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Solakov, Nedko --- Exhibitions. --- Mirjam Varadinis --- kunst --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- installaties --- kunstmarkt --- galeries --- Solakov Nedko --- Bulgarije --- 7.071 SOLAKOV --- art market --- Iconography --- סולקוב, נדקו --- kunst over kunst
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Giving and Taking, Antidotes to a Culture of Greed' is a collected effort to establish the significance of the so-called non-pecuniary value of art and society. In the broadest sense of these terms: what is art about and after? What if the exchanges we call economic were part of a much larger, far older and more diffuse system of exchange? What if value were defined not by accumulation but by circulation, and circulation not by supply and demand but by honor, glory and beauty? If we need an answer to what's the real value in society and in art ; and we need that answer urgently ; why not ask philosophers, anthropologists, aestheticians, sociologists and others who have proven to be part of the same quest? The problems facing us in the 21st century, moving towards a "peak humanity" of 12 billion human beings in 2072, are mind boggling and nerve wracking. Global warming is only the fun part of the ecological devastation that will leave us with a world of dead Zen gardens everywhere. What are we doing, and why aren't we doing it better? In the book 'Giving and Taking, Antidotes to a Culture of Greed', a diverse set of authors share a strikingly similar analysis. The crisis of our institutions of government, finance and knowledge, they argue, should be attributed not to a lack of political will but to a lack of glory and honor ; categories that have been linked to gift and sacrifice from time immemorial.
kunst --- kunstmarkt --- neoliberalisme --- 7.01 --- 130.2 --- kunst en politiek --- kunsttheorie --- cultuurfilosofie --- kunst en economie --- Art --- economics --- appraising --- philosophy of art --- anno 2000-2099
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Le néolibéralisme a pris fermement en compte les valeurs professionnelles autonomes et le travail. Les formes traditionnelles d'emploi sont remplacées par des conditions post-fordistes dans lesquelles le travail est devenu indépendant, mobile, basé sur des projets et temporaire. Cette façon de travailler n'est pas nouvelle pour les artistes. Ils se sont vus confrontés à ces conditions précaires pendant de nombreuses années. Mobile Autonomy détecte les modes d'économie et les différentes modalités de travail innovantes que les artistes et autres professionnels de l'art ont développés pour créer leur travail dans les conditions sociales, économiques et politiques d'aujourd'hui. Les aperçus théoriques sont alternés avec des pratiques pratiques, afin d'apprendre et de réfléchir sur les conditions de travail des artistes contemporains.«Nous devons rester mobiles pour maintenir notre autonomie en vie, et nous devons développer de nouvelles pratiques autonomes pour maintenir notre mobilité en vie. Autonomous labor and its attendant values have now become familiar tools of neoliberal capitalism: work has become freelance, flexible, mobile, project-based, hybrid and temporary. If these conditions are novel to the general economy, this way of working is not new to artists, who began experiencing these precarious conditions long before Post-Fordism was a buzzword. The contributors to Mobile Autonomy, drawn from a variety of disciplines including art, political philosophy and sociology, examine the alternate working methods and economic models developed, in theory and in practice, by artists and other creative professionals to make artistic work viable in contemporary social, economic and political conditions.
kunstenaarschap --- vrijheid van meningsuiting --- Sociology of culture --- freedom --- cultuursociologie --- Sociology of occupations --- Social ethics --- Art --- kunst --- eenentwintigste eeuw --- kunstmarkt --- 7.01 --- activisme --- neoliberalisme --- kunsttheorie --- kunst en politiek --- kunst en economie --- 7.071 --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Kunst en neoliberalisme --- Kunsttheorie ; kunst en maatschappij --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Art, Modern --- Profession artistique --- Artiste, rôle --- Mode de représentation de systèmes économiques --- Philosophy --- Art - Philosophy - 21st century --- Art, Modern - 21st century
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De cultuursector staat onder druk: de overheid verwacht dat kunstinstituten zich als concurrerende bedrijven gedragen, dat ze zoveel mogelijk in hun eigen middelen voorzien en toch geen amusementsindustrie worden. Anders gaat de subsidiekraan dicht. Ze moeten ook opbrengen: citymarketing, creatieve economie of het uitdragen van zoiets als de nationale trots. Robrecht Vanderbeeken bestempelt die politieke houdgreep als versmachtend. Kunstenaars worden merken en kunst wordt koopwaar. En de neoliberale vervreemding neemt ook toe in de gesubsidieerde sector en het kunstonderwijs. Cultuurmanagers verliezen zich in een kapitalistische bureaucratie: een vals bewustzijn van kunstmatige criteria. Zelfs cultuur- minnende politici vinden de vermarkting evident. Wie tegenpruttelt, loopt hopeloos achterop en is 'onprofessioneel'. Dit boek leest als een J'accuse over het kunstenbeleid. Het pleit voor een fundamenteel andere houding: die van verzet tegen de recuperatie en vervlakking.
