Listing 1 - 10 of 100 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek ontsluit de geheimen voor kweken van onafhankelijke denkers die bereid en in staat zijn om het door hen geleerde anders te gebruiken om banen te creëren en een positieve bijdrage te leveren aan de geglobaliseerde samenleving. World Class Learners presenteert concepten die leraren, bestuurders en zelfs ouders meteen kunnen toepassen, inclusief de wijze waarop.
Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- Onderwijssystemen --- Ondernemerschap --- 450.4 --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- ondernemen --- schoolbeleid
Choose an application
De voortdurende evolutie van pedagogische en onderwijskundige wetenschappen zorgt voor een overaanbod aan nieuwe inzichten en mogelijke toepassingen. Dat maakt het voor ouders, onderwijsprofessionals en beleidsmakers moeilijk om te bepalen welke conclusies ze moeten trekken en welk advies te volgen. Alle adviezen lijken gebaseerd op onderzoek, maar de resultaten spreken elkaar vaak tegen.In dit boek toont bestsellerauteur Daniel T. Willingham hoe je feit van fictie kunt onderscheiden. Hij beschrijft wat goede wetenschap is, hoe je die kunt herkennen en waarom we vaak zo goedgelovig zijn voor slecht onderbouwde en foute claims. Dit boek biedt een praktische methode om bewust te leren omgaan met onderwijsonderzoek en -voorschriften. Zo kun je als ouder of onderwijsprofessional door de bomen het bos weer zien.
onderwijsonderzoek --- Educational sciences --- kritisch denken --- Leren --- Onderwijskunde --- Onderwijsresearch --- 450.4 --- Onderzoek --- onderwijskunde --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsbeleid --- onderwijsleerprocessen --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- PXL-Education 2016 --- opvoedkunde --- wetenschappelijke inzichten --- 720 Onderwijs
Choose an application
Het kleuteronderwijs staat al een tijd hoog op de beleidsagenda in Vlaanderen. Die aandacht is meer dan terecht. Kleuteronderwijs heeft een zeer grote impact op de sociale, fysieke en cognitieve ontwikkeling van kleuters.Het Vlaamse kleuteronderwijs is sterk uitgebouwd en kent een lange traditie. De participatiegraad is zeer hoog. Het biedt veel mogelijkheden, ook om gelijke onderwijskansen te realiseren. Toch blijven de uitdagingen groot. Het huidige kleuteronderwijs botst op zijn grenzen. Hebben we nood aan een ander type kleuterschool?We worden geconfronteerd met vragen die al langer leven, maar even goed met nieuwe vraagstukken. Wat is de eigenheid van onderwijs aan jonge kinderen en waar zitten de belangrijkste hefbomen voor betere kwaliteit? Hoe kunnen we pedagogische breuklijnen tussen opvang en onderwijs overstijgen? Hoe geven we het partnerschap met ouders vorm?De Vlor bracht een aantal eminente onderwijsdeskundigen samen voor deze strategische verkenning van het onderwijs aan jonge kinderen. Op basis van kennis, inzichten en analyses van bestaand onderzoek schetsen ze uitdagingen en pistes voor de toekomst met 2030 in het vizier. Laat dit een schot voor de boeg zijn voor een vernieuwde visie en praktijk.
Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Onderwijsvisies --- Pedagogiek --- 450.4 --- onderwijsvisies --- kleuteronderwijs --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- 771 Kleuteronderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- School management --- Kindergarten --- kleuterleiders --- kleuters --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
De ware opdracht van onderwijs, kinderen tot natuurlijk leren brengen en diepgaand humaniseren, is vaak verstikt door duizend regels en systemen die niet met "leren" maar alles met "slagen" te maken hebben. De auteur schetst in 11 lezingen tegen welke muren gedreven onderwijsmensen, kinderen, jongeren en ouders te pletter kunnen lopen. Gedreven door een grote liefde voor het vak en voor de kinderen en jongeren schetst hij hoe je het slaagsysteem, de leerKazerne, die de school nu is, kunt ombuigen tot een 'leerThuis': een plek waar diepgaand leren en op een natuurlijke wijze je talent ontwikkelen alle kansen krijgt. School is voor te veel kinderen een probleem geworden. Hoog tijd om te focussen op het ware "leren".
