Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
L'art d'influencer : analyse des techniques de manipulation
Author:
ISBN: 9782200244323 Year: 2009 Publisher: Paris : Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A partir d'une approche entièrement nouvelle des phénomènes de communication, démontre l'homogénéité des phénomènes d'influence et de persuasion que l'on trouve dans diverses situations de la vie quotidienne, notamment dans les techniques de vente, de publicité, de propagande ou de management des motivations. ©Electre 2017


Book
Mediating the message in the 21st century : a media Sociology perspective
Authors: ---
ISBN: 9780415989138 0415989132 9780415989145 0415989140 9780203930434 0203930436 9781135858292 9781135858247 9781135858285 Year: 2014 Publisher: New York : Routledge/Taylor & Francis Group,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hailed as one of the "most significant books of the twentieth century" by Journalism and Mass Communication Quarterly, Mediating the Message has long been an essential text for media effects scholars and students of media sociology. This new edition of the classic media sociology textbook now offers students a comprehensive, theoretical approach to media content in the twenty-first century, with an added focus on entertainment media and the Internet.

Content analysis : an introduction to its methodology
Author:
ISBN: 9780761915454 9780761915447 0761915451 0761915443 Year: 2004 Publisher: Thousand Oaks ; London ; New Delhi : Sage Publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An Introduction to Its Methodology is a definitive sourcebook of the history and core principles of content analysis as well as an essential resource for present and future studies. The book introduces readers to ways of analyzing meaningful matter such as texts, images, voices - that is, data whose physical manifestations are secondary to the meanings that a particular population of people brings to them. Organized into three parts, the book examines the conceptual and methodological aspects of content analysis and also traces several paths through content analysis protocols. The author has completely revised and updated the Second Edition, integrating new information on computer-aided text analysis. The book also includes a practical guide that incorporates experiences in teaching and how to advise academic and commercial researchers. In addition, Krippendorff clarifies the epistemology and logic of content analysis as well as the methods for achieving its aims.


Book
Analyser les textes de communication
Author:
ISBN: 9782200347062 2200347065 Year: 2009 Publisher: Paris : Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vivre dans le monde contemporain, c'est être confronté à une multitude de textes éphémères : tracts, journaux, affiches... Enoncés survolés, rarement " lus ", au sens plein du mot. C'est ce type de textes, extraits pour la plupart de la presse et de la publicité, que cet ouvrage apprend à analyser. Utilisant des outils spécifiques élaborés récemment par les sciences du langage, l'auteur s'attache à relier l'organisation textuelle et la situation de communication. Par quel médium passe le discours ? De quel genre relève©t©il ? Comment est©il mis en scène ? C'est autour des réponses à ces questions que s'articule l'analyse linguistique proprement dite, qui se refuse à plaquer sur les textes des grilles arbitraires. Des publicités de magazines aux articles de L'Equipe, des comptes© rendus de films de Télé loisirs aux extraits de guides touristiques, ce livre nous invite à lire différemment les messages du monde dans lequel nous vivons.


Book
L'articulation du discours en français contemporain
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 3261037946 9783261037947 Year: 1991 Volume: 11 Publisher: New York, NY ; Bern : Peter Lang,

Télévision, réalité ou réalisme ? : introduction à l'analyse sémio-pragmatique des discours télévisuels
Authors: ---
ISSN: 13784099 ISBN: 2804138151 9782804138158 Year: 2002 Volume: *2 Publisher: Bruxelles De Boeck université

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Séries, feuilletons, Jt, documentaires, jeux, magazines, dessins animés... La télévision d'aujourd'hui se caractérise par la diffusion à flux continu et indifférencié de ses programmes. Au fil de son évolution, le média, devenu objet du quotidien, a multiplié les genres et les a mélangés. La fiction côtoie désormais sans complexe la réalité. Et inversement. Sans viser à dessiner une frontière nette entre les deux systèmes télévisuels, cet ouvrage, conçu à la manière d'un manuel pratique, donne les moyens de reconnaître les lieux où se construisent les effets de réalité des émissions de télévision. A partir de l'analyse sémio-pragmatique qui évalue les relations du texte filmique au lecteur par l'étude de marques que celui-ci dispose dans le texte, la méthode proposée repère au travers de l'ensemble de la matière d'expression, décomposée en quatre niveaux d'étude (scénographie, filmographie, tournage, montage), la manière dont le spectateur peut - ou ne peut pas - construire les rapports de ce qu'il voit - et entend - à la réalité. Une méthode qui, débordant les définitions de l'objet et les évaluations de contenu, tient compte de la façon dont celui qui énonce le message construit, établit sa responsabilité énonciative. Ce qui permet de repérer dans les discours télévisuels non pas les mensonges ou les tromperies, mais les stratégies discursives qui témoignent - ou non - d'une volonté de faire, de dire, de rendre le vrai. Une question d'autant plus importante qu'en certaines matières télévisuelles, dont l'histoire, la réalité du discours renvoie au devoir de dire vrai. Cet ouvrage intéressera tout particulièrement les professeurs et étudiants en journalisme et communication sociale ainsi que les professionnels des médias.