kunstfilosofie --- Philosophy and psychology of culture --- art market --- kunstbeleid --- economics --- Art --- economie --- Cultuurbeleid --- Economic aspects --- cultuur --- kunst --- 7.01 --- cultuurfilosofie --- Gatz Sven --- neoliberalisme --- België --- politiek --- kunst en politiek --- activisme --- kunst en economie --- kunstmarkt --- kunsttheorie --- marketing --- cultuurbeleid --- 694 --- 008 --- 7 --- Esthetica en filosofie --- MAD-faculty 16 --- kunstkritiek --- Kunst --- Cultuur --- Management --- Privatisering --- Marketing --- Kunsttheorie ; over kunst en economie --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Kunstbeleid ; cultuurbeleid ; Vlaanderen ; 21ste eeuw --- Arteconomy --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Cultuur, sponsoring --- 700.6 --- cultuursector --- kunstensector --- samenleving --- kapitalisme --- maatschappij --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Toerisme --- Financiewezen --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Overheidsbedrijf --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
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Het enthousiasme en het bijzonder belang dat veel door ons gekende kunstenaars hechten aan hun medewerking aan de activiteiten van de Galerij Drieghe, deed ons de belangrijke rol van deze galerij in het Belgisch cultureel veld inzien. Daaruit hebben wij afgeleid dat het noodzakelijk was een expositie in te richten met betrekking tot dit soort van spontaan, gepassionneerd, ... onmisbaar werk (...). Deze tentoonstelling is tegelijkertijd een hulde aan de galerij en een aanleiding tot de promotie van de kunst in de maatschappij... (Persmededeling M. Renwart)
Art --- Dutch literature --- Catalogues d'expositions --- Kunst --- Tentoonstellingscatalogi --- Coeckelberghs, Luc --- De Smet, Yves --- Landuyt, Octave --- Massart, Jean-Georges --- Raveel, Roger --- Van Breedam, Camiel --- Van Gysegem, Paul --- kunst --- België --- schilderkunst --- beeldhouwkunst --- installaties --- twintigste eeuw --- Drieghe Leo --- literatuur --- poëzie --- Boon Louis-Paul --- kunstmarkt --- 7.038 --- Beeldende kunst ; België ; 2de h. 20ste eeuw --- Raveel, Roger 1921-2013 (°Machelen-aan-de-Leie, België) --- Heyvaert, René 1929-1984 (°Gent, België) --- De Keyser, Raoul 1930-2012 (°Deinze, België) --- Boon, Louis Paul --- Kunstenaars en kunstmarkt ; 20ste eeuw --- Kunstgalerij; België; 20ste eeuw --- 069 --- Musea. Collecties --- Breedam, Van, Camiel --- Smet, de, Yves --- Gijsegem, van, Paul --- Drieghe, Leo --- Galerij Drieghe [Wetteren]
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globalization --- art theory --- museology --- Museology --- Art --- art galleries [institutions] --- kunstmarkt --- globalisering --- musea --- collecties --- verzamelingen --- GAM --- Global art and the museum --- Afrika --- Spanje --- Sharjah biennial --- etnische kunst --- Brazilië --- Sao Paulo --- British Museum --- Istanbul --- Tate --- Azië --- Latijns-Amerika --- Manila --- Ateneo art gallery --- Chili --- Paraguay --- Japan --- Zuid-Afrika --- Johannesburg biennial --- Mexico --- MuAc --- etnografie --- Singapore --- 7.01 --- exhibition curators --- publiekswerking --- cultuurparticipatie
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"Cet ouvrage est conçu comme une immersion dans le contexte artistique de l'après-guerre en Belgique. Le propos s'attache à rendre hommage aux créateurs de l'époque autant qu'aux acteurs culturels (directeurs d'institutions, collectionneurs, galeristes) qui ont créé un environnement fertile à l'épanouissement de nombreux artistes. De la diversité foisonnante qui anima les Trente Glorieuses, le parti pris délibéré du propos décloisonne la chronologie au profit de thématiques réparties en six cahiers principaux. Des connexions multiples s'établissent autour de temps forts de l'histoire culturelle du pays. Pérégrinant des biennales internationales à l'Expo 58, passant de l'engouement pour l'art public à l'éclosion d'une nouvelle modernité, l'art