Listing 1 - 10 of 82 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Beschouwing over vertrouwen op zowel zakelijk als persoonlijk vlak.
leidinggeven --- Social psychology --- Planning (firm) --- succesfactoren --- vertrouwen --- Mass communications
Choose an application
Hoe transformeren naar een waardegedreven organisatie ?Hoe verbind je succes en persoonlijke groei ?Maak vrienden in je bedrijf.Joost Callens vertelt hoe hij zijn bedrijf Durabrik samen met zijn medewerkers transformeerde volgens zijn visie: 'Ga steeds stroomopwaarts op zoek naar de kern van jezelf en bewandel de weg van je dromen.'Na een persoonlijke ontdekkingstocht kwam hij te weten wie hij als persoon en als leider écht is. Hij besliste daarop om het roer om te gooien. In een sector die getekend is door vooroordelen en het vasthouden aan oude gewoontes, was dit geen evidente keuze.Vanuit een authentiek en persoonlijk leiderschap zet hij zijn organisatie op weg naar cultuurtransformatie, zelfontwikkeling en waardegedreven ondernemen. Dit boek is de neerslag van die tocht.Toch is dit boek meer dan een managementboek. Het is een inspiratiebron voor iedereen die op zoek is naar ware authenticiteit. Een boek voor iedereen die het vuur in zichzelf en anderen wil aanwakkeren.Bron : http://www.lannoo.be
Social psychology --- Leadership --- Handbooks, manuals, etc. --- Self-realization --- Maturation (Psychology) --- Sociale psychologie --- Personeelsbeleid --- personeelsmanagement --- leidinggeven --- Personnel management --- Leidinggeven --- Ondernemen --- Managementvaardigheden --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Leiderschap --- 098 Bedrijfskunde --- books
Choose an application
-4700182-6
Leadership. --- AA / International- internationaal --- 650 --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Management --- Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- Leiderschap
Choose an application
Choose an application
We leven in een wereld die antwoorden belangrijker vindt dan vragen. We zitten liever niet met vragen, want we willen niet twijfelend en wankelmoedig overkomen. We willen antwoorden, want die verschaffen ons zekerheid, ook al is het vaak schijnzekerheid. Antwoorden zetten een punt, sluiten processen af, beëindigen acties en zetten de zaak stil. Vragen, daarentegen, richten de aandacht, mobiliseren energie, zetten aan tot actie en brengen de zaak in beweging. Om processen van zelfsturing te bevorderen is de kunst van het vragen stellen wel de belangrijkste vaardigheid voor een coach. Meestal stellen de medewerkers de vragen en geven de managers de antwoorden. Bij coaching zijn die rollen echter omgedraaid. Het is niet zozeer de coach die daarbij aan het werk is als wel de gecoachte. De coach stelt de vragen en weet vervolgens zijn mond te houden en zijn eigen oplossingsenthousiasme te temperen. Vragen hebben diverse voordelen ten opzichte van instructie.- Ze richten de aandacht en zetten de medewerkers zelf aan het denken.- U krijgt als coach inzicht in de mate waarin de medewerker alle aspecten van een vraagstuk overziet.- U krijgt een beter inzicht in hetgeen de medewerker gaat doen
Business management --- Didactic strategies --- coaching --- teamwork --- Personeelsmanagement --- Vragen stellen --- Vragen --- Coaching --- Leidinggeven --- Management --- Empowerment --- Communicatie --- Interpersoonlijke communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Verbale communicatie --- 65 management --- 65.012.4 leidinggeven --- 098 Bedrijfskunde --- Autonomie Zelfsturing --- Coaching Coaching --- Equipe Team --- coachen --- communicatie --- 005.96 --- leidinggeven --- management --- 366.41 --- Coachen --- Zelfsturing --- Personeelsbeleid --- HRM. Personeelszaken --- Coaching. --- Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- AA / International- internationaal --- 15 --- 366.42 --- Psychologie --- Vraag --- Leiderschap
Choose an application
Dit is een boek om te koesteren. Karl deelt zijn rijke ervaring als coach en leider op zeer authentieke wijze. Als leiders dan machteloos zijn, dan geeft dit boek voldoende inzicht om toch in beweging te komen. Deze persoonlijke analyse van waar leiders mee worstelen hoort op de boekenplank van elke leider en elke coach."David Ducheyne, Chief People Officer Securex Vele, al dan niet leidinggevende medewerkers worstelen binnen hun organisatiewel eens met onmacht. Die onmacht kan vele oorzaken hebben. In dit boek focust Karl Van Hoey op een drietal: voortdurende veranderingen, politieke dynamieken en coaching. Gek genoeg kan die laatste bron van onmacht coaching precies het omgekeerde worden: een bron van kracht! Dit boek behandelt op een zeer authentieke, praktijkgedreven en persoonlijkemanier hoe een coachende attitude jou als (leidinggevende) medewerker kracht kan geven vanuit je onmacht. Om beter om te gaan met voortdurende verandering, politiek spel en & coaching!
