Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cet ouvrage présente la bibliothèque personnelle de Le Corbusier avec son catalogue, ainsi que la représentation des pages extraites de divers écrits de Le Corbusier.
Le Corbusier, --- Exhibitions. --- Livre --- Représentation graphique --- Le Corbusier, Charles-Edouard Jeanneret, --- Le Corbusier (Charles-Edouard Jeanneret) 1887-1965 (° La Chaux-de-Fonds, Neuchâtel, Zwitserland) --- Architectuur ; 20ste eeuw ; boeken over en van Le Corbusier --- 72.07 --- 655.262 LE CORBUSIER --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Boekdesign--LE CORBUSIER --- Exhibitions --- Le Corbusier (Charles-Edouard Jeanneret) 1887-1965 (°La Chaux-de-Fonds, Neuchâtel, Zwitserland) --- Le Corbusier (pseudoniem van Charles-Edouard Jeanneret 1887-1965 (°La Chaux-de-Fonds, Neuchâtel, Zwitserland) --- Le Corbusier, Charles-Edouard Jeanneret, 1887-1965
Choose an application
Columns. --- Colonnes --- Colonne --- Détail d'architecture --- Histoire de l'architecture --- Représentation de l'architecture --- Représentation graphique en architecture --- Louedin, Bernard --- Obélisques --- Détails (architecture) --- Ouvrages illustrés --- 692 --- 72.04 --- 72.03 --- kolommen --- zuilen --- Thema's in de architectuur ; zuilen --- Constructiedelen --- Constructie-elementen --- Bouwdelen --- Ornamenten (architectuur) --- Architectuurgeschiedenis --- Architectuur (geschiedenis) --- Architectuur ; details, ornamenten, decoratie --- Louédin, Bernard, --- Rebout, Henri Bernard, --- Ouvrages illustrés. --- Ouvrages illustrés. --- Obélisques --- Détails (architecture)
Choose an application
Aménagement du paysage --- Landscaping --- Urbanisation --- Urbanization --- Construction --- Matériau de construction --- Construction materials --- design --- Valeur esthétique --- Aesthetic value --- Administration --- administration --- Building. --- Landscape architecture. --- Landscape design. --- Geografie --- Landschapskunde --- Architectuur en Design. --- Landschappen ; tuinarchitectuur ; parkaanleg ; handboeken --- 712(035) --- Landschaps- en tuinarchitectuur ; handboeken --- parks [grounds] --- landscape architecture --- Environmental planning --- Building --- Landscape architecture --- Landscape design --- Design --- Horticultural service industry --- Landscape gardening --- Landscaping industry --- Architectural engineering --- Buildings --- Construction science --- Engineering, Architectural --- Structural design --- Structural engineering --- Architecture --- Construction industry --- Design and construction --- administration. --- landscape architecture [discipline] --- Dessin technique --- Representation graphique
Choose an application
Audiovisual methods --- computer-aided design --- Architecture --- digital images --- Computer aided design --- Déconstructivisme --- Informatique appliquée --- Représentation graphique en architecture --- Computer Aided Design ; CAD --- Architectuur ; en informatica --- CATIA --- Caad --- Computer aided architectural design --- Computer. Automation --- Architectural design --- Computer-aided design --- 72.012/013 --- 72:681.3 --- Architectuur en digitalisering --- CAD (Computer-aided design) --- Computer-assisted design --- Computer-aided engineering --- Design --- Data processing --- Architectonisch ontwerp --- Architectuurontwerp --- Digitale architectuur --- Ontwerp (architectuur) --- Architectuur en computerwetenschappen --- Architecture contemporaine --- Infographie --- Computer-aided design. --- Data processing. --- Architectural design - Data processing
Choose an application
La couleur ? Longtemps elle a semblé échapper à toute appréhension, son caractère " accidentel " a découragé toute science. Sur elle on ne pouvait fonder un art. D'où la prééminence du dessin. Puis Newton établit que la lumière blanche n'est pas homogène mais composée. À sa suite, Buffon puis Goethe font leur place aux couleurs d'origine physiologique qu'ils rapportaient à l'oeil percevant. Les années 1840 marquent, elles, le grand tournant dont nous demeurons les héritiers : Chevreul, savant chimiste, remet en question les rapports admis de l'oeil avec l'objet perçu. Il établit la loi générale qui régit la perception des rapports entre couleurs contiguës. Une revalorisation de la couleur s'ensuivit qui a exercé une influence considérable sur plusieurs générations de peintres : Delacroix, les impressionnistes, Van Gogh, Gauguin, Seurat, Signac, les symbolistes, les futuristes et Delaunay. Le changement de paradigme ouvre sur la conquête des voies propres de la couleur qui conduiront la peinture jusqu'à l'abstraction.
