Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
- Hoe laat je mensen vanuit zichzelf naar een resultaat werken ?- Welke veranderingsstrategie pas je toe om een kwaliteitscultuur te bewerkstelligen ?- Hoe maak je deze verandering zonder conflict te veroorzaken ?Hiërarchie en controle zijn niet meer de primaire ingrediënten voor succes. Resultaat behalen met je organisatie gebeurt tegenwoordig meer dan ooit samen. De manier waarop je jouw organisatie leidt en met je werknemers communiceert, beïnvloedt de werking van je bedrijf dus enorm.In Leidinggeven zonder cijfers vertellen Filip Vandendriessche en Han Looten hoe je als manager het vooropgestelde doel kunt bereiken en tegelijkertijd medewerkers betrokken houdt bij de organisatie. De auteurs hebben daarbij een bijzondere aandacht voor outputmanagement. Die manier van sturing koppelt de doelstellingen van een organisatie aan een cultuur waarin de capaciteiten van de individuele werknemers tot volle wasdom komen en de klant en kwaliteit centraal staan. Outputsturing is niet de volgende managementhype, maar staat voor een andere manier van denken voor bestuurders. Het verhoogt de samenwerking binnen je bedrijf, en maakt verandering zonder conflict mogelijk. Sturen op output kun je leren, en dit boek wijst je de weg.Bron : http://www.lannoocampus.be
Organization theory --- Social psychology --- Management leidinggeven leiderschap coachen motiveren motivatie samenwerken wendbaarheid veerkracht empowerment --- 366.41 --- leiding geven --- leiderschap --- management --- coaching --- outputmanagement --- 366.4 --- Leadership Leadership --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties) --- Leadership --- Management --- Employee participation --- Personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Motivatie --- Verandering --- Delegeren --- Managementvaardigheden --- Leiderschap
Choose an application
De auteur verduidelijkt hoe (on)gewenst groepsgedrag wordt gestuurd door 4 'krachten' in de omgeving (leiderschap, structuur, taak en fysieke omgeving) en hoe een leidinggevende van een team bepaalde cultuuraspecten kan veranderen via deze krachten. Er zijn echter geen standaardoplossingen, dus moeten de gebruikte voorbeelden (cases) ook als inspiratie voor eigen oplossingen van eigen problemen worden gebruikt. Daarom geeft hij bij de voorbeeldinterventies aan welk 'cultuuraspect' verandert (kennisontwikkeling, teambuilding, creativiteit, inspiratie en persoonlijke ontwikkeling). Het wat en hoe van groepsgedrag wordt duidelijk uitgelegd (met name de ongeschreven regels en gewoonten), en waarom, waarvoor en hoe geïntervenieerd kan worden
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management studies, Business Administration, Organizational Science (General). --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 098 Bedrijfskunde --- Groupes Groepen --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- Equipe Team --- Leadership Leadership --- Créativité Creativiteit --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- executives --- cooperation --- workplace --- Social psychology --- Management --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Organisatiecultuur --- Personeelsmanagement --- Organisatieleer --- Organisatiesociologie --- Bedrijfspsychologie --- Organisatieculturen --- Leiderschap
Choose an application
Career plateaus --- Avancement bloqué --- Psychologie du travail Arbeidspsychologie --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Carrière Loopbaan --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- bedrijfseconomie --- invalid character --- loopbaan --- AA / International- internationaal --- 658.311 --- 658.300 --- Plateaus, Career --- Promotions --- Vocational guidance --- Indienstneming van personeel. Beoordeling. Bevordering. --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Career plateaus. --- Avancement bloqué --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Indienstneming van personeel. Beoordeling. Bevordering
Choose an application
Administration des entreprises --- Arbeid en arbeiders --- Bedrijfsadministratie --- Travail et travailleurs --- Public utilities --- Office management --- Management --- Management Management --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Qualité Kwaliteitszorg --- Science administrative Bestuurswetenschappen --- Communication interne Interne communicatie --- Management (cas concrets) Concreet management --- AA / International- internationaal --- 350.0 --- 650 --- Organisatie van het openbaar bestuur: algemeenheden. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Organisatie van het openbaar bestuur: algemeenheden --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Public utilities - Management --- Imprimeries administratives --- Entreprises publiques --- Administration publique --- Services publics --- Gestion --- Gestion. --- Réforme --- Réforme. --- Réforme.
