel worden prestatie en recreatie in hun tegenstelling, maar vooral in hun wederzijdse aanvulling naast elkaar geplaatst. In het tweede deel doen de auteurs praktische voorstellen voor het organiseren van schoolsport, waaruit o.a. blijkt dat dit een zaak is van de hele schoolgemeenschap. Het derde en grootste deel van dit boek is besteed aan een nauwgezette uitwerking van een atletiek-vijfkamp, die om diverse redenen een ideale vorm van schoolsportbeoefening is. Achtereenvolgens komen aan de orde: sprint (60 m), verspringen, werpen met de bal, hoogsspringen en lopen (2.400 m). Telkens wordt eenzelfde model gevolgd: werkwijze en tips, doelstellingen en middelen, te verbeteren veel voorkomende fouten en tenslotte de specifieke training. Steeds worden dus uitgewerkte leereenheden aangeboden. (Bron: covertekst)


Book
Lichamelijke opvoeding voor de tweede fase voortgezet onder- wijs : atletiek : samen rennen, verder komen : docentenhand- leiding.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9057661314 9057661438 Year: 1999 Publisher: Meppel Edu'Actief


Book
De kick in atletiek : atletiekboek voor het onderwijs.
Author:
ISBN: 9789060538173 Year: 2008 Publisher: Meppel Edu'actief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is geschreven voor docenten Lichamelijke Opvoeding in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs. Het boek is een verzameling van onderwijsleerstof en voor alle leeftijden is er wat in dit boek te vinden. Als u dit boek gaat gebruiken, zult u merken dat het echt 'kicken' is in atletiek. U vindt een schat aan informatie om uw lessen op een verantwoorde en aantrekkelijke manier in te vullen. Veel werkvormen doen een appel op het plezier dat leerlingen ervaren als zij tot bewegen uitgedaagd worden. Het boek bestaat uit veertien hoofdstukken. Na het veertiende hoofdstuk vindt u de literatuurlijst. De bijlagen vindt u op de bijgeleverde cd-rom. In hoofdstuk 1 staan de kerndoelen en eindtermen van de lichamelijke opvoeding centraal, vooral voor de eindtermen die gericht zijn op atletiek. Voor verschillende onderwijstypen worden suggesties gegeven hoe u de onderwijsleerstof kunt benutten om de doelen te bereiken. Hoofdstuk 2 tot en met 12 hebben dezelfde opbouw en behandelen N atletieknummer. Achtereenvolgens: start en sprint, lange afstand, hordelopen en hindernislopen, estafette, verspringen, hoogspringen, hink-stap-springen, polsstokhoogspringen, kogelstoten, discuswerpen, balwerpen en speerwerpen. Hoofdstuk 13 staat in het teken van de meerkamp. Deze meerkampen kunnen tijdens sportdagen, schoolkampen, klassen tegen elkaar of in een persoonlijke meerkamp worden uitgevoerd. Apart bijgeleverd is de prestatieladder voor twaalf- tot achttienjarigen, zowel voor jongens als meisjes. Deze prestatieladder heeft bewust 25 treden waardoor er geen verband gelegd kan worden met het geven van cijfers voor de atletiek. Hoofdstuk 14 geeft handige tips van de Atletiekunie met informatie over de schoolatletiekdiploma's en 'fun atletics'. Zo kan de relatie gelegd worden naar de Alliantie School & Sport en Een leven lang sporten. Deze begint met een dagelijks beweegaanbod voor alle leerlingen. U bent als docent LO meestal in bezit van een vakwerkplan en u weet hoeveel lestijd u aan Het domein Atletiek kunt besteden. Binnen uw sectie LO of bij de groepsleerkrachten zijn de atletiekthema's bekend en kunt u de accenten aangeven. Vanzelfsprekend is dit afhankelijk van de type school, de beginsituatie van de leerlingen en de kerndoelen en/of eindtermen zijn maatgevend. U gaat snuffelen in het boek, u slaat de bewegingsbeschrijving erop na en kijkt wat de veelvoorkomende fouten in de beweging zijn. U houdt hier rekening mee zodat u de onderwijsleerstof adequaat kunt aanpassen en leerlingen van hun fouten kunnen leren. Het is handig om eerst de leergang erop na te slaan en daarna bij de leerdoelen op zoek te gaan. U gaat uw leerarrangement inrichten en kiest de juiste onderwijsleerstof voor uw doelgroep. Bij de verschillende leerdoelen vindt u iets wat voor uw leerlingen geschikt is. Overleg deze keuzes met uw collega's en wissel uw ervaring uit. Op de bijgeleverde cd-rom staan twee loopvormen die op het veld kunnen worden uitgevoerd. Een loopvorm voor het basisonderwijs (een rekenloop Met verschillende stripfiguren) en een orintatieloop voor het voortgezet onderwijs met het thema 'Bewegen en gezondheid'. Verder staan op deze cd-rom veel estafettevormen. Deze zijn kant-en-klaar en kunnen direct een vertaalslag naar de praktijk van de lichamelijke opvoeding maken. Enkele estafettevormen zijn: sprookjes en stripfiguren-estafette, voetbal-estafette, geheugen-estafette, Sinterklaas-estafette, Donald Duck-estafette en atletiek puzzel-estafette. Voor elke leeftijdsgroep is er wel iets bij Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1 : Lichamelijke Opvoeding in het onderwijs Hoofdstuk 2 : Start en sprint Hoofdstuk 3 : Lange afstand Hoofdstuk 4 : Hordelopen en hindernislopen Hoofdstuk 5 : Estafette Hoofdstuk 6 : Verspringen Hoofdstuk 7 : Hoogspringen Hoofdstuk 8 : Hink-stap-springen Hoofdstuk 9 : Polsstokhoogspringen Hoofdstuk 10 : Kogelstoten Hoofdstuk 11 : Discuswerpen Hoofdstuk 12 : Balwerpen en speerwerpen Hoofdstuk 13 : Meerkamp Hoofdstuk 14 : Handige tips


