Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
90
internet --- Educational sciences --- opvoedingstips --- audiovisuele opvoeding --- mediagebruik --- 433.5 --- computers --- internetopvoeding --- kinderen --- opvoeding --- pesten --- Audiovisuele opvoeding --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- Provincie West-Vlaanderen --- 37.013 --- Communicatie --- Computers --- Opvoeding
Choose an application
Internet als medium en de impact ervan op de jongste generaties zijn een feit. Dit boek biedt de leerkracht achtergrond en handvaten om op deskundige wijze met deze realiteit om te gaan. Thema's als beeldvorming, invloed, internetveiligheid, pornografie en cyberpesten worden uitvoerig behandeld. Het waarden- en normenkader binnen dit nieuwe medium wordt ook onder de loep genomen.
internet --- Educational sciences --- audiovisuele opvoeding --- ICT ; onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Internet --- Computervaardigheden --- beeldopvoeding --- kinderen --- ICT --- 37.013 --- Communicatie --- Computers --- Opvoeding --- 529 --- Internet en onderwijs --- Internet; gebruik door leerlingen
Choose an application
tekenonderwijs --- ontwikkelingspsychologie --- beeldende expressie --- Didactics of the arts --- audiovisuele opvoeding --- Didactics of primary education --- 477.3 ) Beeldende opvoeding ON --- basisonderwijs --- beeldend onderwijs --- 477.6 --- Schoolbooks - Didactic material --- Beeldopvoeding --- Tekenen --- Handvaardigheid --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Beeldeducatie
Choose an application
Eeldonderwijs en didactiek verschaft inzicht in alle aspecten van beeldonderwijs zodat (toekomstige) leerkrachten zelfstandig hun leerplan kunnen ontwerpen. Het boek biedt ook een uitgangspunt voor verder onderzoek. Waarom kiezen voor Beeldonderwijs en didactiek? verschaft inzicht in alle aspecten van het beeldonderwijs; helpt (toekomstige) leerkrachten zelfstandig een leerplan te ontwerpen; veel extra oefen- en toetsingsmateriaal online. In Beeldonderwijs en didactiek komen alle relevante aspecten van beeldonderwijs in samenhang aan bod. Op een heldere en gevarieerde manier bespreekt, verklaart en onderbouwt het boek de mogelijkheden van beeldonderwijs (zowel het maken als het beschouwen) in de schoolpraktijk. Studenten krijgen veel ideeën voor de stagepraktijk aangereikt. Het boek is erop gericht leerkrachten zelf verantwoording te laten dragen voor wat zij hun leerlingen aan beeldonderwijs aanbieden. Het geeft voldoende informatie voor mensen die zich willen specialiseren in beeldonderwijs en biedt onmisbare kennis en informatie voor studenten beeldende vorming. Deze vijfde editie van Beeldonderwijs en didactiek is volledig geactualiseerd en een aantal afbeeldingen is vervangen. Verder is de inhoud anders over de hoofdstukken verdeeld, waardoor een betere samenhang is ontstaan. Beeldonderwijs en didactiek is een vakboek dat zowel geschikt is voor studenten aan de pabo en de lerarenopleiding, als voor schoolteams, onderwijsbegeleiders en individuele leerkrachten die zich willen nascholen of op de hoogte willen blijven van recente ontwikkelingen in het basisonderwijs.
Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- tekenonderwijs --- audiovisuele opvoeding --- Beeldopvoeding --- Tekenen --- Handvaardigheid --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- 477 --- Muzische vorming --- Beeldeducatie --- Beeldende vorming. --- Manuele expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- Tekenen ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Kinderen en computerspelen --- Jongeren en computerspelen --- #KVHB:Internet --- #KVHB:Virtuele wereld --- #KVHB:Opvoeding --- 433.5 --- computerspelen --- kinderen --- Audiovisuele opvoeding --- Virtuele realiteit --- Mediaopvoeding --- Sociale media --- Nieuwe leren --- Computerondersteund onderwijs --- Jeugd --- Virtual reality --- Het nieuwe leren --- Jongere
Choose an application
Hoe komt een film tot stand - Geschiedenis en genres - Hoe maak je zelf een film.