Méthodes d’analyse de contenu et sociologie
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 2802800760 2802803751 9782802800767 Year: 2019 Volume: 51 Publisher: Bruxelles : Presses de l’Université Saint-Louis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Qu'il soit écrit ou verbal, qu'il constitue une réponse aux questions du chercheur ou qu'il résulte d'une quelconque interaction sociale, le discours occupe une place privilégiée parmi les matériaux empiriques du chercheur en sciences sociales. Ce donné, chargé de toute la complexité du langage, ne peut être valablement appréhendé par une lecture immédiate. Diverses méthodes se sont constituées avec une double visée : la mise au point de procédés d'analyse et leur adaptation à une perspective sociologique. Pour les désigner brièvement, on utilise le terme d'analyse de contenu. Mais au-delà de cette appellation commune, la diversité des méthodes laisse perplexes les utilisateurs. Dans cet ouvrage, quatre praticiens exposent et appliquent leur méthode : l'herméneutique collective, l'analyse textuelle de J. Gritti, une méthode d'analyse de l'ethos proposée par Chr. Lalive d'Epinay et l'analyse structurale. Le lecteur pourra ainsi cerner l'apport respectif de chacune de ces méthodes et sera invité à une lecture comparative et critique. Cette réflexion sera amorcée dans deux directions : celle d'une confrontation avec la tradition des sciences du langage et celle de la pertinence du lien qui s'établit entre la méthode et l'intention sociologique. L'ouvrage s'adresse à l'étudiant, au chercheur, à l'enseignant et à tout lecteur intéressé par les sciences sociales ou les analyses qualitatives.

Analysing newspapers : an approach from critical discourse analysis
Author:
ISBN: 1403935653 9781403935656 Year: 2007 Publisher: Basingstoke ; New York : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Analysing Newspapers' provides students of journalism, communication studies and discourse analysis with a systematic, discourse-based framework for the critical study of newspaper reporting. Assuming no prior knowledge of discursive theory, the book explores how the language of journalism works--its power, its function and its effects. Using wide-ranging and highly topical case studies and examples, students are shown discourse analysis of journalism "in action". Identifying and exploring key linguistic concepts and tools, Richardson provides a detailed introduction to a practical model of critical discourse analysis which students will be able to apply to their own newspaper research.

The semantics of media
Author:
ISBN: 0792343891 9401063834 9401156506 9780792343899 Year: 1997 Volume: 64 Publisher: Dordrecht Boston ; London Kluwer Academic Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media are objects with content and character that we describe using in- phrases: in the story, in the picture, in the movie, in the dream... Like the propositional attitudes, these objects present a variety of hard problems for semantic and philosophical analysis. The Semantics of Media is an organized exploration of fundamental questions in the semantics of media. The first three chapters set out a straightforward model within the possible-worlds framework, and consider how it might account for a range of notions applying to media generally: implicit vs. explicit content, propositional vs. individual content, causal vs. intentional content and the idea of a single World of the Medium. The final three chapters examine ways of elaborating the model to cover a range of phenomena keyed to the functionality of particular forms of media. Chapter Four is a discussion of fiction and our apparent reference to fictional characters. Chapter Five deals with the phenomenon of viewpoint in pictorial media. Chapter Six is a study of interactions between users and characters of media centering on the puzzling case of seeing in films. The Semantics of Media will be of interest to specialists in the fields of linguistics, philosophy and communications.

Keywords

Philosophy of language --- Mass communications --- Analyse de contenu (Communication) --- Analyse du discours médiatique --- Content analysis (Communication) --- Contenu [Analyse du ] (Communication) --- Inhoud--Analyse (Communicatie) --- Inhoudsanalyse (Communicatie) --- Langage et mass média --- Langage et médias --- Language and mass media --- Mass media and language --- Mass média -- Langage --- Mass média et langage --- Massamedia en taal --- Médias -- Langage --- Médias et langage --- Semantics --- Semantics (Philosophy) --- Semantiek --- Semantiek (Filosofie) --- Sémantique --- Sémantique (Philosophie) --- Sémasiologie --- Taal en massamedia --- Analysis of content (Communication) --- Communication --- Subject analysis --- Intension (Philosophy) --- Logical semantics --- Semantics (Logic) --- Semeiotics --- Significs --- Syntactics --- Unified science --- Language and languages --- Logic, Symbolic and mathematical --- Logical positivism --- Meaning (Psychology) --- Philosophy, Modern --- Semiotics --- Signs and symbols --- Symbolism --- Analysis (Philosophy) --- Definition (Philosophy) --- Formal semantics --- Semasiology --- Semiology (Semantics) --- Comparative linguistics --- Information theory --- Lexicology --- Content analysis --- Methodology --- Mass media and language. --- Semantics. --- Content analysis (Communication). --- Semantics (Philosophy). --- Médias et langage --- Sémantique --- Sémantique (Philosophie) --- Linguistics. --- Social sciences. --- Linguistics, general. --- Theoretical Linguistics. --- Social Sciences, general. --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Linguistic science --- Science of language

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by