Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Ontwikkelingsgericht coachen heeft een methodische consistentie en filosofische fundering. In dit handboek worden twee kerncompetenties uitgewerkt: het samenwerkingsmodel gebaseerd op de dans van volgen en leiden en het structureren van welgevormde ontwikkeling middels het Vorkmodel. Dit model is de methodische kapstok bij uitstek om de zingeving en maatschappelijke relevantie van coaching te verankeren in de praktijk.
366.41 --- coaching --- teamontwikkeling --- Management-Leidinggeven --- PXL-Education 2015 --- gedragspsychologie --- identiteitsontwikkeling --- coachen --- samenwerkingsmodellen --- maatschappijontwikkeling --- 331.124 --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching
Choose an application
Als je met coachen daadwerkelijk iemand vooruit wilt helpen bij het werk of in het privleven, doe je meer dan ondersteunen of acties opvolgen. Dan coacht u de clint primair bij de ontwikkeling van het zelfsturend vermogen. Dit vermogen helpt de clint om zelf een nieuwe taak op te pakken of een uitdaging aan te gaan. Rudy Vandamme geeft in het Handboek Ontwikkelingsgericht coachen aan hoe u alles wat een persoon doet meer zelfsturend kunt maken. Ontwikkelingsgericht coachen is geen nieuwe vorm van coachen, maar een stap verder in het helpen van mensen. Het boek vormt een leidraad voor de aankomende ontwikkelingsgerichte coach. Het bevat de methodiek om patronen te zoeken die zelfsturing belemmeren, de manieren om zelfsturing te bevorderen, een coachingstraject in fasen en een model met niveaus van zelfsturing. De uitgebreide cases geven een beeld van de rol van de coach in het coachingsgesprek en de ontwikkeling van de gecoachte. Voor wie? Dit boek is geschreven voor coaches en coachopleiders. Daarnaast is er een grote groep mensen die anderen begeleidt, voor wie dit boek interessant is: verzorgenden, verpleegkundigen, artsen, therapeuten, hulpverleners, maatschappelijk werkers, (gezins)begeleiders, adviseurs, leiddinggevenden, teamleiders, managers, en hen die los van hun beroep genteresseerd zijn in anderen helpen.
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Personnel management --- mondelinge communicatie --- coaching --- zelfsturing --- HRM (human resource management) --- Didactic strategies --- E-books --- departement Algemeen 11 --- coachen --- #SBIB:316.334.2A553 --- Coaching Coaching --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Handboeken TP --- 366.41 --- dienstverlening --- Coachen --- 371.39 --- Coaching --- Communicatie --- Methodiek --- Persoonlijke ontwikkeling --- Zelfsturing --- 489.4 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- leiding geven --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- Zelfstudie
Choose an application
Dit boek gaat in de eerste plaats over leiderschap.De kernboodschap is tweevoudig: leiderschap is het noodzakelijke kader om coaching te doen werken. Maar omgekeerd is het ook zo dat de methodiek en het gedachtegoed van coaching de aard van het leiderschap verandert.Leiderschap van binnenuit betekent dat je als leidinggevende weet waar in je lichaam het leiderschap start.De integratie van coaching en leiderschap worden in drie delen uitgewerkt.Het eerste deel vertelt hoe je vanuit je persoonlijke ontwikkeling een coachende leider kunt worden.Het tweede deel legt uit hoe coaching binnen leidinggevende taken ingepast kan worden.Het derde deel is bedoeld om vanuit de achterliggende inspiraties te kijken wat coaching toevoegt.Bron : http://www.bol.com
leidinggeven --- coaching --- Organization theory --- management --- Didactic strategies --- bedrijfsleiding --- 65.012.4 --- Coaching Coaching --- Développement Ontwikkeling --- Leadership Leadership --- 366.41 --- leiderschapsstijlen --- Coachen --- 65.012 --- Coaching --- Leidinggeven --- Teams --- Management leidinggeven leiderschap coachen cultuur gedrag samenwerken --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Didactische werkvormen --- Organisatieleer --- Management --- Managementvaardigheden --- Gedrag --- Organisatiesociologie --- Leiderschap
