Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Je bent sociaal vaardig wanneer je je gedrag en denken kunt aanpassen aan wat verwacht wordt in een bepaalde situatie. Voor velen is dat iets vanzelfsprekends. Maar kinderen met sociaal-cognitieve problemen leren dat niet 'zomaar'. Zij moeten expliciet aanleren wat anderen intuïtief doen. Dat is de focus van de methodiek Social Thinking/Sociaal Denken: beter leren begrijpen hoe ons sociale brein werkt, welke sociale normen er gelden en welke sociale gedragingen passend zijn.De Werkbladen Sociaal Denken zijn concrete, overzichtelijke minilessen waarin je samen met je leerlingen stap voor stap die sociale informatie gaat analyseren en inoefenen, net zoals bij een vak als wiskunde. In dit boek gaan we dieper in op de vier communicatiestappen, de basis van Sociaal Denken, en verkennen we de verborgen regels. De werkbladen handelen over sociale communicatie, problemen oplossen, emoties, bazig en gemeen zijn, vriendschap, sociale en andere trucs, meedoen met de groep.Dit boek richt zich naar iedereen die werkt met kinderen met sociaalcognitieve problemen, zoals autisme, ASS, Asperger, PDD-NOS, ADHD, NLD, sociale-angststoornis en andere 'vreemde' niet-gediagnosticeerde kinderen die opvallen in de groep. Sociaal denken is immers overal, en met de Werkbladen richt je de aandacht van alle leerlingen op sociale concepten,in alle aspecten van hun leven: thuis, in de klas, in hun vrije tijd,...
Autisme. --- Cognitive psychology --- Social psychology --- Cognitieve psychologie --- Sociale psychologie --- autisme --- sociale regels --- ontwikkelingsstoornissen --- Autisme --- Sociale comm --- Sociaalcogn --- Sociaal gedrag --- Sociale vaardigheden --- 464 --- sociale vaardigheden --- gedragsstoornissen --- 159.98 --- Kinderen met leerproblemen --- Jeugd --- Communicatie --- Probleemoplossend denken --- Emoties --- Vriendschap --- Sociale communicatie --- communicatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- 37.02 --- Sociale vaardigheden; tieners ; jongeren --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Emotie --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
An overview of research on dyslexia and an account of the underlying causes at cognitive brain, and neural system levels that provides a framework for significant progress in the understanding of dyslexia and other related learning disabilities.
Dyslexia. --- Developmental dyslexia --- Word-blindness, Partial --- Language disorders --- Reading disability --- Alexia --- NEUROSCIENCE/General --- COGNITIVE SCIENCES/General --- Dyslexia --- 800:159.9 --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- Dyslexie --- Apprentissage --- Langage --- trouble
Choose an application
Autistic Disorder --- Autism --- Autism in children --- Autistic Disorder. --- Child. --- Autisme --- Autisme infantile --- Autism. --- Autism in children. --- Autisme. --- Ontwikkelingsstoornissen. --- Children --- Autism, Early Infantile --- Autism, Infantile --- Kanner's Syndrome --- Disorder, Autistic --- Disorders, Autistic --- Early Infantile Autism --- Infantile Autism --- Infantile Autism, Early --- Kanner Syndrome --- Kanners Syndrome --- Autistic disorder --- Childhood autism --- Early infantile autism --- Infantile autism --- Kanner syndrome --- Kanner's syndrome --- Child --- Autism spectrum disorders in children --- Autism spectrum disorders --- Hyperlexia --- Minors --- Psychiatric Disorders, Individual
Choose an application
In 'Wij zijn ons brein' vertelde Dick Swaab hoe de hersenen die we bij onze geboorte meekrijgen ons leven bepalen. In het prachtig geïllustreerde 'Ons creatieve brein' worden vragen besproken als: Hoe wordt ieder brein anders? Wat is creativiteit en hoe kunnen we het stimuleren? Hoe wordt het werk van kunstenaars beïnvloed door hun hersenziekten? Waarom vinden sommige mensen atonale muziek mooi? Hoe kan de omgeving als medicijn werken?'Ons creatieve brein' toont wat ons tot mensen maakt: de interactie van de hersenen met onze omgeving. De omgeving draagt niet alleen bij aan de unieke ontwikkeling van ieder brein, maar ook aan het ontstaan van hersenziekten en aan de genezing hiervan. Muziek en beeldende kunst zijn niet alleen creatieve vormen van communicatie, maar blijken ook van therapeutische waarde te kunnen zijn bij hersenziekten. De manier waarop onze hersenen zich ontwikkelen, beïnvloedt onze beroepskeuze en ons beroep heeft ook een effect op de structuur en functie van onze hersenen. Vele maatschappelijke consequenties van het hersenonderzoek, zoals voor partnerkeuze, filosofie en strafrecht, worden besproken.
