Narrow your search

Library

KU Leuven (5)

National Bank of Belgium (5)

ULB (5)

ULiège (5)

Vlaams Parlement (5)

UGent (4)


Resource type

book (5)


Language

English (3)

French (2)


Year
From To Submit

2009 (1)

2008 (1)

2007 (1)

2005 (2)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Eleves presentant des deficiences, des difficultes et des desavantages sociaux : statistiques et indicateurs
Authors: ---
ISBN: 9264009833 Year: 2005 Publisher: Paris : OCDE-Organisation de cooperation et developpement economiques,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage présente un ensemble de données, comparables au niveau international, sur les services éducatifs pour les élèves présentant des déficiences, des difficultés et des désavantages sociaux. Il met en lumière les effectifs d’élèves concernés, ainsi que le type d'écoles qui les reçoit – écoles spéciales, classes spéciales ou classes ordinaires –, et ce par niveau d'éducation (pré-primaire, primaire, les premier et deuxième cycles de l'enseignement secondaire).  Il renseigne également sur les structures d’accueil et les ratios élèves/enseignants et examine les conséquences pour l'action des gouvernements en direction de ces élèves. L'analyse est basée sur les données à la fois quantitatives et qualitatives communiquées par 28 pays et provinces de l'OCDE. Ce rapport est une mise à jour des statistiques et indicateurs publiés en 2004 sous le titre Équité dans l'enseignement : Élèves présentant des déficiences, des difficultés et des désavantages sociaux.

Students with disabilities, learning difficulties and disadvantages : statistics and indicators
Authors: ---
ISBN: 1280356596 9786610356591 9264009817 9264009809 Year: 2005 Publisher: Paris : Organisation for Economic Co-operation and Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides an internationally comparable set of indicators on educational provision for students with disabilities, learning difficulties and disadvantages. It looks in detail at the students concerned, where they are educated (special schools, special classes or regular classes) and what their level of education is (pre-primary, primary, lower secondary and upper secondary education). It also includes information on the physical provision and on student/teacher ratios and discusses policy implications concerning special education. The analysis is based on both quantitative and qualitative data provided by 28 OECD countries and a number of provinces. This volume is an updated edition of the statistics and indicators issued in 2004 under the title Equity in Education: Students with Disabilities, Learning Difficulties and Disadvantages.


Book
Students with disabilities, learning difficulties and disadvantages : policies, statistics and indicators.
Authors: ---
ISBN: 1281719196 9786611719197 9264027610 9264027629 Year: 2007 Publisher: Paris : Organisation for Economic Co-operation and Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides an internationally comparable set of indicators on educational provision for students with disabilities, learning difficulties and disadvantages (DDD). It highlights the number of students involved, where they are educated – special schools, special classes or regular classes – and in what phases of education – pre-primary, primary, lower secondary and upper secondary education.  It also includes information on the physical provision and on student/teacher ratios and discusses policy implications concerning special education. This new edition also presents for the first time trends in the data for students with DDD from 1999 to 2003.


Book
Eleves presentant des deficiences, des difficultes et des desavantages sociaux : politiques, statistiques et indicateurs
Authors: ---
ISBN: 9264027645 9264027637 Year: 2008 Publisher: Paris : OCDE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage présente un ensemble d’indicateurs comparables à l’échelle internationale sur les services éducatifs destinés aux élèves souffrant de déficiences, de difficultés et de désavantages sociaux. Il indique le nombre d’élèves concernés, les types d’établissement où ils sont scolarisés – écoles spéciales, classes spéciales ou classes ordinaires – et ce, par niveau (pré-primaire, primaire, premier et deuxième cycles du secondaire). Il renseigne également sur les structures d’accueil et les taux d’encadrement, et examine les conséquences pour l’action des pouvoirs publics dans ce domaine. Par ailleurs, cette nouvelle édition présente pour la première fois l’évolution des données concernant les élèves présentant des déficiences, des difficultés et des désavantages sociaux entre 1999 et 2003.


Book
Students with disabilities, learning difficulties and disadvantages in the Baltic States, South Eastern Europe, and Malta : educational policies and indicators.
Authors: --- --- ---
ISBN: 1282396137 9786612396137 9264076867 9264075828 9789264075825 Year: 2009 Publisher: Paris : OECD/JRC European Commission,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides an internationally comparable set of indicators on the educational provision for students with disabilities, learning difficulties and disadvantages (SENDDD). It covers the number of students concerned, their learning environment (special schools, special classes and regular classes) and level of education (pre-primary, compulsory and upper secondary education). It also discusses policy implications vis-à-vis special education needs and offers an analysis of the participation and performance of students with special education needs in the 2006 round of the Programme for International Student Assessment (PISA).

Listing 1 - 5 of 5
Sort by