Multi
Kleuter in beweging : voor school en vereniging
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9060530047 9789060530047 Year: 2002 Publisher: Meppel Beekbergen Edu'Actief Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lichamelijke opvoeding : creatief met visie
Authors: ---
ISBN: 9789033492440 Year: 2013 Volume: 30 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sport Education in het zwemonderwijs. Een benadering voor een lesperiode schoolslag in de derde graad. (serbyt, P. Van Herck, A., Van Hoegaerden, T., Wiener, T., Willems, H. ) Sport Education in het zwemonderwijs. Een voorbeeld voor reddend zwemmen(Iserbyt, P. Colson, L., De Burghgraeve, P., Devloo, C., Devloo, K., Donders, E. ) Sport Education in judo. Een benadering voor grondgevechten. (Siegers, M. Eisen, S., Lambreghts, M., Lens, D., Spaas, 3) Sport Education. Een benadering om aan bewegings- en persoonsdoelen te werken in handbal. (Leysen, H., Mols, L. Bertels, S., Bisschop, V., De Groote, C., Heremans, A., Marynissen, P.)Teaching Games for Understanding (TGfU). Een SpelenderWijs benadering in de opbouw naar vier tegen vier in voetbal. (Leysen, H. Benaets, S., Bloemen, D., François, S., Pelgrims, A., Vercauteren, K.)Teaching Personal and Social Responsibility. Een model om Persoonsdoelen na te streven binnen freerunning. (Pardaens, D. Alenteyns, M., Behaeghel, R., Brugman, E., De Ro, S., De Kock, A., Volders, S.) Teaching Personal and Social Responsibility. Een voorbeeld voor kajak initiatie. (Wyckmans, P. Jame, L., Oeyen, J., Soens, H., Sterckx, I.) Play Practice in atletiek. Een voorbeeld voor hoogspringen. (Mols, L. Du Pan, T., Leeuws, W., Van Barel, L., Van der Auwera, F., Vandermeulen, S. ) Expert worden via samenwerkend leren. Een voorbeeld voor gymnastiek. (Vanden Eynden, M. Meurrens, J., Peetermans, T., Swinnen, L., van der Burgt, E., Verhaegen, J.)

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by