Cognitieve neurowetenschap
---
Cognitive neuropsychology
---
Cognitive neuroscience
---
Creatief vermogen
---
Creatieve vermogens
---
Creative ability
---
Créativité
---
Neuropsychologie cognitive
---
Neuroscience cognitive
---
Neurosciences cognitives
---
Pouvoir créatif
---
Scheppingsdrang
---
Scheppingsvermogen
---
#SBIB:15G
---
316.6 <0...>
---
kunst
---
muziek
---
7.01
---
neurobiologie
---
159.9
---
creativiteit
---
hersenen
---
brein
---
psychologie
---
kunsttheorie
---
kunst en psychologie
---
316.6 <0...> Sociale psychologie--
Choose an application
Very little is known about the occurrence of psychiatric and emotional disorders in persons with autism and Asperger syndrome. The author alerts parents and professionals to this fact and provides sound advice for detection and treatment. He is not proposing a link, rather the need to systematically characterise such problems.
Asperger's syndrome --- Asperger's syndrome. --- Autistic people --- Autism. --- Comorbidity. --- Psychology, Pathological. --- Abnormal psychology --- Diseases, Mental --- Mental diseases --- Mental disorders --- Pathological psychology --- Psychology, Abnormal --- Psychopathology --- Neurology --- Brain --- Criminal psychology --- Mental health --- Psychiatry --- Psychoanalysis --- Coexisting disease --- Coexisting illness --- Epidemiology --- Autistic disorder --- Autism spectrum disorders --- Hyperlexia --- Autism --- Developmentally disabled --- AS (Psychiatry) --- Asperger syndrome --- Asperger's disorder --- Autistic psychopathy --- High-functioning autism --- Psychopathy, Autistic --- Syndromes --- Patients --- Mental health. --- Diseases --- Comorbidity --- Psychology, Pathological --- 462.4 --- Aspergersyndroom --- autismespectrumstoornissen --- depressie --- geweld --- Gilles de la Tourettesyndroom --- ontwikkelingsstoornissen --- schizofrenie --- Patients&delete& --- Autistische kinderen
Choose an application
Psychiatry --- autisme --- ontwikkelingsstoornissen --- Autistic Disorder --- Child Behavior Disorders --- Child Development --- Child psychiatry --- Autism in children --- Enfants --- Autisme infantile --- Child --- Infant --- Periodicals --- Psychiatrie --- Périodiques --- Child psychopathology --- Autism in children. --- Child psychiatry. --- Child psychopathology. --- Autistic Disorder. --- Child Behavior Disorders. --- Child Development. --- Child. --- Infant. --- 159.9 <05> --- Infants --- Children --- Minors --- Infant Development --- Development, Child --- Development, Infant --- Psychology, Child --- Growth --- Behavior Disorders, Child --- Disorders, Child Behavior --- Autism --- Autism, Early Infantile --- Autism, Infantile --- Kanner's Syndrome --- Disorder, Autistic --- Disorders, Autistic --- Early Infantile Autism --- Infantile Autism --- Infantile Autism, Early --- Kanner Syndrome --- Kanners Syndrome --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Tijdschriften --- Child behavior --- Child development --- Health Sciences --- Psychiatry & Psychology --- Pediatrics --- Child behavior. --- Child development. --- Health Sciences. --- Psychiatry & Psychology. --- 159.9 <05> Psychologie--Tijdschriften --- 159.9 <05> Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Tijdschriften --- Psychologie--Tijdschriften --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Childhood Behavior Disorders --- Behavior Disorder, Child --- Behavior Disorder, Childhood --- Child Behavior Disorder --- Childhood Behavior Disorder --- Disorder, Childhood Behavior --- Developmental Disabilities.
