Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aspecten van het beroep van grafisch ontwerper.
Drukwerk --- grafische vormgeving. --- Marketing --- Bos, Ben --- grafische vormgevers --- huisstijl --- 753 --- Total Design --- Total identity --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- Financiewezen --- designers
Choose an application
Jurriaan Schrofer (1926-1990) was een van de grafisch ontwerpers die het vak na de oorlog sterk bepaalden. Hij beoefende alle genres, van pr-drukwerk tot huisstijlen en van tijdschriften tot reclame en letters. Op het gebied van fotoboeken geldt hij als een pionier. Kenmerkend is dat hij zich opstelde als een regisseur. Hij nam graag de leiding, mengde zich in beleid en strategie, en manifesteerde zich als auteur en criticus. Binnen de vereniging van grafisch ontwerpers GKf spande hij zich in voor de professionalisering van het vak. Met zijn avontuurlijke inslag, zijn licht dissidente houding en zijn intellectuele instelling riep Schrofer discussie op. Hij week graag af van gebaande paden en had, in tegenstelling tot veel van zijn collega’s, geen aversie tegen reclame. In de jaren zeventig ontpopte Schrofer zich tot ruimtelijk vormgever en raakte hij intensief betrokken bij het kunstbeleid van de overheid en de omgevingskunst. In zijn werk experimenteerde hij met ruimtelijkheid op het platte vlak, en van letters en tekens, waardoor het vooruitloopt op de mogelijkheden van de computer. Deze monografie volgt Schrofers carrière via thematische hoofdstukken: pr-drukwerk voor bedrijven, fotoboeken, werk voor culturele opdrachtgevers; reclame; ruimtelijk werk en kunstbestuur; onderwijs; letterexperimenten en kunstwerken. De verschillende genres die hij beoefende, de uiteenlopende rollen die hij speelde en de werelden waarin de immer nieuwsgierige Schrofer zich begaf, vormen de leidraad om zijn posities en activiteiten in context te plaatsen.
grafisch design --- grafisch ontwerp --- grafische vormgeving --- Schrofer Jurriaan --- huisstijl --- corporate identity --- tijdschriften --- magazines --- reclamevormgeving --- typografie --- Nederland --- twintigste eeuw --- boeken --- boekontwerp --- 766.071 SCHROFER --- 753 --- Schrofer, Jurriaan --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk
Choose an application
The Art of Looking Sideways is a primer in visual intelligence, an exploration of the workings of the eye, the hand, the brain and the imagination. It is an inexhaustible mine of anecdotes, quotations, images, curious facts and useless information, oddities, serious science, jokes and memories, all concerned with the interplay between the verbal and the visual, and the limitless resources of the human mind. Loosely arranged in 72 chapters, all this material is presented in a wonderfully inventive series of pages that are themselves masterly demonstrations of the expressive use of type, space, colour and imagery. This book does not set out to teach lessons, but it is full of wisdom and insight collected from all over the world. Describing himself as a visual jackdaw, master designer Alan Fletcher has distilled a lifetime of experience and reflection into a brilliantly witty and inimitable exploration of such subjects as perception, colour, pattern, proportion, paradox, illusion, language, alphabets, words, letters, ideas, creativity, culture, style, aesthetics and value. The Art of Looking Sideways is the ultimate guide to visual awareness, a magical compilation that will entertain and inspire all those who enjoy the interplay between word and image, and who relish the odd and the unexpected.
Design. --- Visual communication. --- Design --- Communication visuelle --- Fletcher, Alan --- 7(035) --- 766.01 --- Beeld en woord ; beeld en tekst ; typografie --- Grafische vormgevers ; typografie ; Alan Fletcher --- Kunstbeschouwing ; handboeken ; over visuele intelligentie --- Pentagram --- 766.071 FLETCHER --- Alan Fletcher --- Fletcher Alan --- creativiteit --- cultuur --- grafische vormgeving --- illustraties --- kleur --- kunst --- stijl --- taal --- twintigste eeuw --- typografie --- vorm --- vormgeving --- 753 --- affiches --- ontwerpproces --- Kunst ; handboeken --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- Graphic arts --- graphic design --- Visual communication --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Creation (Literary, artistic, etc.)
Choose an application
Crouwel, Wim --- typography --- typografie --- Wim Crouwel (° 1928, Groningen, Nederland) --- Grafische vormgevers ; typografen ; Wim Crouwel --- Lettervormen ; letters --- Lettertypes --- Boekverzorging --- 766.07 --- 766:655.24 --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Gebruiksgrafiek ; typografie ; lettertypes --- Letterontwerpers --- Typografen --- Letterontwerper --- Typograaf --- 766.22.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; schrift ; typografie ; typografen --- Crouwel, W. H. --- Crouwel, Willem Hendrik
Choose an application
Het meisje was mooi. Zo'n mooi meisje had niemand ooit gezien. Wanneer ze langsliep, hielden de vogels vanzelf op met zingen. Mannen namen eerbiedig hun hoed af. Klokken stonden stil. Geen spiegel kon haar aanblik verdragen zonder te barsten en in scherven op de grond te vallen. Dat kon het meisje niet deren. Ze had geen spiegel nodig om te weten hoe mooi ze was. Maar wat heb je aan schoonheid als je geen hart hebt?
