Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Ervaringen die kleuters met hun tastzin dagelijks opdoen, worden in tekst en tekening weergegeven. In vierkante, bijna pagina-grote kaders laten duidelijk omlijnde kleuters (met dunne ledematen en grote hoofden met expressieve gezichten) zien hoe zij zintuiglijke gewaarwordingen beleven. De sprekende illustraties blijven beperkt tot herkenbare situaties, die in heldere kleuren goed overkomen. Bij het heerlijk zitten bij mama en het huilen worden aan de lichamelijke beleving van warmte en het prikken van tranen ook de emotionele gevoelens van zich veilig voelen en verdriet hebben gekoppeld. De uit weinig woorden bestaande doelgerichte teksten in grote letters op de linkerpagina, hebben geen nadere uitleg nodig. Het boekje bevat ook een tot kleuters gerichte vraag en sluit af met een passende knutselopdracht. Omslag in primaire kleuren met een gat waardoor een schapevachtje te voelen is; geen schutbladen. De reeks ´Vijf op een rij´ vertelt wat je zoal kunt doen met je zintuigen. KIELEKOELEVOELEN gaat over voelen. Koud en warm, nat en droog, stekelig en glibberig en nog veel meer... Voel maar eens in dit boekje
Didactics of social education --- Dutch literature --- emoties (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- zintuigen --- voelen --- prentenboeken --- Dozen --- Prentenboeken --- Tastzin --- Zintuigen --- kleuters --- peuters --- Lichaam --- Voelen ; verhalen --- Voelen --- Zintuigen ; gevoel --- Zintuigen - prentenboek --- 941736.jpg --- 684.94 --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- voel-boek --- het boek, boekillustratie --- Voelen.
Choose an application
De nacht is zwaar. Er is geen maan. Er zijn geen sterren. En er is iets in het veld. Iets was ritselt. "Kom," fluistert Bok. "Op onze tenen! En dicht bij elkaar blijven! We gaan op onderzoek."
Braille --- Dieren --- Prentenboeken --- Tastzin --- 684.96 --- Blinden --- Tastzin (Voelen) --- braille --- het boek, boekband en boekomslag --- Voelboeken
Choose an application
"Game Feel" exposes "feel" as a hidden language in game design that no one has fully articulated yet. The language could be compared to the building blocks of music (time signatures, chord progressions, verse) - no matter the instruments, style or time period - these building blocks come into play. Feel and sensation are similar building blocks where game design is concerned. They create the meta-sensation of involvement with a game. The understanding of how game designers create feel, and affect feel are only partially understood by most in the field and tends to be overlooked as a method or course of study, yet a game's feel is central to a game's success. This book brings the subject of feel to light by consolidating existing theories into a cohesive book. The book covers topics like the role of sound, ancillary indicators, the importance of metaphor, how people perceive things, and a brief history of feel in games. The associated web site contains a playset with ready-made tools to design feel in games, six key components to creating virtual sensation. There's a play palette too, so the desiger can first experience the importance of that component by altering variables and feeling the results. The playset allows the reader to experience each of the sensations described in the book, and then allows them to apply them to their own projects. Creating game feel without having to program, essentially. The final version of the playset will have enough flexibility that the reader will be able to use it as a companion to the exercises in the book, working through each one to create the feel described.
Computer games --- Human-computer interaction --- Informatique graphique --- Art vidéo --- Programmation informatique --- Design --- Programming --- Games --- gamedesign --- 527 --- Tastzin (Voelen) --- informatica - specifieke toepassingen --- Computer-human interaction --- Human factors in computing systems --- Interaction, Human-computer --- Human engineering --- User-centered system design --- User interfaces (Computer systems) --- Computer game programming --- Game programming (Computer games) --- Computer programming --- games --- Computer. Automation --- Computer games - Design --- Computer games - Programming --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- 3D computertoepassingen --- grafische computerprogramma's --- programmeren (informatica)
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|