Choose an application
Dit boek is een praktijkboek met voorbeelden van ondersteuning voor kinderen en jongeren met verstandelijke en meervoudige beperking bij integratie en participatie, ofwel inclusie, in onze sterk geletterde, talige maatschappij. Daarom ligt de kern van onze inclusiebenadering op het toegankelijk maken van taal, communicatie en geletterdheid voor deze groep kinderen en jongeren. Het spreekt vanzelf dat daarbij ook gerichte aandacht wordt besteed aan de inrichting van aanpassingen in de sociale leefomgeving van de kinderen. Het werk bevat ook hoofdstukken over snoezelen, multisensorische stimulering en integratie, en een uitgebreid programma voor vrije tijd & naschoolse opvang. Ook de spraak- & taalontwikkeling, communicatie en vroege geletterdheid van peuters en kleuters met zeer ernstige spraak- & taalmoeilijkheden en verstandelijke beperkingen komen aan bod
Gehandicapte kinderen --- Inclusie --- Integratie. --- Gehandicapten. --- communicatievaardigheden --- snoezelen --- Orthopedagogics --- buitenschoolse activiteiten --- inclusief beleid --- Social policy and particular groups --- assessments (onderwijs) --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- inclusie --- taalontwikkeling --- 460.8 --- buitengewoon onderwijs --- inclusief onderwijs --- orthopedagogiek --- 463.4 --- communicatie --- gehandicapte kinderen --- Assessment --- Beginnende geletterdheid --- Buitenschoolse opvang --- Cerebrale parese --- Communicatie --- Inclusief onderwijs --- Kansarme kinderen --- Kinderen --- Kinderopvang --- Meervoudig gehandicapten --- Mentaal gehandicapten --- Ontwikkelingsproblemen --- Snoezelen --- 37.014 --- Kinderen met een handicap --- Levenskwaliteit --- Onderwijs --- Ontwikkelingsstoornissen --- 364.65 --- Gehandicapten : integratie --- Gehandicapte kinderen ; inegratie --- S20080752.JPG --- vrijetijdsbesteding --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- 007 --- 362.3 --- 365 --- 379 --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Meervoudig gehandicapte kinderen --- Taalproblemen --- Communicatieve vaardigheden --- Spraakproblemen --- Ontluikende geletterdheid --- Opvoedingsondersteuning --- Gelijke onderwijskansen --- Integratie --- 464 --- onderwijs --- Taal --- taalvaardigheid --- gehandicapten --- kinderen --- leerproblemen --- Leerlingenbegeleiding --- Kinderen met leerproblemen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind met een meervoudige handicap --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Kind met een handicap --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Kind --- Persoon met een meervoudige handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- personen met een mentale beperking --- personen met een meervoudige beperking --- kinderen met een beperking
Choose an application
Presents and reviews outcome measures across a wide range of attributes that are applicable to children and youth with developmental disabilities. The book uses the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF-CY) as a framework for organizing the various measures into sections and chapters. Each chapter co-incides with domains within Body Functions, Activities and Participation, and Personal and Environmental Factors. Advances in measurement using neuroimaging technologies and genetic testing are also included, as are chapters addressing broad measures of health and quality of life.Each chapter provides a representative sample of useful measures, with more detailed descriptions of those with the best properties and potential utility. Most chapters follow a prescribed format: what is the construct, general factors to consider when measuring this domain; and overview of recommended measures.This book will be invaluable for clinicians and educators seeking an appropriate, psychometrically sound measure in a particular domain of functioning that can be used with an individual child or target population. The book will also be a useful resource for researchers in the field of childhood disability.
People with disabilities --- Outcome assessment (Medical care) --- Children with disabilities --- Disabled Children. --- Developmental Disabilities. --- Disability Evaluation. --- International Classification of Diseases. --- ergotherapie --- ontwikkelingsstoornissen --- kinderen --- ICD-10-CM --- ICD-9-CM --- International Classification of Disease Codes --- International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems --- ICD Codes --- ICD-10 --- ICD-9 --- Code, ICD --- Codes, ICD --- ICD Code --- Disability Evaluations --- Evaluation, Disability --- Evaluations, Disability --- Development Disorders, Child --- Child Development Deviations --- Child Development Disorders --- Child Development Disorders, Specific --- Developmental Delay Disorders --- Disabilities, Developmental --- Child Development Deviation --- Child Development Disorder --- Development Deviation, Child --- Development Deviations, Child --- Development Disorder, Child --- Developmental Delay Disorder --- Developmental Disability --- Deviation, Child Development --- Disability, Developmental --- Child, Disabled --- Children with Disabilities --- Children, Disabled --- Handicapped Children --- Children with Disability --- Children, Handicapped --- Disability, Children with --- Disabled Child --- Development and disabilities (Pediatrics) --- Disabilities and child development --- Assessment of outcome (Medical care) --- Outcome evaluation (Medical care) --- Outcome measures (Medical care) --- Outcomes assessment (Medical care) --- Outcomes measurement (Medical care) --- Outcomes research (Medical care) --- Patient outcome assessment --- Assessment of function of people with disabilities --- Functional assessment of people with disabilities --- Functional assessment. --- Development. --- Assessment of function --- Disabled Children --- Disability Evaluation --- Developmental Disabilities --- International Classification of Diseases --- ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health) --- Developmental psychology --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- Social policy and particular groups --- Paediatrics --- Ontwikkelingsproblemen --- Internationale Classificatie voor het menselijk Functioneren --- Eligibility Determination --- Rehabilitation --- Workers' Compensation --- International Classification of Functioning, Disability and Health --- Function tests (Medicine) --- Medical rehabilitation --- Psychological tests --- Child development --- Medical care --- Development --- Functional assessment --- Evaluation --- ICD-10 Procedure Coding System --- ICD-10-PCS --- ICD-11 --- ICD 10 Procedure Coding System --- Ontwikkelingsprobleem --- Ontwikkelingsstoornis --- International Classification of Disease --- Disease International Classification --- Disease International Classifications --- Developmentally disabled children --- Children with developmental disabilities --- Child development deviations --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Health and hygiene --- Testing.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|