Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of social care --- jeugdzorg --- Age group sociology --- Sociology of education --- Netherlands --- Assistance sociale --- Jeugd --- Jeunesse --- Maatschappelijk werk --- 364 --- Besluitvorming --- Instellingen --- Onderzoek --- Uithuisplaatsing --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- Jeugdbescherming en kinderrechten.
Choose an application
pleegzorg --- 664.1 Gezin --- 364.046 --- Pleegzorg --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- Recht --- Hulpverlening --- Begeleiding --- Adoption --- Child welfare --- Foster children --- Foster home care --- Child placing --- Foster care, Home --- Foster family care --- Fosterage (Foster home care) --- Fostering (Foster home care) --- Child care services --- Children --- Group homes --- Foster youth --- Child protective services --- Child protective services personnel --- CPS (Child protective services) --- Humane societies --- Protection of children --- Family policy --- Public welfare --- Social work with children --- Social work with youth --- Parent and child --- Institutional care --- Charities --- Charities, protection, etc. --- Protection
Choose an application
Seksualiteit --- Seksueel geweld --- Mentaal gehandicapten. --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociologie van de minderheden --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Seksualiteit van personen met een verstandelijke handicap --- Seksueel misbruik --- 179.2 --- Signalen --- Preventie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Orthopedagogiek --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Disability --- Sexually transgressive behavior --- Book
Choose an application
Van het basiswerk 'Orthopedagogiek. Ontwikkelingen, theorieën en modellen' van Wied Ruijssenaars, Peter van den Bergh en nu met Annemieke van Drenth is de 6de, gereviseerde druk verschenen.Het boek wordt zowel bij opleidingen als op de werkvloer veelvuldig gebruikt. Het geeft een beeld van de identiteit van de orthopedagogiek als discipline. Het historisch overzicht van ontwikkelingen in Nederland en Vlaanderen maakt duidelijk welke opvattingen, ook uit andere disciplines, hun stempel hebben gedrukt op de huidige orthopedagogische werkvelden. De rol van theorieën voor de praktijk, zowel in klinisch werk als in wetenschappelijk onderzoek, komt uitgebreid aan de orde. Het hele boek nodigt uit om kritisch na te denken over de keuze van standpunten en over de wetenschappelijke verantwoording van kennis die wordt aangeboden. De auteurs staan een handelingsgerichte orthopedagogiek voor. Het gaat om kennis die de professional, als scientist-practitioner, nodig heeft in de hulpverlening bij problemen die zich in de opvoeding voordoen, waarbij vooral - al is dat niet per definitie het geval - sprake is van ernstige ontwikkelingsproblemen. Deze gereviseerde uitgave is met diverse themas uitgebreid
Orthopedagogiek. --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- 460.2 --- handelingsplannen --- hulpverleningsmodellen --- opvoedingsproblemen --- wetenschappelijk onderzoek --- Orthopedagogiek --- 37.013 --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- Modellen --- Orthopedagogie --- welzijnswerk --- Handboeken --- 376 --- 361 --- Learning disabled children --- Handbooks, manuals, etc. --- Slow learning children --- PXL-Healthcare 2015 --- orthopedagogie --- ontwikkelingsproblemen --- Nederland --- Vlaanderen --- Handelingsplannen --- Onderzoek --- Geschiedenis --- Opvoedingsproblemen --- Ontwikkelingsproblemen --- Handelingsplan --- Opvoedingsprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Literatuur --- Onderzoek (wetenschap) --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Het beroep van orthopedagoog heeft in Nederland en België een wettelijke erkenning, wat eisen stelt aan de opleiding, zowel academisch als postacademisch. In deze Inleiding in de Orthopedagogiek gaan de auteurs vanuit hun ruime ervaring in onderzoek, onderwijs en klinische praktijk in op de achtergronden en belangrijkste pijlers van de orthopedagogische discipline. Het vormt een onmisbare basis voor verdere studie.Orthopedagogiek is een handelingsgerichte discipline met een kenmerkend wetenschappelijk onderzoeks- en onderwijsprogramma. Centraal in het onderzoek staan de beschrijving, verklaring en aanpak van (dreigende) problemen bij het opvoeden. Het gaat daarbij zowel om op zichzelf staande opvoedingsproblemen met een mismatch tussen pedagogische vraag en aanbod, als om ernstige leer-, gedrags- en ontwikkelingsproblemen die zich binnen de (multiculturele) samenleving voordoen. Orthopedagogen in opleiding raken op de hoogte van de opbrengsten van het wetenschappelijk onderzoek en leren de toepassing ervan in de concrete, klinische hulpverlening. Diagnostiek en behandeling (inclusief preventie) krijgen daarbij ruime aandacht.https://gompel-svacina.eu/product/inleiding-in-de-orthopedagogiek/
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- professionaliteit --- Orthopedagogiek --- Orthopedagogie --- orthopedagogie --- Orthopedagogiek.
Choose an application
In the last couple of years, in research, policy and practice concerning the care and treatment of vulnerable and troublesome children and their families, a lot of attention has been paid to the question of the effectiveness of the applied interventions: do they work? Our knowledge about ‘evidencebased’ approaches to effective child, youth and family interventions has been growing during the last decade.An issue of at least as much scientific interest and societal importance is the question of how and why these interventions work. This book – published in the context of the 11th Biennial International Conference of the European Scientific Association on Residential and Foster care for children and adolescents (EUSARF) at Groningen, the Netherlands – offers a broad and compact view on the latest international findings and provides insight into the factors and conditions which underlie the outcomes – positive and negative – of current child and family interventions and arrangements.The volume is a reference work for all those practitioners, academics, researchers, managers, policymakers, students and all others interested in developments and research findings on interventions regarding vulnerable and troublesome children and their families.
TREATMENT -- 159.920.1 --- ADOPTION -- 159.920.1 --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- #KVHB:Gezinsbegeleiding --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Psychotherapie --- 607.2 --- contextuele therapie --- gezinsbegeleiding --- kinderpsychiatrie --- orthopedagogiek --- psychotherapie --- 364 --- Gezinsbegeleiding --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- Psychotherapie; algemeen --- 392.5 --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- Jeugdbescherming en kinderrechten.
Choose an application
À partir de la question centrale de la parentalité d’accueil, nous avons souhaité comprendre, confronter, comparer les approches dans les différents pays européens en matière de protection de l’enfance et plus particulièrement en accueil familial. Comment en Europe se déclinent les dispositifs de prise en charge en protection de l’enfance et de la famille ? Quels sont les choix retenus et favorisés ? Quelles sont les politiques familiales et les mesures choisies pour les familles et les enfants ? Nous verrons que l’Europe est riche d’une variété de choix politiques en protection de l’enfance, de mesures de prise en charge allant du placement en institution à celui en famille d’accueil ou en famille élargie, ou d’un statut professionnel à celui de bénévole. Le croisement européen ouvre le dialogue permettant une meilleure compréhension des choix politiques, institutionnels et des pratiques dans les différents pays. L’accueil familial est une réponse possible qui se décline en différentes versions selon les 9 pays étudiés (France, Luxembourg, Suisse, Allemagne, Espagne, Italie, Belgique (Wallonie-Bruxelles et Flandre, Pays-Pas, Angleterre).
Social Sciences, Interdisciplinary --- Europe --- France --- parentalité --- Italie --- famille --- Allemagne --- Angleterre --- Espagne --- Belgique --- Luxembourg --- politique familiale --- accueil --- protection de l’enfance --- Suisse
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|