Onderwijsvisie. --- leren leren --- slaagkansen --- Teaching --- onderwijsmethoden --- talentmanagement --- Didactic strategies --- Belgium --- Onderwijsvisie --- Onderwijs : kritische visies --- 450.4 --- Education --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolmanagement --- Onderwijsorganisatie --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Jong en oud worden overstelpt met informatie. Menigeen lijdt aan 'infobesitas'. Met informatietechnologie proberen we dit te lijf te gaan, maar het helpt niet echt. Het komt erop aan dat je kunt selecteren welke informatie echt belangrijk is. Daarvoor heb je wijsheid nodig. Daarom moeten onderwijsmensen weer gaan doen waar het ten principale in het onderwijs om gaat: onder-wijzen, zodat jongeren wijzer worden. Dat kan echter alleen als leidinggevenden hun school echt schóól laten zijn in plaats van een bedrijf. Niet de managementinformatie moet leidend zijn, maar de inhoud van het onderwijs, de passie van docenten en de atmosfeer. (Bron: covertekst)
onderwijsfilosofie --- Teaching --- onderwijs --- Education --- Philosophy --- 450.4 Onderwijskunde --- Onderwijzen --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- 720 Onderwijs --- 371 --- Onderwijsfilosofie --- Informatieverwerking --- Onderwijsbeleid --- Leerprocessen --- Leerproces --- Nederland --- Kust
Choose an application
20-3
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- Pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- 450.4 --- Filosofie --- Waarden --- Motivatie --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijskunde --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
450.4 --- Evaluatie --- Onderzoeksmethoden ; onderwijs --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Action research. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- --Action research. --- Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Action research --- Social action --- Social sciences --- Research
Choose an application
Pedagogie --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijstechnologie --- Leraren --- Veranderende leeromgeving --- 450.4 --- 450.46 --- onderwijsvernieuwing --- onderwijstechnologie --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven.Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als: -welke didactische methodieken werken echt? -Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling? -Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit? -Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren
Onderwijsonderzoek --- Kwaliteitszorg --- 450.4 --- Onderzoek --- Klasmanagement --- Onderwijskunde --- Onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Leidinggeven --- Management --- Lerarenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Leiderschap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijsresearch. --- Onderwijsvernieuwing.
Choose an application
Dit handboek vertrekt vanuit de meest recente inzichten rond klasmanagement. De klassieke visie waarbij klasmanagement wordt verengd tot 'discipline, regels, straffen, belonen' wordt verlaten. Klasmanagement wordt verruimd tot alle beslissingen die een leerkracht neemt bij het plannen en implementeren van instructie zodat hij/zij optimaal de leerdoelen kan nastreven en bereiken. De insteek van het handboek is zeer 'positief'. De auteurs gaan uit van de overtuiging dat elke leerkracht - mits voldoende reflectie op zijn/haar eigen handelen - een adequaat klasmanagement kan realiseren. Het handboek geeft concrete handvatten, modellen, beslissingsbomen, ideeën, ... die (student)leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is duidelijk niet gekozen voor een 'tips en tricks'-aanpak. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeert men bij veel 'tricks' hoe beslissingen bij één aspect een direct of indirect gevolg hebben voor andere beslissingen. Achtereenvolgens komen aan bod: 1. Systemische benadering 2. Motivatie 3. Leerkracht-leerling relatie 4. Externaliserend probleemgedrag 5. Leeromgevingen 6. Ouders Toon minder
Klassenmanagement - Onderwijskunde. --- klassenmanagement --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- reflectie (psychologie) --- 454.2 --- klasmanagement --- onderwijs --- Klasmanagement --- 450.4 Onderwijskunde --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- onderwijskunde --- Schoolmanagement --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 100 | << page >> |
Sort by
|