Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
M.J. Taselaar-CallenbachFredje Frot gaat met een vrolijk gezicht naar zee met een kist vol ijzer. Zijn moeder zegt dat hij beter brood en drinken mee kan nemen. Onderweg brengt de kist hem alleen maar geluk om zichzelf te helpen, maar ook andere mensen en zelfs dieren. Zo zit er een sleutel in waarmee hij een deur kan openen, een stang waarmee hij een woeste wolf wegjaagt, een pan waarmee een man soep kan koken waarvan hij ook wat krijgt, etc. Prentenboek met een sprookjesachtig verhaal op vlotlopend rijm. De vrolijkgekleurde humoristische illustraties staan meestal op een pagina, waarnaast op een witte ondergrond de tekst. Er zijn veel details te zien, die niet genoemd worden in de tekst, maar het verhaal wel aanvullen. Er zit spanning en vaart in beide. Op het achterste schutblad zit Freds moeder in een bootje samen met de ezel en de hond, die hem een mand vol eten komen brengen. En op de achterkant van het boek spelen de ezel en de hond op het strand. Het verhaal is eerder verschenen in 'Okki'. Oblong formaat. Vanaf ca. 4 jaar.
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Avonturen --- Reizen --- Helpen --- Gereedschap --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Avontuur --- Prentenboek --- 684.94 --- boekillustraties --- dieren --- fiction --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- het boek, boekillustratie --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Reizen (werkwoord) --- Techniek (wetenschap) --- Herstelling
Choose an application
684.94 --- China --- Cornner, Haydn --- boekillustraties --- draken --- flap-uit boeken --- kinderboekillustraties --- pop-ups --- prentenboeken --- het boek, boekillustratie --- China ; verhalen --- Pop-ups ; verhalen --- Pop-ups --- Prentenboeken ; verhalend --- Reizen ; verhalen --- Prentenboeken --- Reizen --- Voorleesverhalen
Choose an application
My book deals for the first time comprehensively with the techniques (and methodologies) of socio-cultural research in pre-modern societies. Contrary to prevailing opinion, it holds that some form of empirical research in these domains must have been present in all human groups, and every type of society, otherwise they would not have been able to adapt to other groups and to their own Internal changes. I distinguish between three basic research techniques: (1) travel, (2) the survey, and (3) the collection and interpretation of material objects.. Chapters I-III follow the development of these techniques from primitive societies via the early civilizations (exemplified by the Ancient near East, Egypt, Israel and the Greco-Roman world) and the Middle Ages to Early Modern Western Society. The mainstay of the book is the period from late humanism to the "scientific revolution" (circa 1570-1660),when all the techniques were refined and two of them (travel and collecting) were methodized. In that period also the age-old barriers against the accumulation of the research results and thus the development of socio-cultural sciences, namely secrecy and topicality, began to break down. I hold that all this contributed decisively to the hegemony of the west over all other World civilizations. Chapters IV-VIII deal with some special problems of the following period from the "scientific revolution" to the onset of Modernity (circa 1660-1800). They are closely interconnected and add some significant and lively details to the generalizations of chapters I-III.
Anthropology - General --- Anthropology --- Social Sciences --- 910.4 "15/17" --- 094:910.4 --- 094:910.4 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Ontdekkingsreizen. Reizen. Expedities. Reisverhalen --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Ontdekkingsreizen. Reizen. Expedities. Reisverhalen --- 910.4 "15/17" Ontdekkingsreizen. Reizen. Expedities--"tijd"--Moderne Tijd --- Ontdekkingsreizen. Reizen. Expedities--"tijd"--Moderne Tijd --- Travel --- History --- Ethnology --- Methodology --- Social sciences --- travel, the survey, the collection, socio-cultural sciences --- Reise, Umfrage, Sammeln, Renaissance, Sozialwissenschaften, Kulturwissenschaften
Choose an application
Travel photography --- Photographie de voyage --- 766.9 --- fotografie --- geschiedenis --- reizen --- transport --- vervoer --- fotografie, overige genres en motieven, o.a. sportfotografie
Choose an application
Avec l'exposition Fish Story, l'artiste américain Allan Sekula (1951) reconstruit avec réalisme le modèle de représentation photographique, tout en prenant un recul critique par rapport à la photographie documentaire traditionnelle. Il ya une longue tradition artistique pour peindre les ports, les navires et les côtes. Dans Fish Story Sekula poursuit cette tradition, témoignant de l'histoire et l'avenir de l'espace maritime non seulement comme un espace visuel, mais aussi comme un espace socio-économique. Fish Story est son troisième projet portant sur un cycle d'oeuvres qui traitent de l'imaginaire et de la géographie réelle intégrée dan un monde capitaliste. Une question essentielle dans les poissons Story est le lien entre le mouvement des marchandises et de l'internationalisation croissante de l'économie industrielle mondiale, avec ses effets sur l'espace social réel des ports. Depuis sa conception, Sekula a cherché à construire le projet d'exposition et d'édition en parallèle. Sekula a photographié et décrit les ports et les villes de Barcelone, Gdansk, Glasgow, Hong Kong, Londres, Los Angeles, Newcastle-upon-Tyne, à New York, Pusan, Rotterdam, San Diego, Seoul, Ulsan, Veracruz, Vigo et Varsovie, entre 1988 et 1994, ainsi que sa traversée de l'Atlantique Nord sur un Sea-Land conteneur de bateau de Port Elisabeth, dans le New Jersey, à l'ECT / Sea-Land Terminal à Rotterdam. extrait de http://translate.google.com/translate?hl=fr&sl=en&u=http://www.wdw.nl/project.php%3Fid%3D95&sa=X&oi=translate&resnum=2&ct=result&prev=/search%3Fq%3DALLAN%2BSEKULA%2BFISH%2BSTORY%26hl%3Dfr%26client%3Dsafari%26rls%3Dfr
Bateau --- Paysage --- Photographie --- Port --- Sekula, Allan --- kunst --- fotografie --- Sekula Allan --- water --- zee --- reizen --- havens --- reportagefotografie --- politiek --- schepen --- 77.071 SEKULA
Choose an application
pr. titel : Things as they are : photojournalism in cintext since 1955
Journalistiek --- Fotojournalistiek --- Fotografie --- Beeldcommunicatie --- 766.6 --- beeldcultuur --- fotografie --- persfotografie --- world press photo --- persfotografie en fotoreportage --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
In this timely volume, the authors explore public affairs journalism, a practice that lies at the core of the journalism profession. They go beyond the journalistic instruction for reporting and presenting news to reflect on why journalism works the way it does. Asking current and future journalists the critical questions 'Why do we do it? 'and 'What are the ways of fulfilling the goals of journalism?' their discussion stimulates the examination of contemporary practice, probing the foundations of public affairs journalism. With its detailed examination of factors influencing current journalistic practice, The Two W's of Journalism complements and expands on the skills and techniques presented in reporting, editing, and news writing textbooks. The perspectives presented here facilitate understanding of the larger role journalism has in society. As such, the volume is an excellent supplemental text for reporting and writing courses, and for introductory courses on journalism. It will also offer valuable insights to practicing journalists.