Dutch literature --- mooi zijn (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- LOKATIE 2 --- Grafische vormgevers ; illustraties ; Goele Dewanckel --- Boekillustraties ; jeugdboeken ; België en Nederland --- Kinderboeken --- 766.07 --- 8+ --- Fantasie --- Prentenboek --- Schoonheid --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- 766.32.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; illustratoren ; cover designers ; concept artists
Choose an application
Graphics industry --- 655.24 <492> --- Unger, Gerard (°1942, Nederland) --- Grafische vormgevers ; typografen ; Gerard Unger --- Lettervormen ; letters --- Grafische vormgeving ; typografie ; Nederland ; 20ste eeuw --- 766.07 --- 766:655.24 --- UDC --- Lettertypes. Lettersoorten--algemeen - niet verwarren met schrift; z.o. {003} en {681.615}--Nederland --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Gebruiksgrafiek ; typografie ; lettertypes --- Typografie --- 766.22.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; schrift ; typografie ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
386-93-3
Graphics industry --- Psycholinguistics --- Written communication. --- Layout (Printing) --- Type and type-founding. --- Communication écrite --- Maquettes (Industries graphiques) --- Caractères d'imprimerie --- Unger, Gerard (°1942, Nederland) --- Grafische vormgevers ; typografen ; Gerard Unger --- Lezen ; lettertypes ; tekstdragers ; ontwikkeling --- Grafische vormgeving ; typografie ; Nederland ; 20ste eeuw --- 766.07 --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Letterpsychologie --- Leesbaarheid --- Typografie --- 766.22.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; schrift ; typografie ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
Ever since its foundation in 1990, design studio Visionandfactory has always played a prominent role in the Belgian & international graphic design scene. The studio's key figure is Hugo Puttaert, designer, professor, editor, publisher and one of the sector's movers and shakers. Instead of a complete overview, this book offers a selection, a kaleidoscopic view of Visionandfactory's multifaceted output. The selected work is contextualised with texts offering insight into the studio's history and work processes as well as into Hugo Puttaert's vision on design as a discipline and the social responsibility of the designer. With a split-fountain cover and hundreds of colour pages, this book provides a striking illustration of the credo that is so central to his vision, 'Think in Colour'.
Puttaert, Hugo --- grafische vormgeving --- graphic design --- Graphic arts --- Arts graphiques --- Visionandfactory --- Belgium --- 21st century --- grafisch design --- grafisch ontwerp --- België --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Puttaert Hugo --- 766.071 VISIONANDFACTORY --- 766.071 PUTTAERT --- 766.07 --- Grafische vormgevers ; 1990-2014 ; Hugo Puttaert --- Studio Visionandfactory --- Grafische vormgeving ; affiches ; 21ste eeuw --- Culturele affiches --- Boekdesign --- Logo's --- Belgische kunstenaars --- Puttaert, Hugo °1960 (°Brussel, België) --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Kleurenpsychologie
Choose an application
655.246 --- 655.262 <492> --- 766.07 --- Grafische vormgevers ; typografen ; 1950-2003 ; Bram de Does --- Bram de Does (° 1934, Amsterdam, Nederland) --- Ornamentiek ; variaties op het typografisch Kaba-ornament --- Versierde letters. Initialen. Vignetten. Tekstornamenten. Fleurons--in de drukkunst --- Boekdesign--algemeen--Nederland --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- headpieces [layout features] --- MAD-faculty 19 --- typografie --- 766.22.07 --- Grafische industrie en ontwerp ; schrift ; typografie ; typografen
Choose an application
Monografie over de grafisch/typografisch ontwerper Piet Gerards (1950). Gedetailleerde bespreking van de productie van de laatste 20 jaar rondom 50 door Gerards zelf gekozen voorbeelden, waaronder het onderhavige boek. Begonnen met het verzorgen van de publicaties van een anarchistisch georiënteerde groepering en de bijbehorende voorkeur voor de typografie van de Russische avantgarde uit het begin van de 20ste eeuw, heeft Gerards zich als autodidact ontwikkeld tot een meermaals bekroond professioneel grafisch ontwerper. Met veel aandacht voor de typografische, compositorische en inhoudelijke details van de afzonderlijk besproken affiches, boeken en dichtbundels. De inhoud is vaak verwant aan zijn activiteiten als uitgever en organisator van maatschappelijke en culturele evenementen, die alleen in het laatste hoofdstuk meer aandacht krijgen. Ruim geïllustreerd in kleur en zwart-wit. Met diverse lijsten en alfabetisch register. Door de gedetailleerde bespreking van bijna uitsluitend vakinhoudelijke en technische aspecten eerder waardevolle vakliteratuur dan een oriëntatie voor een breder publiek.
Gerards, Piet --- Piet Gerards (° 1950, Heerlen, Nederland) --- Grafische vormgevers ; 1972-2003 ; Piet Gerards --- Grafische vormgeving ; boekdesign ; lay-out --- 766.07 --- grafisch ontwerp --- grafisch design --- grafische vormgeving --- Nederland --- twintigste eeuw --- affiches --- posters --- boeken --- brochures --- flyers --- cd's --- dvd's --- video's --- folders --- drukwerk --- huisstijl --- corporate identity --- logo's --- kalenders --- tijdschriften --- portfolio's --- uitnodigingen --- websites --- Gerards Piet --- 766.071 GERARDS --- 766 --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek --- 766 Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek --- Graphic arts --- Art, Graphic --- Arts, Graphic --- Graphic design (Graphic arts) --- Graphics --- Art --- Visual communication --- History --- Criticism and interpretation.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|