Color in art. --- Color. --- Painting, European --- Couleur dans l'art --- Couleur --- Peinture européenne --- Chevreul, M. E. --- Repréentation graphique --- 19e siècle --- kleur --- kleurenleer --- Chevreul Michel Eugène --- simultaancontrast --- Vernet Horace --- schilderkunst --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- Delacroix Eugène --- Blanc Charles --- impressionisme --- Pissarro Camille --- Van Gogh Vincent --- Gauguin Paul --- Seurat Georges --- Signac Paul --- futurisme --- Delaunay Robert --- abstractie --- abstracte schilderkunst --- Matjuschin Michail --- Roessler Arthur --- Hölzel Adolf --- Itten Johannes --- Albers Josef --- kunst --- kunst en wetenschap --- 7.017 --- Peinture européenne --- Représentation graphique --- Aesthetics of art --- Painting --- color [perceived attribute] --- color [pigment] --- anno 1800-1999 --- Painting, European - 19th century. --- Painting, European - 20th century. --- Color vision. --- Vision des couleurs. --- Couleur (art). --- Chevreul, Eugène, --- Critique et interprétation. --- Chevreul, Eugène,
Choose an application
Architecture, Modern --- Architecture --- Catalogs. --- Catalogues --- Musée national d'art moderne/Centre de création industrielle (France) --- Museumcatalogi ; architectuurcollectie ; 20ste eeuw ; Parijs ; Centre Georges Pompidou --- 069(44) --- 72.038 --- Musea. Collecties ; Frankrijk --- Architectuurgeschiedenis ; 1950 - 2000 --- Musée national d'art moderne/Centre de création industrielle (France) --- France. --- MNAM-CCI --- Kokuritsu Kindai Bijutsukan/Sangyō Sōzō Sentā (France) --- Centre Georges Pompidou. --- Musée national d'art moderne (France) --- Centre de création industrielle --- Architecte --- Architecture contemporaine --- Dessin d'architecture --- Histoire de l'architecture --- Projet d'architecture --- Représentation architecturale --- Représentation de l'architecture --- Représentation de l'espace --- Représentation graphique en architecture
Choose an application
Compte-rendu des interventions lors de la conférence de l'EAAE/ARCC intitulée "Changed of Paradigms in the Basic Understanding of Architectural research qui s'est déroulée du 25 au 28 juin 2008 à Copenhague au Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Architecture.
Architecture --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Enseignement de l'architecture --- architectural education --- Higher education --- Prix d'architecture --- Modélisation --- Aeea --- Recherches --- Etudes et enseignement --- ARCC --- Architectural Research Center Consortium --- Architectuuronderzoek en digitalisering --- Architectuur ; wetenschappelijk onderzoek en praktijk --- Architectuuronderwijs ; Kopenhagen ; The Royal Danish Academy of Fine Arts --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Enseignement --- Enseignement supérieur --- Pédagogie --- Education --- Informatique appliquée --- Recherche en architecture --- Représentation graphique en architecture --- 373.67 --- EAAE --- European Association for Architectural Education --- 72.01 --- Architectuuronderzoek --- Onderzoek (architectuur) --- Conferences - Meetings --- Recherches. --- Etudes et enseignement. --- Étude et enseignement --- ARCHITECTURE --- EAAE PRIZE 2003 - 2005 --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- EUROPE --- PRIX ET RECOMPENSES
Choose an application
Tufte has provided the discipline with a vocabulary for bad design (chartjunk, the lie factor), for particular graphic constructions (small multiples, micro/macro readings), and for his own criteria of good design (high data-ink ratio, high data density). His fourth book on the subject is titled Beautiful Evidence (2006, abbreviated below as BE). In this review I will, after some general observations, make some brief remarks about each of the nine chapters, and then conclude with two aspects of the book about which I have critical comments. (Update: Stephen Few has made a few observations about Beautiful Evidence that are quite similar to the ones that I making here - see his review online, or download it as a pdf, 250 kb.). Beautiful Evidence fulfills the expectations of yet another superbly crafted showcase of interesting visuals. Tufte continues to practice what he preaches about visual design. To name just one little layout detail: the reader never has to turn a page to finish reading a sentence (with one exception on p. 37). In the process of writing and editing this book, Tufte made use of the Internet: he posted the drafts of three of the first four chapters on his website (Ask E.T.), inviting comments. Many visitors reacted, posting corrections and suggestions (see, for example, the discussion of the draft for the chapter on links and causal arrows). My impression is that this has contributed to the ripening of these chapters, and I believe that the last four chapters could have benefited from the same feedback procedure (see below, in my remarks about the chapters).
