Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
The psychology of learning and motivation.
ISSN: 1557802X Year: 1967 Publisher: San Diego : Academic Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning, remembering, believing
Authors: --- ---
ISBN: 0309049938 9786610195848 1280195843 0309556287 0585002355 9780585002354 9780309049931 9781280195846 6610195846 9780309556286 Year: 1994 Publisher: Washington, D.C. National Academy Press


Periodical
The journal of mathematical behavior.
ISSN: 18738028 07323123 Year: 1980 Publisher: [New York] : Elsevier Science, Inc.


Periodical
Learning and motivation.
ISSN: 10959122 00239690 Year: 1970 Publisher: Orlando, Fla. : Amsterdam, The Netherlands : Academic Press Elsevier


Book
The psychology of learning and motivation : advances in research and theory. Volume fifty-two
Author:
ISBN: 0123809088 9786613169235 0123809096 1283169231 9780123809094 9780123809087 Year: 2010 Publisher: Amsterdam : Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Psychology of Learning and Motivation series publishes empirical and theoretical contributions in cognitive and experimental psychology, ranging from classical and instrumental conditioning to complex learning and problem solving. Each chapter thoughtfully integrates the writings of leading contributors, who present and discuss significant bodies of research relevant to their discipline. Volume 51 includes chapters on such varied topics as emotion and memory interference, electrophysiology, mathematical cognition, and reader participation in narrative. * Volume 51

Memory
Authors: ---
ISBN: 1400849489 0691133115 1299991270 9780691133119 9781400849482 9781299991279 Year: 2013 Publisher: Princeton, NJ

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Memory is perhaps the most extraordinary phenomenon in the natural world. Every person's brain holds millions of bits of information in long-term storage. This vast memory store includes our extensive vocabulary and knowledge of language; the tremendous and unique variety of facts we've amassed; all the skills we've learned, from walking and talking to musical and athletic performance; many of the emotions we feel; and the continuous sensations, feelings, and understandings of the world we term consciousness. Without memory there can be no mind as we understand it. Focusing on cutting-edge research in behavioral science and neuroscience, Memory is a primer of our current scientific understanding of the mechanics of memory and learning. Over the past two decades, memory research has accelerated and we have seen an explosion of new knowledge about the brain. For example, there now exists a wide-ranging and successful applied science devoted exclusively to the study of memory that has yielded better procedures for eliciting valid recollections in legal settings and improved the diagnosis and treatment of memory disorders. Everyone fascinated by the scope and power of the human brain will find this book unforgettable.


Book
Apprentissage, développement et significations : hommage à Michel Brossard
Authors: ---
ISBN: 2867812690 9791030007534 9782867812699 Year: 2001 Publisher: Pessac : ©2001 Presses Universitaires de Bordeaux,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Et si la reconnaissance du social comme fondement du psychologique, non contente d’initier une reconfiguration des sciences humaines, ouvrait aussi d’immenses territoires à la réflexion sémiotique comme à la recherche didactique ? Et s’il fallait voir désormais le langage comme médiation conditionnant l’intériorisation individuelle des déterminations sociales – et ainsi le développement des capacités do pensée et de conscience ? Et si la perspective se révélait capable de refonder durablement à la fois la question de la signification et les problématiques d’enseignement/apprentissage ? Telles sont les questions qu’amène au premier plan l’action de Michel Brossard à la tête du laboratoire de Psychologie et de l’équipe de Psychologie de l’Education de l’Université Victor Segalen – Bordeaux 2 où a été fécondée une quantité substantielle de recherches explorant à des niveaux divers ces perspectives. Ceux avec qui il les a ouvertes ou qu’il a incités à le faire ont rassemblé dans cet ouvrage, en signe d’amicale reconnaissance, un panorama articulé de références et de démarches, aujourd’hui indispensables au chercheur comme à l’étudiant ou au formateur.


Periodical
Instructional science.
Authors: ---
ISSN: 15731952 00204277 Year: 1972 Publisher: Amsterdam : Dordrecht : Elsevier Publishing Company, Martinus Nijhoff Publishers Kluwer Academic Publishers Springer Netherlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Instructional Science promotes a deeper understanding of the nature, theory, and practice of the instructional process and resultant learning. Papers represent a variety of perspectives from the learning sciences and cover learning by people of all ages, in all areas of the curriculum, and in informal and formal learning contexts. The journal stands out by providing space for full and detailed reporting of major studies that address learning processes, learning technology, learner characteristics, and learning outcomes. With an emphasis on original empirical research, all of its contents make a contribution to the science of instruction by drawing out the instructional implications of new research on learning.

Savoir faire et pouvoir transmettre : transmission et apprentissage des savoir-faire et des techniques
Author:
ISBN: 2735104532 2735119688 9782735104536 Year: 1991 Volume: 6 Publisher: Paris : Editions de la Maison des Sciences de l'Homme,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Savoir faire ne veut pas dire pouvoir transmettre : informels, non codifiés, les savoir-faire ne se dérobent-ils pas sans cesse à toute transmission organisée, à toute politique d’apprentissage ? N’en vient-on pas parfois à douter de la possibilité même de leur transmission ? Si l’inventaire des installations, des sites et des techniques, la description fine des chaînes opératoires, l’identification des détenteurs de savoir-faire sont les démarches préalables à toute analyse des faits techniques, il faut aussi préserver le potentiel adaptatif et créatif de ces savoirs et techniques car ils sont utiles au maintien d’un patrimoine culturel et au développement économique local. Protéger, dans ce cas, c’est avant tout transmettre; il convient donc de prendre en compte les modalités psychologiques, sociales et culturelles de cette transmission. Comprendre de tels processus imposait de croiser des méthodes, confronter des résultats de recherches. Psychologues, ergonomes, cogniticiens, anthropologues, sociologues se sont penchés ensemble, une fois n’est pas coutume, sur ces savoirs professionnels et de métiers si difficiles à décrire et à transmettre, mais pourtant, ô combien efficaces.


Periodical
Learning and individual differences.
ISSN: 18733425 10416080 Year: 1989 Publisher: [Greenwich, Conn.] : JAI Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by