Choose an application
Organization theory --- Management --- Comportement organisationnel --- Gestion --- Organisation --- Gestion d'entreprise --- Organization --- Organizational behavior --- Psychology, Industrial --- Industrial organization --- Psychologie du travail --- Industrie --- Organisation, contrôle, etc --- #SBIB:35H302 --- #SBIB:316.334.2A551 --- 65 --- 658 --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Groupes Groepen --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- Personnalité Persoonlijkheid --- Management Management --- Culture d'entreprise Bedrijfscultuur --- AA / International- internationaal --- 650 --- Organisatieleer: processen --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Management - Case studies --- Bedrijfsadministratie --- Bedrijfsorganisatie
Choose an application
Sinds de economisering wordt van de gemiddelde Human Resource Manager een specifieke kennis en kunde verwacht die niet terug te voeren is tot het gezonde verstand. Dit boek vormt een leidraad bij het beheersen en implementeren van managementsystemen en -praktijken.Multidimensioneel modelDit handboek beperkt zich niet tot de opsomming van methodieken of praktijken, maar vertrekt vanuit een multidimensioneel model, waarbinnen de verschillende elementen van Human Resource Management worden samengebracht. Zo kan de complexiteit van het menselijke en organisationele functioneren beter begrepen worden en kunnen problemen op een adequate manier opgelost worden.
HRM. --- Personeelsbeleid. --- strategisch beleid --- competentiemanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Handbooks, manuals, etc. --- personeelsbeleid --- #KVHB:Personeelsbeleid --- #KVHB:HRM --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- AA / International- internationaal --- 650 --- 658.300 --- 658.310 --- management --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- HRM --- Human resource management --- 658.3 --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Personeelsbeheer en administratie --- Personeelsmanagement --- Planning --- Competentiemanagement --- Administratieve organisatie --- Strategisch management --- Human resources management --- Modellen --- Kostenbeheersing
Choose an application
As businesses around the world are globalising their operations, executives working abroad are finding that organisational cultures can differ dramatically in different countries. This is a guide to help executives cope with the differences.
International business enterprises --- Employee motivation. --- Intercultural communication. --- Entreprises multinationales --- Personnel --- Communication interculturelle --- Management. --- Personnel management. --- Gestion --- Direction --- Motivation --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- International Internationaal --- Management Management --- Entreprises Ondernemingen --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- management --- management. --- Employee motivation --- Intercultural communication --- Management --- Personnel management --- E-books --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Motivation in industry --- Work motivation --- Motivation (Psychology) --- Psychology, Industrial --- Goal setting in personnel management --- Anthropological aspects --- Corporate culture. --- Diversity in the workplace. --- Executives --- Employment
Choose an application
Je loopt voorop... Stel, je organisatie of team zit in een belangrijk veranderproces. Als 'trekker' van de gedragsverandering heb je een duidelijke visie en een helder plan voor de toekomst. Je loopt als manager stevig voor de troepen uit. ...maar wie volgt? Je medewerkers wachten echter af, blijven maar vragen stellen en lijken het zekere voor het onzekere te nemen. Je geduld wordt danig op de proef gesteld. Hoe krijg je ze mee? Hou de aansluiting! Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Elke fase heeft tijd nodig en stelt specifieke eisen aan jou als (bege)leider. Loop je te hard van stapel, dan verlies je de aansluiting. Onbegrip, cynisme en zelfs weerstand zijn dan het gevolg. Gaat het te langzaam, dan treedt er energieverlies op en ga je kansen missen. De weg van de minste weerstand Jan van Setten vertelt hoe je je medewerkers met glashelder management door de verschillende fases heen krijgt. Hoe je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maakt. Hoe je weerstand herkent en weerlegt. Hoe je respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt. Verwarrend eenvoudig In dit boek worden fundamentele inzichten met humor gekoppeld aan herkenbare