Journalism --- Political aspects --- Social aspects --- Journalistiek --- Public Affairs --- Praktijk --- Vrijheid van meningsuiting --- Agendasetting --- Lobbying --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Catalogue officiel de l'exposition "Qui a peur des femmes photographes? 1839 à 1945" du 14 octobre 2015 au 25 janvier 2016, au musée de l'Orangerie pour les années 1839-1914 et au musée d'Orsay pour les années 1914-1945. S'appuyant sur des recherches nouvelles comme sur les nombreuses histoires de la photographie qui, depuis une quarantaine d'années, ont réévalué l'extraordinaire contribution des femmes au développement du medium, cette exposition et la publication qui l'accompagne sont les premières du genre en France. Le phénomène est en effet appréhendé à travers ses manifestations aussi bien en Europe, essentiellement en France, Grande-Bretagne et Allemagne qu'aux États-Unis, de l'invention officielle de la photographie en 1839 jusqu'en 1945. Ouvrage coédité avec les musées d'Orsay et de l'Orangerie.
photography [process] --- Photography --- anno 1800-1999 --- fotografie --- avant-garde --- seksualiteit --- reizen --- vrouwelijke kunstenaars --- 1839 - 1945 --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Verenigde Staten --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- vrouwelijkheid --- feminisme --- 77.035/036 --- Exhibitions --- Femme artiste --- Photographe --- Femmes photographes --- Identité sexuelle --- Dans l'art --- Dans l'art. --- reizen; toerisme --- Identité sexuelle --- avant-garde. --- seksualiteit. --- reizen; toerisme. --- vrouwelijke kunstenaars. --- 1839 - 1945. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- Frankrijk. --- Groot-Brittannië. --- Verenigde Staten. --- vrouwelijke kunstenaar
Choose an application
910.4 <5-012>
---
Discoveries in geography
---
-Discoveries, Maritime
---
Discovery and exploration
---
Exploration and discovery
---
Explorations in geography
---
Exploring expeditions
---
Geographical discoveries
---
Geographical discovery
---
Maritime discoveries
---
Voyages and travels
---
Explorers
---
Geographical discoveries in literature
---
Ontdekkingsreizen. Reizen. Expedities. Reisverhalen--
Choose an application
Compositie, patronen, lichtval: waarom vinden we foto's die net schilderijen lijken zo mooi ? Met ontluisterende en hilarische voorbeelden toont Hans Aarsman in zijn nieuwe boek "De fotodetective" hoe ons kijken is voorgeprogrammeerd en welk moois we intussen over het hoofd dreigen te zien.Tot 1994, het jaar waarin hij zijn camera's demonstratief aan de wilgen hing, was Hans Aarsman een gevierd fotograaf. Tegenwoordig kijkt hij liever naar foto's van anderen. Net als zijn grote voorbeeld Sherlock Holmes doet hij dat met een scherpe en speurende blik, onder meer in zijn wekelijkse rubriek 'De Aarsman Collectie' in de Volkskrant. In "De fotodetective" onderzoekt Hans Aarsman aan de hand van foto's het verschil tussen kijken en zien, met als leidraad zijn eigen ontwikkeling van fotograaf tot beschouwer. Hij werpt prikkelende vragen op: waarom fotograferen we de onderwerpen die we fotograferen ? Kunnen foto's op Flickr.com concurreren met die van beroepsfotografen ? Welke foto's krijgen we niet te zien in de krant ? Is de digitale revolutie een zegen of een vloek ? Zijn foto's kunst ? Wat zijn de drijfveren van fotografen ?Bron : http://www.uitgeverijpodium.nl
fotografie --- photography [process] --- Dutch literature --- Photography --- Fotografie --- Beeldcommunicatie --- Journalistiek --- Fotojournalistiek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- 77.01 --- Fotografie ; theorie ; beschouwing ; analyse --- Philosophy --- Fotografie ; theorie, filosofie, esthetica
Listing 1 - 10 of 86 | << page >> |
Sort by
|