Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren? Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk. Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van ‘Visible learning’ in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen. ‘Leren zichtbaar maken’ plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers. Dit boek legt uit hoe de principes van Visible Learning in elk klaslokaal kunnen worden toegepast. De auteur biedt stap-voor-stapbegeleiding voor een geslaagde invoering van Visible Learning en Visible teaching in de klas.
691 --- Pedagogie en didactiek --- leerlingen begeleiding --- evidence based onderwijs --- visible learning --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- Onderwijsvisie. --- didactiek --- evidence-based onderzoek --- leerprocessen --- leren --- lesvoorbereidingen --- lesgeven --- klasmanagement --- feedback --- klasklimaat --- leraren --- 481.7 --- lerarenopleidingen --- secundair onderwijs --- 454.23 --- Lesgeven --- Leraren --- Lesvoorbereidingen --- Feedback --- 454.2 --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Leren --- Didactiek --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs --- Onderwijskunde. --- Methodiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- Study methods --- School management --- Didactic strategies --- Research on teaching --- Didactics --- 37.01 --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|