belge déploie une vitalité sans égal. Ce dynamisme se révèle par les relations qui se nouent entre peintres, sculpteurs, designers et architectes. Les œuvres et réalisations d'une quarantaine d'artistes en témoignent au fil des pages. Un ensemble de neuf cahiers monographiques sont composés dans le même esprit que les supports promotionnels, diffusés par le service de la propagande artistique belge dans les années 1960. Ils font la part belle aux créations de protagonistes - Jan Burssens, Jo Delahaut, René Guiette, Pol Mara, Marc Moeschal, Antoine Mortier, Tapta, Serge Vandercam et André Willequet - qui chacun prirent une direction artistique singulière. Une façon de prendre la pleine mesure de la richesse d'un petit pays regorgeant d'immenses talents." --
moderne kunst --- art [fine art] --- Art --- anno 1940-1949 --- anno 1960-1969 --- anno 1950-1959 --- anno 1970-1979 --- Belgium --- collectors --- galleries [upper level spaces] --- Maurice Verbaet Art Center [Antwerp] --- Art, Belgian --- Art, Modern --- anno 1900-1999 --- kunst --- 7.074 --- 7.038 --- verzamelingen --- collecties --- Verbaet Maurice --- mvAc --- galeries --- kunstmarkt --- twintigste eeuw --- België --- Exhibitions --- Art, Belgian - 20th century - Exhibitions. --- Art, Modern - 20th century - Exhibitions --- art [discipline]
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kunst --- twintigste eeuw --- België --- Broodthaers Marcel --- conceptuele kunst --- concept art --- pop art --- musea --- museologie --- kunstmarkt --- 7.071 BROODTHAERS --- Broodthaers, Marcel --- Brodhers, Marsel --- ברוסהרס, מרסל --- Criticism and interpretation. --- Art --- art [fine art] --- Buren, Daniel --- Haacke, Hans --- Beuys, Joseph --- anno 1900-1999 --- art [discipline]
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"Surveys the life and work of the man widely known as 'the godfather of conceptual art.' Accompanying the eponymous exhibition at the Stedelijk Museum Amsterdam, it is the first comprehensive attempt to chart Siegelaub's activities as a curator, publisher, bibliographer, and collector across different realms, from conceptual art and mass media to politics and textiles"--Back cover.
kunst --- 7.038 --- kunstmarkt --- galeries --- artists' books --- kunstenaarsboeken --- Verenigde Staten --- Siegelaub Seth --- twintigste eeuw --- conceptuele kunst --- concept art --- Exhibitions --- Siegelaub, Seth --- Art publishing. --- Art publishing --- Conceptual art. --- Siegelaub, Seth, --- Concept-art. --- Conceptual art --- Conceptual --- Art --- Art dealers --- Marchands d'oeuvres d'art --- Art conceptuel --- Exhibitions. --- Expositions --- Edition --- Siegelaub, Seth - 1941-2013
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"Published in conjunction with the exhibition 'Louise Lawler: WHY PICTURES NOW', at The Museum of Modern Art, this volume charts the creative practice of one of the most influential artists working in the fields of picture-making and institutional critique. For the past 40 years, Louise Lawler has raised questions about art-about the circumstances that produce it, its circulation and the societal frameworks in which it appears. Many of the ideas that arise out of her work relate to theories of reception, the belief that the meaning of an artwork shifts and morphs depending on who looks at it and where it is seen. As the title of this publication suggests, many kinds of reception are possible"--
Photography of art --- Photography, Artistic --- Appropriation (Art) --- kunst --- kunst en politiek --- kunst en economie --- kunstmarkt --- 77.071 LAWLER --- 7.071 LAWLER --- concept art --- conceptuele kunst --- reproductie --- fotografie --- twintigste eeuw --- Verenigde Staten --- Lawler Louise --- appropriation art --- Appropriated imagery --- Appropriated images --- Appropriationism (Art) --- Postmodernism --- Imitation in art --- Lawler, Louise --- Exhibitions --- Art --- art [fine art] --- Lawler, Louise. --- art [discipline]
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