Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
French teachers --- Certification --- Examinations
Choose an application
CSET: Multiple Subjects --- French teachers --- Certification --- Examinations
Choose an application
French teachers --- National teacher examinations --- Certification --- Examinations
Choose an application
French teachers --- National teacher examinations --- Certification --- Examinations
Choose an application
French teachers --- Teaching --- National teacher examinations --- Certification --- Examinations
Choose an application
Henri Peyre (1901-1988), a giant figure in French studies, did more to introduce Americans to the modern literature and culture of French than any other person. Sterling Professor and chair of the French Department of Yale University for more than four decades, Peyre was also the author of forty-four books, a brilliant speaker, and a mentor to two generations of students. He left enormous legacies as both teacher and scholar. Peyre also left a large and fascinating body of correspondence. This collection of his letters documents the era in which he lived. His lively letters also bear witness to the vast network of his friends and colleagues, including such major post-war literary figures as Robert Penn Warren, Andre Gide, and Andre Malraux.
French teachers --- Critics --- Language teachers --- Peyre, Henri, --- Peyre, Henri M., --- Literature teachers
Choose an application
French teachers --- National teacher examinations --- Certification --- Examinations --- Illinois Certification Testing System.
Choose an application
Critics --- French teachers --- English teachers --- Caws, Mary Ann --- Caws, Mary Ann. --- Homes and haunts --- Childhood and youth. --- North Carolina --- Social life and customs.
Choose an application
French teachers --- -Diplomats --- -Critics --- -Literary critics --- Criticism --- Litterateurs --- Statesmen --- Language teachers --- Interviews --- Guillemin, Henri --- -Interviews --- -Cassius --- Critics --- Diplomats --- Literary critics --- Guillemin, Henri, --- Cassius, --- Cassius --- Literature teachers --- 960 --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
Dans la continuité de sa première édition, le Cours de didactique du français langue étrangère, revu et augmenté, se propose de donner aux étudiants, aux jeunes chercheurs et aux enseignants en formation continue une vue générale des connaissances en français langue étrangère, accompagnée d'un grand nombre d'informations pratiques. Les connaissances ont été actualisées et complétées à la lumière des publications les plus récentes, notamment dans les domaines de l'évaluation et du français langue seconde. La première partie montre comment la didactique du FLE s'est peu à peu structurée en discipline autonome à cause de la diffusion de son objet linguistique, la langue française, et par la réflexion méthodologique qui l'a fait admettre dans les mentalités comme une langue étrangère. Elle définit ses références majeures et ses relations avec les disciplines voisines. Mais elle s'attache surtout à décrire l'appareil conceptuel qui lui est propre : les diverses situations d'apprentissage et d'enseignement, la classe et ses acteurs. La deuxième partie est consacrée au deuxième niveau de l'analyse, qui est celui des méthodologies et des méthodes, et aux concepts et notions qui leur sont attachés : les compétences de compréhension et d'expression, l'évaluation et les certifications. Elle s'attache aussi aux méthodologies particulières : le français langue seconde, l'enseignement du français langue étrangère aux jeunes enfants et le français sur objectifs spécifiques. La troisième partie du Cours examine une série de concepts de niveau hiérarchiquement inférieur, outils d'intervention comme la grammaire, le lexique, la littérature, les documents authentiques ou la traduction. On arrive ainsi au niveau le plus pratique de l'analyse, celui de la pédagogie, avec quelques-unes des techniques principales et des activités de la classe de langue et des technologies qui permettent
Frans als tweede taal. --- Frans als vreemde taal. --- Franse taal --- Didactiek. --- Français (langue) --- Étude et enseignement --- Allophones --- French language --- French teachers --- Français (Langue) --- Professeurs de français --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Training of --- Etude et enseignement --- Formation --- Allophones. --- Didactiek --- Français langue étrangère --- Frankrijk --- Frans --- Training of. --- Étude et enseignement -- Allophones. --- 804.0 --- 804.0 Frans. Franse taalkunde --- Frans. Franse taalkunde --- Français langue étrangère. --- Cultuur
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|