366.41 --- coaching --- management --- psychologie --- 65.012.4 --- Leidinggeven --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- Management --- Organisatieleer --- Veranderingsproces --- Coaching --- Organisaties, verandering --- Interne communicatie : Communicatiecoaching --- Communication interne : Coaching en communication --- Leiderschap
Choose an application
l : The speed of trust
Confiance Vertrouwen --- Intégrité Integriteit --- Relations humaines Menselijke relaties --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- vertrouwen --- psychologie --- leidinggeven --- Business ethics --- Success in business --- #KVHB:Leiderschap --- #KVHB:Management --- 366.4 --- competenties --- management --- Management --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Leiderschap
Choose an application
Leiderschap is geen vaststaand gegeven. De invulling ervan evolueert mee met de veranderende context, de tijdsgeest en personen. Bovendien is het een sociaal fenomeen: leiderschap is wat mensen tot groep maakt en voor richting, betekenis en steun zorgt. De kleren van de leider wil het in alle openheid hebben over de betekenis van leiderschap, de rollen en verantwoordelijkheden, de overtuigingen en motivaties. Leiderschap is immers niet hetzelfde als een leidinggevende functie hebben of macht uitoefenen. Leiderschap heeft geen functieomschrijving. Het is een persoonlijke keuze en naarmate meer mensen die keuze maken ontstaan teams, organisaties en samenlevingen met meer leiderschap. Dit boek vertelt je niet hoe leiderschap dient te gebeuren, maar wil leiderschap de plaats geven die het toekomt: in het centrum van mensen en organisaties. De auteurs brengen verhalen van leiders die betekenisvol zijn geweest voor hun organisatie. De 19 inzichten bieden niet alleen een actuele, wetenschappelijke stand van zaken over leiderschap, maar nodigen vooral ook uit tot gesprek, debat en reflectie. Zo inspireert De kleren van de leider iedere leider tot actie. Bron : http://www.managementboek.nl
coachen, communicatie, empowerment, leiderschap, leidinggeven, management, succes, samenwerken --- leadership --- Leadership Leadership --- Leiding geven ; ondernemingen --- Leidinggeven --- management --- 366.41 --- leidinggeven --- 098 Bedrijfskunde --- organisatiepsychologie --- coaching --- Organization theory --- Personnel management --- PXL-Tech 2018 --- organisatiekunde --- leiderschap --- reflectie --- Teams --- Motivatie --- Diversiteit --- Leiderschap --- Organisaties, verandering --- Team --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Succesvolle leiders baseren hun leiderschap op hun persoonlijke stijl. Ze blijven trouw aan zichzelf en zoeken een context waarin hun persoonlijkheid een deel van de oplossing kan zijn.Dit boek geeft je de ingrediënten om op een duurzame manier te leiden in een steeds veranderende wereld. Het recept? Dat maak je beter zelf. Want leiderschap leer je niet in een klaslokaal of uit een boek. Leiderschap ontwikkelt zich in de tijd: door te leren uit de situaties waarmee je geconfronteerd wordt. En uit de fouten die je maakt.Duurzaam leiderschap helpt je nadenken over je leiderschapsstijl. Het biedt talloze inzichten, verfrissende ideeën en inspirerende voorbeelden. Kies de elementen die jou aanspreken en doe zo je eigen leiderschapsstijl evolueren.Bron : http://businessandeconomics.diekeure.be
Social psychology --- Industrial psychology --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- leidinggeven --- Leidinggeven --- Ethisch ondernemen --- Duurzaam ondernemen --- Managementvaardigheden --- Competentieontwikkeling --- Leiderschap --- Management --- #SBIB:316.334.2A553 --- Leadership Leadership --- Changement Verandering --- leadership --- management --- Personen RIZIV : Welzijn op het werk (personen) --- 65.012.4 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Personnes de l'INAMI : Bien-être au travail (personnnes) --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- Ethiek --- Duurzaamheid --- Leadership --- Handbooks, manuals, etc. --- Social psychology. --- Psychology, Industrial.
Choose an application
Human Resource Management. --- Leidinggeven. --- Didactic strategies --- coaching --- management --- Personnel management --- leidinggeven --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:033.IO --- Management Management --- Coaching Coaching --- Managers Managers --- Leadership Leadership --- Management public Overheidsmanagement --- bedrijven, management --- human resources management --- leiderschap --- leiding geven --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Coaching --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Topmanagement --- Management --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Leiderschap --- Bedrijfsleiding
Listing 1 - 10 of 82 | << page >> |
Sort by
|