Narrow your search

Library

AB-Tongerlo (2)

DB (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KADOC (2)

KBC (2)

KBR (2)

National Bank of Belgium (2)

FOD/SPF PO (2)

VIVES (2)

ACV - CSC (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2013 (1)

2012 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Te vriendelijk! Ontsnap aan burn-out, maak promotie en verdien meer.
Author:
ISBN: 9789063066468 Year: 2013 Publisher: Leuven : Davidsfonds,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Te' is altijd te veel, tenzij in ‘tevreden'. Die oude wijsheid gaat zelfs op voor vriendelijkheid. Kan je wel te vriendelijk zijn? Jazeker, toont dr. Luc Swinnen aan in de opvolger van zijn succesboek ‘Burn-out'. Een overdaad aan verantwoordelijkheidsgevoel en dienstbaarheid op het werk, leidt lang niet altijd naar een hogere sport op de professionele ladder. Integendeel, wie ‘te vriendelijk' is op het werk, en niet op tijd en stond ‘nee' leert zeggen, loopt een groot risico op een burn-out. Sterker nog: ze blijven steken in het midden van hun carrière, verdienen minder, hebben minder kans op promotie… Wie te vriendelijk is, geraakt niet aan de top. In ‘Te vriendelijk!' ontleedt en verklaart stress- en burn-outspecialist dr. Luc Swinnen de mechanismen achter ons gedrag op het werk. Op basis van zijn jarenlange onderzoek geeft hij talloze tips die wél werken om meer voldoening en resultaat te halen van je werk, zonder altijd ‘ja' te moeten knikken. Een van de categorieën mensen die gemakkelijk last krijgen van een burn-out zijn 'nice people'. Dit zijn mensen die graag in een goed blaadje bij anderen komen. Ze hebben last van een laag zelfbeeld en hebben het gevoel buitengesloten te worden. Dat laatste komt doordat hun omgeving merkt dat nice people manipulators zijn, die alle energie steken in het verkrijgen van respect en waardering. Te vriendelijk wordt dan een andere omschrijving voor niet assertief genoeg, aldus de auteur. Via een vijftienstappenplan leert hij de lezer beter voor zichzelf op te komen. De auteur gaat uitgebreid (soms langdradig) in op de vele (theoretische) aspecten van burn-out. Voor in het boek waarschuwt de auteur dat hij geen enkele verantwoordelijkheid voor medische, psychische of sociale letsels aanvaard, omdat dit boek geen handboek is. Voor klachten over burn-out moet men zich tot de huisarts wenden. Waarom schrijft hij dan zo'n verklarend boek over burn-out met een stappenplan voor een breed publiek?


Book
Burn-out : boordevol tips om (opnieuw) plezier te beleven aan je werk
Author:
ISBN: 9789058269102 Year: 2012 Publisher: Leuven Davidsfonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ongeveer 9% van de Belgische werkzame beroepsbevolking heeft last van burn-outklachten. Vooral kenniswerkers hebben er last van, en dat al vanaf 35 jaar. Vaak voel je de bui al lang vooraf hangen. Je voelt je leeg en uitgeput ook emotioneel na een werkdag en s morgens ben je al moe bij de confrontatie met het werk. Veel mensen met een dreigende burn-out hebben ook een erg negatieve kijk op de wereld. En dan is er nog de bore-out: je dood vervelen door altijd maar hetzelfde werk te herhalen. Samengeteld krijgt zowat 15% van de kenniswerkers met deze erge vormen van uitputting te maken. In dit boek leer je burn-out en bore-out tijdig herkennen op een ogenblik dat er nog iets kan gedaan worden. En dan kun je aan de slag. De auteur reikt praktische tips, technieken en vragenlijsten aan om de symptomen tijdig te herkennen. Vanuit een praktische en positieve invalshoek ontdek je wat je eraan kunt doen. Het boek biedt een inspirerend stappenplan aan met duidelijke voorbeelden, zodat jouw zelfvertrouwen en jouw werkplezier weer toenemen

Listing 1 - 2 of 2
Sort by