Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Werkboek voor het basisonderwijs dat praktische instrumenten biedt om een nieuwe richting binnen de eigen schoolorganisatie uit te werken.
kleuters --- leefgroepen --- combinatieklassen --- Kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- School management --- Teaching --- basisonderwijs --- didactiek --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
51(035) --- Wiskunde ; basisvaardigheden --- 510.3 --- Hoger onderwijs --- Wiskunde --- Wiskunde ; handboeken --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Wiskunde --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Algebra --- Meetkunde --- Goniometrie --- Reële functies --- Analyse --- Logica --- Verzamelingenleer --- Statistiek --- Academisch onderwijs --- Reële functie --- Logica (redeneerkunst) --- Statistiek (theorie) --- Logica (wiskunde)
Choose an application
Mariëlle ZeeHoe kun je de knip tussen onderwijs en opvang minder scherp maken als het gaat om peuters en kleuters, welke kansen liggen er in de samenwerking tussen opvang en school en hoe kunnen we zorgen voor een doorgaande lijn? Deze vraagstukken worden in acht verschillende, losstaande hoofdstukken (aanraders genoemd) verkend, met aandacht voor onderwerpen als ontschotting, organisatie in de groep, de zorgstructuur, de rol van de intern begeleider en wet- en regelgeving. Iedere aanrader bevat tools, zoals een leeswijzer, stappenplannen en 10 instructieprincipes; deze zijn duidelijk herkenbaar aan een eigen logo en grijze achtergrond. Praktijkvoorbeelden zijn geplaatst op aparte pagina?s en iedere aanrader eindigt met een korte samenvatting. Helder geschreven, inspirerend boek met veel tips, bijvoorbeeld voor het doen van een warme overdracht en het ontwikkelen van een gezamenlijke visie. De schrijfsters hebben beiden ruime ervaring in het primair onderwijs, als leerkracht, intern begeleider en directeur. Onderdeel van de serie ?TIB tools?, een uitgave van het Tijdschrift Intern Begeleiders.© NBD Biblion
Kleuteronderwijs --- Peuters --- Aansluiting kinderopvang - kleuteronderwijs --- Teamwerk --- Kinderdagverblijven --- Nederland --- Onderwijs en opvoeding --- Brede school --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- kleuters --- peuters --- kinderopvang --- Overgang kinderopvang - kleuteronderwijs --- Samenwerking kinderopvang - onderwijs --- Instap --- Kindergarten --- graadklassen --- schoolorganisatie --- Kinderdagverblijf --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan. De interactieve leeromgeving op www.lerenhoezo.be geeft het boek een extra dimensie. Je vindt er meer informatie, leuke tips, educatieve animaties en video's die je meteen tonen hoe je iets in de praktijk toepast. Test je graag je vaardigheden? Dan zijn de interactieve oefeningen en tests iets voor jou. Je vindt er ook een heleboel interessante weblinks. Leren. Hoe? Zo! ziet leren als een totaalconcept. Het wil een brug slaan tussen onderwijs en wetenschap om zo het leerproces te optimaliseren. Leerkrachten, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze moeten en willen weten over leren leren. Test jezelf op de website.
450.8 --- 001.8 --- methodologie --- papers --- schrijven --- scripties --- studiemethoden --- examens --- faalangst --- IQ --- Studievaardigheden --- concentratie --- examen --- geheugentraining --- hoger onderwijs --- internet --- leerstijlen --- leren --- slaap --- stress --- time-management --- Leren leren --- Studiemethoden --- studiemethoden (gez) --- Faalangst --- 113874.jpg --- Leren --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- (zie ook: Studiemethoden) --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Studeren. --- Secondary education --- leren leren --- actief leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Study skills --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Studiemethodiek --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Examens --- Geheugen --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Examen --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- Studiemethodes
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|