Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- egoïsme (themawoord fictie) --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend
Choose an application
Als de koekjesfabrikant overlijdt, krijgt zijn zoon de kat met een hoofdletter K. Deze kat, slimmer dan zijn baasje, heeft een plan! Moderne bewerking van het sprookje De gelaarsde kat van Perrault met paginagrote expressieve kleurenillustraties. Vanaf ca. 5 jaar.
Dutch literature --- children's books --- illustrations [layout features] --- katten (themawoord fictie) --- egoïsme (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- sprookjes (genre) --- kinderboekillustraties --- Verraad --- Egoïsme --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- 880 --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse
Choose an application
Op een dag besluit een eekhoorn terwijl hij zijn wintervoorraad verzamelt dat de boom waarin hij denappels en andere eetbare dingen opbergt, 'zijn' boom is. Vanaf dat ogenblik verandert het leven van de eekhoorn. Hij lijkt voor niks meer tijd te hebben dan voor het beschermen van 'zijn boom' en 'zijn denappels'. Eerst bouwt hij een walletje rond zijn boom. Maar nog is de hebzuchtige eekhoorn niet tevreden. Dus bouwt hij een hoge muur rond zijn boom en terwijl hij tussen de vier muren tegen zijn boom zit, bedenkt hij dat aan de andere kant van de muur wel eens grotere of betere denappels zouden kunnen liggen. Dus neemt hij een ladder en klimt erop om over de muur te zien. Wat hij ziet, is verbijsterend: een heleboel eekhoorns die rond rennen en wintervoorraad verzamelen en er gelukkig uit zien ? Het verhaal is uitermate geschikt voor kleuters die ook erg de neiging hebben iets als 'van hen' te beschouwen zeker op het moment dat een andere kleuter interesse in hetzelfde toont. Zonder zich op het moraliserende pad te begeven, slaagt dit boek erin de kleuters een spiegel voor te houden. En wie in die spiegel wil kijken, ziet hoe hebzucht tot jaloezie kan leiden.Bron: https://alleswatikmooikanvinden.org/prentenboeken-voor-kleuters/boekentips/nieuw-in-de-boekhandel/
French literature --- jaloersheid (themawoord fictie) --- eekhoorns (themawoord fictie) --- bomen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Eekhoorn --- Hebzucht --- Jaloezie --- Egoïsme --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- 4+ --- prentenboeken --- Prentenboeken ; verhalen --- Jaloers zijn ; verhalen --- Hebzucht ; verhalen --- Boom
Choose an application
Space and time --- Mental representation --- Schemas (Psychology) --- Egoism --- Espace et temps --- Représentation mentale --- Schèmes (psychologie) --- Égoïsme --- Egoïsme --- Mentale voorstelling --- Mentalisation --- Representation [Mental ] --- Représentation (Psychologie) --- Ruimte en tijd --- Schema's (Psychologie) --- Schemata (Cognition) --- Schèmes (Psychologie) --- Space of more than three dimensions --- Space-time --- Space-time continuum --- Space-times --- Spacetime --- Temps et espace --- Tijd en ruimte --- Time and space --- Voorstelling [Mentale ] --- Egocentricity --- Psychological schemas --- Schemata (Psychology) --- Scripts (Psychology) --- Representation, Mental --- Time Perception --- Perception, Time --- Perceptions, Time --- Time Perceptions --- Perception --- Psychological Phenomena and Processes --- Personality Development --- Visual Perception --- Personality --- Psychiatry and Psychology --- Behavior and Behavior Mechanisms --- Mental Processes --- Space Perception --- Self Concept --- Social Sciences --- Psychology --- Philosophy --- Self-interest --- Self-Perception --- Self Esteem --- Self Perception --- Concept, Self --- Concepts, Self --- Esteem, Self --- Esteems, Self --- Perception, Self --- Perceptions, Self --- Self Concepts --- Self Esteems --- Self Perceptions --- Self-Perceptions --- Personal Autonomy --- Perception, Space --- Perceptions, Space --- Space Perceptions --- Spatial Learning --- Human Information Processing --- Information Processing, Human --- Personalities --- Human Characteristics --- Perception, Visual --- Perceptions, Visual --- Visual Perceptions --- Vision, Ocular --- Development, Personality --- Child Development --- Growth --- Psychologic Processes --- Psychologic Processes and Principles --- Psychological Processes --- Phenomena, Psychological --- Processes, Psychologic --- Processes, Psychological --- Psychological Phenomenas --- Psychological Processe --- Perceptions --- Sensation --- Cognition --- Abstraction --- Fourth dimension --- Infinite --- Metaphysics --- Space sciences --- Time --- Beginning --- Hyperspace --- Relativity (Physics) --- Cognitive psychology --- Theory of knowledge --- Self Confidence --- Confidence, Self --- Espace et temps. --- Représentation mentale. --- Égoïsme. --- Space and time. --- Mental representation. --- Egoism. --- Mental models --- Models, Mental