798.2 --- 798.7 --- Acteur --- Decor --- Genres --- Producent --- Regisseur --- Scenario --- Technici --- didactiek basisonderwijs - overige expressie-activiteiten, audiovisuele expressie --- Filmindustrie --- Film --- films --- audiovisuele opvoeding --- 477.9 --- Hollywood --- Radio-TV-Krant-Post-Telefoon --- Film (cinematografie)
Choose an application
Wat als je eenvoudig kunt reizen naar een willekeurige plek op aarde? Met je klas of alleen. Duiken bij een ziek koraal, op bezoek gaan in een vluchtelingenkamp, met de klas rond een uitbarstende vulkaan staan of een stuk DNA of een watermolecuul van dichtbij en in drie dimensies bekijken. Het zijn maar een paar mogelijkheden die Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) bieden.
informaticatoepassingen --- didactiek informatica --- Virtuele realiteit ; onderwijs --- Onderwijs en internet ; Augmented reality ; Virtuele realiteit. --- 454.52 --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- informatica toepassingen --- 3D-programma's --- virtuele realiteit --- Didactic strategies --- Teaching aids --- leermiddelen --- audiovisuele opvoeding
Choose an application
De auteurs van Kunst werkt hebben een aantal kunstzinnige activiteiten uitgewerkt die meteen in de klas uitgevoerd kunnen worden. Het bijzondere van de uitgewerkte activiteiten is dat er steeds een verband wordt gelegd tussen kunst en kunstzinnige vorming. Van daaruit worden de kinderen er toe aangezet om zelf kunstzinnig bezig te zijn. Meestal gebeurt dit binnen dezelfde kunstzinnige discipline : van "luisteren naar gedichten" naar "zelf gedichten maken". Soms wordt er een uitstapje naar een andere discipline gemaakt : van "een prentenboek bekijken" naar "een toneelstuk maken". Wat duidelijk naar voren komt is, dat er met tweedimensionaal weergegeven kunstprodukten al veel activiteiten te doen zijn. De gehanteerde werkwijzen zijn bovendien toe te passen op alle kunstprodukten waar kinderen in de basisschool mee geconfronteerd worden. Door de manier van werken leren kinderen hoe ze naar kunstprodukten kunnen kijken en luisteren, hoe hun waarneming gericht en verdiept kan worden. "Vraag het het kunstwerk zelf maar" is dan ook de leidraad voor de activiteiten.
kunstzinnige vorming --- muzikale opvoeding --- onderwijs --- 477 --- Audiovisuele opvoeding --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Kunst --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Audiovisuele vorming --- Beeldopvoeding --- Dramatische expressie --- Fotografie --- Geluiden --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunstzinnige vorming --- Licht --- Literatuuronderwijs --- Muzikale verhalen --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Prentenboeken --- Ruzie --- Audiovisuele opvoeding ; basisonderwijs --- Beeldende vorming ; basisonderwijs --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Verbale expressie ; basisonderwijs --- Kunst : basisonderwijs --- Kunst: didactiek: lagere school --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- (zie ook: Conflicten) --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- Didactics of primary education --- Lager onderwijs --- Werken met jeugdboeken --- Dramatische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Voor jongeren zijn smartphones, tablets en laptops vanzelfsprekend. Ze lijken er al van op erg jonge leeftijd mee vergroeid. De "digital natives" zijn altijd en overal met elkaar verbonden en communiceren via Instagram, Snapchat en andere sociale media. Voor jou als ouder of leerkracht is die wereld vaak onbekend, en dus onbemind.Maar geen paniek! Met oog voor het veelzeggende detail en met de nodige humor maakt Stefaan Lammertyn je in Alles met mate(n) wegwijs in die alomtegenwoordige digitale wereld. En die is ondertussen veel ruimer dan Facebook en Twitter! Stefaan maakt de wereld van Pinterest, Whatsapp en YouTube leuker, interessanter en dus ook veiliger, met dit boek vol nuttige verwijzingen, handige tips en bruikbare praktijkvoorbeelden. Want als mediawijze opvoeder geniet je niet alleen meer van de onbegrensde mogelijkheden van de digitale wereld. Je kan jongeren ook beter bijstaan bij problemen als digitaal pestgedrag, en hen de valkuilen van het internet leren kennen. Kortom: Alles met mate(n) zorgt ervoor dat iedereen die soms geen idee heeft waar zijn kind of leerling mee bezig is, net als Stefaan, een inno-vader (of inno-moeder) wordt: een innoverende ouder die weet wat er speelt op het net. En wie ondanks dit toch even de weg kwijt is, vindt in het boek een super handige EHBO-lijst: Eerste Hulp bij Betrokken Opvoeders.Bron : http://www.managementboek.nl
Sociale media --- Jongeren. --- Sociology of culture --- sociale netwerken --- social media --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- Jongeren en internet --- 433.5 --- 528.54 --- Internet --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media - Sociale netwerken --- Social media --- Psychological aspects --- Internet and youth --- PXL-Education 2015 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- jongeren --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Jeugd --- Kind --- Adolescent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- internet --- jeugd --- Jongere --- massacommunicatie
Choose an application
Films --- Films cinématographiques --- Marc Holthof, Jan Verachtert --- film --- filmtheorie --- lerarenopleiding --- 791.41 --- 373.67 --- kunstzinnige vorming --- audiovisuele opvoeding --- didactiek --- films --- 433.5 --- 485.52 --- Handboek/cursus --- 798 --- Film --- Film-andere --- Film-productie --- esthetica: handboek secundair onderwijs --- 644 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|