Listing 1 - 10 of 87 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
613.3 --- stage --- verpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- Nursing --- evaluatie (onderwijs) --- stagebegeleiding --- stages --- leerdoelstellingen --- verpleegkundig beroep --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
112 verhalen met, over en op spoed geeft een inkijk in het dagelijkse reilen en zeilen op de spoeddienst. Verpleegkundige Stef Vanlee neemt je mee achter het stuur van de ziekenwagen en MUG naar bizarre, aangrijpende en vaak ijzingwekkende plekken en situaties. Hij ontmoet mensen in hun meest kwetsbare momenten en probeert samen met zijn collega’s het verschil te maken. Maar hoe snel en doelgericht hij telkens handelt, achter het uniform schuilt een mens van vlees en bloed die aangegrepen wordt door wat hij meemaakt. Sommige allesbepalende gebeurtenissen kleven jaren later nog aan hem. Gelukkig is het niet altijd kommer en kwel: van uit de hand gelopen communiefeesten tot dronken patiënten die avances maken, Stef maakt in zijn job ook de gekste taferelen mee. Dit boek bevat 112 waargebeurde verhalen met, over en op spoed. Ze zijn vaak heftig, soms grappig en af en toe onaannemelijk, maar altijd met veel respect voor alle betrokkenen.
Hygiene. Public health. Protection --- Belgium --- 613.3 --- intensieve zorgen --- autobiografisch --- horizoncollectie --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Maatschappelijke en technologische veranderingen hebben in de gezondheidszorg geleid tot nieuwe posities voor pati?nten en professionals. Van verpleegkundigen met een opleiding op bachelorniveau wordt verwacht dat zij in hun werk die gewenste veranderingen gestalte kunnen geven door verschillende rollen te vervullen. De beroepscompetenties die zij daarvoor nodig hebben, zijn inmiddels zowel voor de hbo-opleidingen als voor de verschillende sectoren van de verpleegkundige beroepspraktijk beschreven. Over de noodzaak van deze competenties bestaat grote overeenstemming. Maar over de invulling van de vijf verschillende rollen die daarbij worden onderscheiden, en hun onderlinge verhouding blijken in de praktijk veel vragen te bestaan. Het boek Doordacht verplegen van Aart Pool geeft inzicht in het nut van de vijf verpleegkundige rollen en hun onderlinge verwevenheid. Door het gebruik van deze rollen zouden zij in staat moeten zijn zowel de dagelijkse verpleegkundige zorg te bieden als mee te discussiëren over professionele ontwikkelingen die nationaal en internationaal plaatsvinden.
verpleegkundig beroep --- Nursing --- competenties --- 613.3 --- verpleegkunde --- bachelor verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- bachelor --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- verpleegkundige opleiding --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Verpleegkunde; Beroep en opleiding --- Beroepsprofielen --- Verpleegkunde --- Beroepsprofiel
Choose an application
Inleiding *Deel 1: Van theorie naar praktijk* 1 e-Health en andere ontiwkkelingen 2 Soorten verpleegkundige spreekuren *Deel 2: Van idee naar werkelijkheid* 3 Het initiatief wordt genomen 4 Het project gaat van start 5 Het spreekuur krijgt vorm 6 De invoering wordt voorbereid 7 Het project wordt afgerond Lijst van gebruikte afkortingen Literatuur
Nursing --- evidence-based nursing --- vraaggestuurde zorg --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- transmurale zorg --- verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige communicatie --- verpleegkundige diagnostiek --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkwaliteit --- verpleegkundig spreekuur --- 613.44 --- verpleegmethoden (gez) --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding
Choose an application
Kwaliteitszorg --- Management --- gezondheidszorg --- 613.3 --- kwaliteitszorg --- patiënt-verpleegkundige relatie --- professionele zorg* --- verpleegkundig beroep --- Beroep en opleiding --- gezondheidszorg. --- Gezondheidszorg.
Choose an application
De verpleegkundige als coach is gericht op de verpleegkundige als collega, die voor anderen (nieuwe collega's, stagiairs, uitzendkrachten) raadgever, opleider en mentor is. De student maakt kennis met de methodiek van het coachen en met verschillende coachingsvormen, zoals het coachen van individuen, het coachen van groepen en coachen op afstand. Daarnaast is er ruimschoots aandacht voor het coachen in de praktijk. Verschillende leerstijlen komen aan bod, en de student leert doelen stellen, leeropdrachten construeren, beoordelingsgesprekken voeren en beoordelen.
