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Originally published in 1935, Frederick Niven’s The Flying Years tells the history of Western Canada from the 1850s to the 1920s as witnessed by Angus Munro, a young Scot forced to emigrate to Canada when his family is evicted from their farm. Working in the isolated setting of Rocky Mountain House, Angus secretly marries a Cree woman, who dies in a measles epidemic while he is on an extended business trip. The discovery, fourteen years later, that his wife had given birth to a boy who was adopted by another Cree family and raised to be “all Indian” confirms Angus’s sympathies toward Aboriginal peoples, and he eventually becomes the Indian Agent on the reserve where his secret son lives. Angus’s ongoing negotiation of both the literal and symbolic roles of “White Father” takes place within the context of questions about race and nation, assimilation and difference, and the future of the Canadian West. Against a background of resource exploitation and western development, the novel queries the place of Aboriginal peoples in this new nation and suggests that progress brings with it a cost. Alison Calder’s afterword examines the novel’s depiction of the paternalistic relationship between the Canadian government and Aboriginal peoples in Western Canada, and situates the novel in terms of contemporary discussions about race and biology.
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Das "Jahrbuch der Deutschen Schillergesellschaft" ist ein literaturwissenschaftliches Periodikum, das vorwiegend Beiträge zur deutschsprachigen Literatur von der Aufklärung bis zur Gegenwart veröffentlicht. Diese Zeitspanne entspricht den Sammelgebieten des Deutschen Literaturarchivs Marbach, das von der Deutschen Schillergesellschaft getragen wird.
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Poetry --- Modern --- 20th century
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Y eut-il, entre 1919 et 1939, un fascisme proprement français ? Oui, contrairement à ce qu'affirme depuis longtemps l'historiographie française. La base de ce fascisme était-elle idéologique ? Non, affirme Michel Lacroix : elle était d'abord esthétique. Son ouvrage vise à montrer que tout du fascisme naît de l'esthétique ou y aboutit. Les discours, les pratiques symboliques et les textes littéraires ne cessent de le répéter : « Qui dit fascisme dit avant tout beauté » (Benito Mussolini). Qu'est-ce qu'un chef ou un héros pour les artistes fascistes ? Quelles valeurs cherchent-ils à promouvoir chez les jeunes en Allemagne, en Italie et en France ? À quel spectacle politique consacrent-ils leurs efforts ? Voilà les trois principales questions auxquelles répond Michel Lacroix. Pour y arriver, il est allé relire Drieu la Rochelle et Céline, mais il s'est aussi intéressé au scoutisme et à l'olympisme, à la sculpture comme au cinéma. C'est ce qui lui a permis de comprendre les rapports troubles du pathos, de l'exhibition, du sublime, de la violence et de la mort dans le fascisme français de l'entre-deux-guerres.
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Sermons --- American --- 20th century
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Poetry --- Modern --- 20th century
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Sermons --- English --- 20th century
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Poetry --- Modern --- 20th century
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Sermons --- American --- 20th century
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