Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Scholieren moeten leren lezen, schrijven en rekenen. Goed, maar hoe zit het dan met het denken? Dit boek bevat vurige pleidooien voor meer bildung in het onderwijs. Deze vorm van reflectie is nodig om leerlingen culturele bagage mee te geven en hen beter te laten denken. Prominente cultuurdragers leggen in dit boek uit dat het tijd is voor een hernieuwde bildung, een vorming van leerlingen tot erudiete, zelfstandig denkende burgers.
37.01 --- Onderwijs ; bildung ; theorie ; 21ste eeuw --- 450.7 --- zelfreflectie --- lerarenbegeleiding --- leraren --- maatschappelijke betrokkenheid --- Professionalisering --- Reflectie --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
Je staat als leraar voor de klas, of je bent docent of lector in een lerarenopleiding? Dan bij jij doorgaans druk doende met leerdoelen, lesvoorbereidingen en handboeken. En je worstelt altijd weer met het nare gevoel zelden of nooit tijd te vinden om even pas op de plaats te maken: er komen altijd weer nieuwe, andere uitdagingen op je af. Waar het echt om draait, het lesgeven en het jongeren aansteken met jouw passie voor het vak: waardevolle dingen die helaas ondergesneeuwd geraken onder alle administratieve geklooi waarmee je ieder ogenblik in orde moet zijn. Een verstikkende situatie ... Dit boek nodigt je uit even stil te vallen : het geeft je de kans om de pauzeknop in te drukken. 'Press pauze' en laat je uitdagen om op tegendraadse en verrassende wijze te kijken naar het eigen didactische handelen. Wat we jou aanreiken is geen afgerond verhaal, geen set van didactische handvatten die je voortaan zo en niet anders moet gebruiken. We gaan ervan uit dat jij ervaringsdeskundige bent, dat het aan jou is te pakken te krijgen wat je aan wil vangen met wat je in dit boek vindt. De kern van ons verhaal bestaat uit een set van 'kaarten' die een veelheid aan getuigenissen, vragen, voorbeelden, citaten, ... bevatten die jou 'anders' naar de eigen praktijk willen laten kijken. Wie ben jij als leraar of lerarenopleider? Wat wil jij bereiken met jouw didactische aanpak? Hoe kijk jij naar jouw leerlingen of studenten? Waar is het jou echt om te doen? Het zijn vragen die centraal staan in alles wat jij iedere dag onderneemt met jonge, ambitieuze mensen. Hoog tijd om je er opnieuw met volle aandacht mee in te laten. Grijp deze kans ...
didactische processen --- Didactics --- Education and state --- Education --- Philosophy --- Educational evaluation --- 37.001 --- #gsdbP --- didactiek --- lerarenopleiding --- motivatie --- pedagogiek --- 454.23 --- lerarenopleidingen --- zelfreflectie --- 691 --- Pedagogie --- 484 --- 489.4 --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek --- 454 --- 454.2 --- Lerarenopleiding : CVO --- Reflecteren --- Leraren --- Leerkrachten --- 371.213 --- 120121.jpg --- Leraren ; opleidingen --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Pedagogie en didactiek --- Didactische principes --- didactiek ; algemeen --- PXL-Education 2015 --- lerarenberoep --- didactische evaluatie --- Zelfontdekkend leren --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Onderwijspraktijk --- Identiteitsontwikkeling --- Didactische werkvorm --- Leraar --- Directie
Choose an application
psychologie: adolescenten --- 416.25 ) Psychologie leeftijdsgroepen vanaf 13 jaar --- Adolescenten --- Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Jeugd --- Ontwikkelingspsychologie: adolescenten --- psychologie --- adolescentie --- 416.25 --- Piaget --- adolescenten --- anorexia nervosa --- autonomie --- cognitieve ontwikkeling --- counseling --- delinquentie --- denkprocessen --- egocentrisme --- gedragstherapie --- generatieverschillen --- gezin --- gokverslaving --- heteroseksualiteit --- homoseksualiteit --- hulpverlening --- identiteitsontwikkeling --- individuatie --- jeugdcultuur --- masturberen --- ontwikkelingspsychologie --- ouders --- persoonlijkheidsontwikkeling --- persoonlijkheidsstructuren --- psychobiologische ontwikkeling --- psychoseksuele ontwikkeling --- psychosociale ontwikkeling --- psychotherapie --- pubers --- seksueel misbruik --- separatie --- stress --- verslaving --- zelfbeeld --- zelfdoding --- zelfreflectie --- zelfstandigheid --- Vanaf c. 13 jaar --- jeugdpsychologie --- Developmental psychology --- holebi's --- beïnvloeding --- waarneming --- 843 --- Pubertijd en adolescentie. --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- 692
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|