Coaching --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Verpleegkunde. --- Gezondheidszorg. --- verpleegkundig beroep --- Didactic strategies --- coaching --- Nursing --- competenties --- verpleegkunde --- 613.3 --- stagebegeleiding --- verpleegkundige opleidingen --- 613.21 --- werkbegeleiding --- 616.083 --- Stagebegeleiding (praktijkbegeleiding) --- Supervisie --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- 604.64 --- Verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- beroepsvervolmaking (bijscholing, naschoolse vorming, permanente vorming) --- samenwerking --- Personeelsbeleid --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- departement Gezondheidszorg 07 --- gezondheidsonderwijs --- 366.4 --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- leidinggeven --- management --- studentenbegeleiding
Choose an application
613.3 --- 613.9 --- depressie --- gezondheidszorg --- nazorg --- posttraumatische stress-stoornis --- psychotrauma --- verpleegkundige --- verwerkingsproces --- zelfhulp --- zorgsector --- 603.4 --- Psychotrauma --- Trauma's ; verpleegkundigen --- Verpleegkundigen --- Beroep en opleiding --- Overige onderwerpen
Choose an application
In dit werk bespreken de auteurs verschillende vormen van agressie. In de bijhorende casuïstiek lees je wat het is, hoe je het kan voorkomen en hoe je er mee om kan gaan. Ook zelfreflectie krijgt de nodige aandacht
Hulpverlening --- Begeleiding --- Cliënt --- Vaardigheden --- Agressie --- Communicatie --- Reflectie --- 613.3 --- agressie --- verpleegkunde --- patiënten --- 614.253 --- Bejaardenzorg --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Contains audio-visual material --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Choose an application
Arts-patiëntcommunicatie wint alsmaar meer aan belang binnen geneeskundige opleidingen, maar wordt nog vaak niet genoeg naar waarde geschat door mensen binnen de gezondheidssector. Nochtans zijn de voordelen ervan meermaals aangetoond. Uit onderzoeken blijkt dat arts-patiëntcommunicatie een belangrijke invloed heeft op patiënttevredenheid, therapietrouw, kwaliteit van leven en gezondheid. Ook leeft bij veel artsen het gevoel dat luisteren naar patiënten en een gesprek aangaan te veel tijd kost. Dat is een misverstand: goede communicatie vraagt namelijk evenveel tijd als slechte communicatie. En het eerste brengt zoveel meer op.Koen Pardon geeft in Ik luister praktische en direct bruikbare adviezen over hoe artsen, specialisten, paramedici en studenten geneeskunde hun communicatie naar patiënten kunnen verbeteren. Met heel wat voorbeelden uit de praktijk, van de auteur zelf maar ook van heel wat andere mensen uit het veld, word je je als arts bewust van je eigen communicatiegewoontes en van hoe je je communicatieskills kan inzetten om de gezondheid van je patiënten te verbeteren. Actief luisteren, doelgericht communiceren en een empathische houding zijn rode draden doorheen dit boeiende naslagwerk.https://www.standaardboekhandel.be/p/ik-luister-9789463372787
#KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Gezondheidscommunicatie --- #KVHA:Gezondheidszorg --- Communicatie --- Relatie arts - patiënt --- Gezondheidszorg --- Sociology of health --- Mass communications --- 613.3 --- communicatie --- gezondheidszorg --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Reflecteren is een begrip dat verbonden is met de verpleegkundige beroepsuitoefening. Reflecteren doe je niet zo maar; er is een aanleiding voor. Veelal is dit een betekenisvolle gebeurtenis; een situatie die je hebt meegemaakt en waar je bewust over nadenkt. Door te reflecteren leer je het eigen handelen beter te doorgronden en hiervan te leren. Reflecteren leidt tot de ontwikkeling van een kritische, analytische verpleegkundige. Hierdoor draag je bij tot de verdere professionalisering van de verpleegkundige beroepsuitoefening. Reflecteren kun je individueel doen, op elk moment en op elke plaats. Je kunt dit ook samen met anderen doen bijvoorbeeld als onderdeel van het werk en/of tijdens intervisiebijeenkomsten.
Observeren --- Verpleegkundige diagnose --- Reflecteren --- redeneren --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- reflectie (psychologie) --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 613.3 --- reflecteren --- verpleegkundige handelingen --- verpleegmethoden --- 616.083 --- ethiek --- reflectievaardigheid --- beroepsvervolmaking (bijscholing, naschoolse vorming, permanente vorming) --- ethiek (moraal) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- reflectie --- verpleegkwaliteit --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Nursing --- verpleegkundige opleiding --- fysiologie --- Reflectie --- Observatie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Sociaal leren --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 87 | << page >> |
Sort by
|