Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Samen werken aan perspectief beschrijft een praktisch bruikbare methode voor het werken met jeugdigen die opgenomen zijn in een behandelgroep en hun ouders. De methode is gebaseerd op de meest recente theoretische inzichten en op de inzichten van evidence-based werken in de jeugdzorg. Er zijn drie pijlers voor de hulpverlening: het werken aan perspectief, doelgericht werken en samen werken met en ten behoeve van ouders en jeugdigen. De behandeling wordt in fasen aangeboden. Per fase worden doelen gesteld. De auteurs beschrijven vele behandelingsmiddelen en hoe het gewenste groepsklimaat en de begeleiding van de ouders vorm krijgen. Zij geven advies over aanvullende trainingsmodules, de inrichting van de ruimte, de samenwerking met ketenpartners en de houding en competenties van de medewerkers.
Social welfare methods --- Social policy and particular groups --- jeugdinstellingen --- jeugdzorg --- residentiële hulp --- PXL-Social Work 2015 --- PXL-Ebooks --- Residentiële jeugdhulpverlening (gemeenschapsinstelling) --- Jeugdzorg --- Bijzondere jeugdbijstand --- 364.046 --- Residentiële zorg --- Methodiek --- Jeugdzorg ; methodiek --- residentiële jeugdzorg --- Hulpverlening --- 362.74 --- Age group sociology
Choose an application
Samen werken aan perspectief beschrijft een praktisch bruikbare methode voor het werken met jeugdigen die opgenomen zijn in een behandelgroep en hun ouders. De methode is gebaseerd op de meest recente theoretische inzichten en op de inzichten van evidence-based werken in de jeugdzorg. Er zijn drie pijlers voor de hulpverlening: het werken aan perspectief, doelgericht werken en samen werken met en ten behoeve van ouders en jeugdigen. De behandeling wordt in fasen aangeboden. Per fase worden doelen gesteld. De auteurs beschrijven vele behandelingsmiddelen en hoe het gewenste groepsklimaat en de begeleiding van de ouders vorm krijgen. Zij geven advies over aanvullende trainingsmodules, de inrichting van de ruimte, de samenwerking met ketenpartners en de houding en competenties van de medewerkers.
Psychotherapy. --- Counseling. --- Behavioral therapy. --- Psychotherapy and Counseling. --- Behavioral Therapy.
Choose an application
Dit boek brengt de kennis over agressie in de jeugdzorg bij elkaar. Het eerste deel biedt een overzicht van de theorie. Alle aspecten van het ontstaan en de ontwikkeling van agressief gedrag van kinderen en jeugdigen worden behandeld. De auteurs geven eerst een overzicht en bespreken dan in drie hoofdstukken de invloed van het kind zelf, de ouders en andere opvoeders en de maatschappelijke omstandigheden. De andere hoofdstukken gaan over agressie van kinderen en jeugdigen in de dagbehandeling, de residentiële jeugdzorg en de kinder- en jeugdpsychiatrie. Naast de algemene factoren zijn ook de fysieke inrichting van het gebouw en de leefruimten, de persoon van de hulpverlener en diverse andere factoren van invloed op de kans dat een kind of jeugdige agressief gedrag gaat vertonen
Jeugdzorg. --- agressie --- hechting (psychologie) --- Psychiatry --- jeugdzorg --- Social policy and particular groups --- Residentiële jeugdzorg ; Nederland --- Geweld in de jeugdzorg --- Aggressiveness (Psychology) management --- Child welfare --- hulpverlening --- 415.3 --- 494 --- Jeugdhulpverlening --- 364.264 --- Agressie --- Jeugdzorg --- Agressie ; hulpverlening --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- 362.7 --- PXL-Social Work 2015 --- Dagcentra --- Residentiële zorg --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Dagcentrum --- Residentiële jeugdzorg ; Nederland
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|