praktijksituaties. Het zal je inspireren om het roer in handen te nemen, op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega?s en klanten ? zelfs door je familie en vrienden. In dit studieboek vertelt de managementcoach aan de lezer (in de ik-vorm en tutoyerend) over zijn ervaringen met managers die leiding gaven aan veranderingsprocessen. Deze ervaringen zijn illustraties van zijn tips en adviezen om mensen enthousiast te krijgen voor veranderingen en het uitvoeren ervan. Hij noemt het plannen en uitvoeren van veranderingen 'TRIPpen'; dat staat voor de kennis over Talenten, Rollen, Invloeden en Posities van de betrokken managers en hun medewerkers. Voorwaarde voor het veranderingsproces is dat iedereen weet wat ze samen willen bereiken en hoe. Ook moet daarover in twee richtingen helder gecommuniceerd worden. Een manager moet leren dat de medewerkers persoonlijk gemotiveerd raken door vertrouwen en waardering en dat ze daardoor dat ook blijven tijdens de implementatie (de commitmentladder). Om deze fasen van gemotiveerdheid beter te leren staan in elk hoofdstuk algemene oefen-/praktijkopdrachten. Een niet te moeilijk studieboek over motivatie en verandermanagement, bedoeld voor managers die veranderingen in bedrijven plannen en daaraan leiding geven.
Leidinggeven. --- Management. --- Industrial psychology --- Sociology of work --- Business policy --- Leadership --- Psychological aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- Management --- Employee participation --- Communication systems --- Verandering --- Gedrag --- Managementvaardigheden --- Organisatieveranderingen --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- 65.012.4 --- Management leidinggeven leiderschap coachen motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- Manager --- teamwerk --- Organisatieleer --- coaching --- leiderschap --- leiding geven --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Organisatieverandering --- Labour market --- 431 --- innovatie --- opleiding management --- formation management --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking
Choose an application
650 --- 658.300 --- AA / International- internationaal --- 005.32 --- management --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Management added-value coachen samenwerken communicatie --- 65.012 --- Collaboration Samenwerking --- Productivité Productiviteit --- Résultats (management) Resultaatgericht managen --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Leadership Leadership --- Organisation Organisatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Equipe Team --- Feedback Feedback --- Littérature et gestion Literatuur en beleid --- 65.012 Methods --- Methods --- Organization theory --- Personnel management --- Business management --- organisatiecultuur --- Business policy --- teamwork --- productiviteit --- BSC (balanced scorecard) --- leidinggeven --- samenwerkingsverbanden --- winst --- Management. --- Managementroman. --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Management
Choose an application
Public administration --- Organization theory --- Personnel management --- Belgium --- Academic collection --- #SBIB:35H2119 --- #SBIB:35H6019 --- #SBIB:004.IO --- Service public Openbare dienst --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Qualité Kwaliteitszorg --- Administration publique Overheidsdiensten --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- Syndicalisme (fonctionnaires) Vakbeweging (ambtenaren) --- Rémunération (fonctionnaires) Bezoldiging (ambtenaren) --- Modernisation (administration) Modernisering (overheidsdiensten) --- Organismes administratifs Overheidsorganisaties --- Changement Verandering --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Réforme de l'administration Bestuurshervorming --- Formation des fonctionnaires Opleiding van de ambtenaren --- Enquêtes Onderzoek --- openbare sector --- overheidsadministraties --- arbeid --- management --- BE / Belgium - België - Belgique --- 658.310 --- 332.80 --- 350.2 --- organisatievormen --- overheidspersoneel --- Personeelsmanagement: openbaar ambt: België --- Bestuur en beleid: nationale en regionale studies: België --- secteur public --- administrations publiques --- travail --- Betrekkingen van de arbeiders met de werkgevers: algemeenheden. --- Diverse arbeidsaangelegenheden: algemeen. --- Overheidspersoneel. --- 65.014 --- 35 --- Betrekkingen van de arbeiders met de werkgevers: algemeenheden --- Diverse arbeidsaangelegenheden: algemeen --- Overheidspersoneel
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|