Visual communication --- 754.46 --- grafische vormgeving, volgens thema, info/bewegwijzering --- Arts visuels --- 302.23 --- diagrammen --- informatie --- kaarten --- tabellen --- 7.071 TUFTE --- 766.01 --- 766.071 TUFTE --- beeldhouwkunst --- Edward R. Tufte --- eenentwintigste eeuw --- grafische vormgeving --- grafisch ontwerp --- illustraties --- informatiedesign --- kunst --- Tufte Edward --- twintigste eeuw --- Verenigde Staten --- 007 --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Communicatie --- Visuele communicatie --- Graphisme --- Communication visuelle --- Lisibilité --- Représentation graphique --- Traitement de l'image --- Traitement de l'information --- Traitement de l'objet --- Visual communication. --- Mass communications --- visuele communicatie --- #SBIB:303H60 --- #SBIB:309H500 --- #SBIB:316.7C214 --- #SBIB:303H520 --- Bijzondere methoden: algemeen --- De theoretische benadering van code en boodschap: algemene werken --- Cultuursociologie: plastische kunsten, monumenten --- Methoden sociale wetenschappen: techniek van de analyse, algemeen
Choose an application
Fritz Kahn (29 septembre 1888 – 14 janvier 1968) est un médecin juif allemand, auteur d'ouvrages de vulgarisation scientifique et précurseur des infographies avec de remarquables illustrations didactiques.
Scientific illustration --- Scientific illustration. --- Scientists --- Scientists. --- Kahn, Fritz, --- Germany. --- Infographie --- Représentation graphique --- Corps humain --- Visual communication --- Information visualization --- 766.07 --- Kahn, Fritz 1888-1968 (°Halle an der Saale, Duitsland) --- Grafische vormgeving ; informatieweergave --- Visuele communicatie --- Infographics --- Wetenschappelijke illustraties --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Illustration, Scientific --- Science illustration --- Scientific literature --- Art and science --- Illustration of books --- Drawing --- Technical illustration --- Professional employees --- Data visualization --- Visualization of information --- Information science --- Visual analytics --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Illustration --- Scientific applications --- Kahn, Fritz, 1888-1968
Choose an application
Pen drawing. --- Perspective. --- Architectural rendering. --- 741.02 --- 744.4 --- 741:72 --- Tekeningen architectuurtekenen handboeken --- Architectural renderings --- Rendering, Architectural --- Architectural perspective --- Linear perspective --- Mechanical perspective --- Ink drawing --- Pen and ink drawing --- Tekenkunst technieken --- Tekenkunst methoden, regels, richtlijnen --- Tekenkunst architectuurtekeningen --- Tekeningen ; architectuurtekenen ; handboeken --- Tekenkunst ; technieken --- Tekenkunst ; methoden, regels, richtlijnen --- Tekenkunst ; architectuurtekeningen --- Tekenkunst ; handboeken --- 744 --- Tekenkunst ; technisch en geometrisch tekenen --- Painting --- Graphic arts --- sketches --- renderings [drawings] --- drawing techniques --- Architecture --- Art --- Architectural rendering --- Pen drawing --- Perspective --- Optics --- Space (Art) --- Space perception --- Projection --- Proportion (Art) --- Shades and shadows --- Brush drawing --- Drawing --- Architectural drawing --- Représentation graphique en architecture --- Inkt. --- Pentekenen. --- Tekenen --- Tekenen. --- Didactiek.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|