Choose an application
658.386 --- 005.5 --- 65.012.4 --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- coaching --- management --- managementfilosofie --- managers --- psychologie --- arbeid, motivatie --- communicatie --- leiderschap --- managementvaardigheden --- Personeelsopleiding. opleiding in het bedrijf --- Managementoperaties. Leiding --- Comité P --- beheer --- maniġment --- poslovodenje --- valdymas --- pārvaldība --- Management --- gestione --- johtaminen --- gestión --- ledning --- управување --- zarządzanie --- gestão --- пословодство --- διαχείριση --- manažment --- menaxhim --- menedzsment --- управление --- bainistíocht --- gestion --- menadžment --- juhtimine --- ledelse --- lyderystė --- ledarskap --- förvaltningssätt --- politica di gestione --- ledelsesform --- Betriebs- und Geschäftsleitung --- știința conducerii --- vezető szerep --- vállalat vezetése --- styring --- водеща роля --- Führung --- vedení --- johtajuus --- forma de gestão --- раководење --- mode de gestion --- amministrazione d'impresa --- upravljanje --- liderança --- vodstvo --- leadership --- poslovodstvo --- vadyba --- tmexxija --- capacités d’encadrement --- lederskab --- vadovavimas --- strategia di gestione --- vadovybė --- ηγεσία --- līderība --- capacități de conducere --- üzletvezetés --- řídicí aparát --- przywództwo --- менаџмент --- piano di gestione --- Managementmethode --- vodenje --- direzione operativa --- wijze van beheer --- vezetés --- liderazgo --- μάνατζμεντ --- líderstvo
Choose an application
In dit boek vind je de fundamenten om een coach te worden die het persoonlijke aspect methodisch kan hanteren, zoals de methodiek om patronen te zoeken, de manieren om de zelfsturing te bevorderen, een coachingstraject in zeven fasen, en een model met vijf niveaus van zelfsturing. De modellen zijn oorspronkelijk en het resultaat van jarenlang onderzoek. De essentie van de ontwikkelingsgerichte aanpak wordt duidelijk gemaakt door schema's, cartoons en vier uitvoerige casussen uit diverse sectoren.
Didactic strategies --- Personnel management --- zelfsturing --- mondelinge communicatie --- coaching --- HRM (human resource management) --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Zelfsturend leren --- Begeleiding --- Personeelsmanagement --- Agogiek --- Coaching --- Communicatie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Leerproces --- coachen --- communicatie --- 366.41 --- 417 --- projecten --- zelfsturend leren --- Coachen --- 366.4 --- Management --- persoonlijkheidsvorming --- Leidinggeven --- Persoonlijkheidsleer --- 658.31 --- 37.03 --- Coaching Coaching --- 051614.jpg
Choose an application
Dit boek reikt modellen aan uit de neuolinguïstiek om de relaties met anderen succesvol te laten verlopen, een beter evenwicht hierin te bereiken en meer plezier te beleven in het leven. De lezer vindt in dit boek hoe hij zijn leven beter in eigen handen kan nemen, hoe zijn emoties hem hierbij kunnen helpen en hoe hij met meer mensenkennis succesvoller door het leven kan gaan.
Psychology --- #PBIB:2000.1 --- emotionele intelligentie --- psychologie --- 415.3 --- communicatie --- emoties --- neuro-linguïstiek --- sociale vaardigheden --- 37.032 --- Communicatie --- Emoties --- Emotionele intelligentie --- Persoonlijkheid --- Relaties --- 305.9 --- D100900.jpg --- Uitvoerende functies --- Intelligentie --- 070 Psychologie --- neurolinguïstiek --- Gevoelens --- Lichaamstaal --- Neurolinguistiek --- Zelfsturing --- 415.4 --- praktijkboek --- Hogere geestelijke functies --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- Emotie --- Psychologie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|