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Abstract

This brochure is published within the framework of the activities of the Scheme for the Application of International Standards for Fruit and Vegetables set up by OECD in 1962. It comprises comments and illustrations to facilitate the common interpretation of standards in force and is therefore a valuable tool for both the Inspection Authorities and professional bodies responsible for the application of standards or interested in the international trade in these products.

Manuel d'évaluation de la biodiversité : guide à l'intention des décideurs
Author:
ISBN: 9264297316 9264275797 9789264297319 Year: 2002 Publisher: Paris: OECD,

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La biodiversité et les ressources biologiques sont essentielles à l’existence de toute société. Or les décideurs sont de plus en plus conscients que les pressions en faveur du développement se traduisent aujourd’hui par une diminution sans précédent de la biodiversité. Si les questions concernant la biodiversité ont une faible priorité dans les décisions des pouvoirs publics, c’est au moins partiellement en raison des problèmes que pose l’évaluation de ce que la diversité biologique apporte à la société, la valeur de cette contribution étant difficile à décrire et à quantifier. Il est en effet facile de négliger ce qui n’est pas quantifiable ou ce qui est difficile à contrôler et à évaluer. De ce fait, la biodiversité ne fait pas le poids, dans les décisions des pouvoirs publics, face aux forces qui contribuent à son dépérissement. Ce manuel décrit les types de valeurs généralement associées à la biodiversité. Si la nécessité de privilégier les valeurs économiques par rapport aux autres valeurs culturelles, traditionnelles et spirituelles souffre des exceptions, l’évaluation économique a de solides fondements théoriques qui peuvent aider à clarifier les arbitrages implicites dans les décisions des pouvoirs publics. Le manuel reconnaît aussi les limites de l’approche économique et il examine comment, en définitive, concilier les valeurs économiques et non économiques. Ce manuel considère également les diverses approches méthodologiques souvent adoptées pour quantifier ces valeurs. Il examine les données qui leur sont nécessaires ainsi que les inconvénients qu’elles présentent. Ces diverses méthodes sont ensuite appliquées à une série de cadres d’action concrets allant de la planification de l’utilisation des terres à la détermination des dommages-intérêts pour la détérioration de l’environnement.

Marianne in the market: envisioning consumer society in fin-de-siècle France
Author:
ISBN: 0520225295 0520925653 9786612356353 1282356356 1597347353 9780520925656 9781597347358 9780520225299 9781282356351 Year: 2001 Publisher: Berkeley (Calif.) University of California Press

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In the late nineteenth century, controversy over the social ramifications of the emerging consumer marketplace beset the industrialized nations of the West. In France, various commentators expressed concern that rampant commercialization threatened the republican ideal of civic-mindedness as well as the French reputation for good taste. The female bourgeois consumer was a particularly charged figure because she represented consumption run amok. Critics feared that the marketplace compromised her morality and aesthetic discernment, with dire repercussions for domestic life and public order. Marianne in the Market traces debates about the woman consumer to examine the complex encounter between the market and the republic in nineteenth-century France. It explores how agents of capitalism-advertisers, department store managers, fashion journalists, self-styled taste experts-addressed fears of consumerism through the forging of an aesthetics of the marketplace: a "marketplace modernism." In so doing, they constructed an image of the bourgeois woman as the solution to the problem of unrestrained, individualized, and irrational consumption. Commercial professionals used taste to civilize the market and to produce consumers who would preserve the French aesthetic patrimony. Tasteful consumption legitimized women's presence in the urban public and reconciled their roles as consumers with their domestic and civic responsibilities. A fascinating case study, Marianne in the Market builds on a wide range of sources such as the feminine press, decorating handbooks, exposition reports, advertising materials, novels, and etiquette books. Lisa Tiersten draws on these materials to make the compelling argument that market professionals used the allure of aesthetically informed consumerism to promote new models of the female consumer and the market in keeping with Republican ideals.

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