Choose an application
Theoretische beschrijving van de sociale ontwikkeling van het jonge kind die ervan uitgaat dat kinderen over een aangeboren vermogen beschikken om sociaal te zijn. Behandeld zijn de achtergronden van populariteit, agressie, sociale vaardigheden, vriendschap, pesten, de al dan niet veilige hechting als mogelijke oorzaak voor kwetsbaar zijn en slachtoffer zijn, alsmede voor opvallend gedrag als agressie en treiteren. Mensen die met jonge kinderen werken en leven krijgen hier inzicht in het sociale bestaan en gedrag van peuters en kleuters. Relevante en praktische informatie voor leidsters in kindercentra, leerkrachten en ouders van jonge kinderen.
sociale ontwikkeling --- Educational sciences --- Age group sociology --- Affective and dynamic functions --- opvoeding --- ontwikkelingspsychologie --- agressie --- gehoorzaamheid --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 416.23 --- 433.4 --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- 416.1 --- Agressie --- Agressieve kinderen --- Angstige kinderen --- Egoïsme --- Fiske, Alain --- Gehoorzaamheid --- Kind --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Pesten --- Relatie tussen kleuters --- Sociale ontwikkeling --- Sociometrie --- Vriendschap --- Zelfsturing --- 416.5 --- Fixatie --- Sociale psychologie --- kleuterschool: sociale opvoeding --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding
Choose an application
Onverschilligheid, vandalisme, lafheid, brutaliteit en allerlei vormen van zinloos geweld zijn problemen waarmee de huidige samenleving wordt geconfronteerd. Algemeen groeit de zorg om wat wel gezien wordt als een algehele normvervaging. Het gezin en de school komen in beeld. Sturen ouders wel voldoende en kunnen leraren vanuit hun deskundigheid een grotere bijdrage leveren aan waardeopvoeding? In de werkboeken van de serie wordt op deze en andere vragen concreet ingegaan. Het uitgangspunt is daarbij dat het kind goede gewoonten leer in een school die zich presenteert als een hechte gemeenschap. Waarden als zorg, respect en verantwoordelijkheid maat een kind zich niet eigen door er over te praten, ze worden geleerd door ze te ervaren.
#PBIB:+108.31 --- Waarden en normen --- lager onderwijs --- morele opvoeding --- normen --- waarden --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 471.44 --- 471.48 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Beleefdheid --- Belonen --- Deugden --- Eerlijkheid --- Egoïsme --- Filosoferen met kinderen --- Gehoorzaamheid --- Geweld --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Morele opvoeding --- Ouderavonden --- Pesten --- Regels --- Relatie ouder - school --- Samenwerking --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- Schweitzer, Albert --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verdraagzaamheid --- Vriendschap --- Waardevorming --- Wilskracht --- Zelfbeeld --- Zorgen --- Normen --- Waarden --- 433.2 --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele vorming --- stappenplan --- Brochure --- bovenbouw --- derde graad --- eerste graad --- kinderen --- middenbouw --- morele ontwikkeling --- onderbouw --- tweede graad --- waarden en normen: kinderen --- waardenopvoeding --- Onderwijs: waarden --- Waarden: kinderen --- Waarden : opvoeding --- 478.8 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Sociale en emotionele opvoeding --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Anders zijn) --- Pedagogisch klimaat --- Pedagogisch project --- Kleuteronderwijs --- Relatie school - ouder --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|