Narrow your search
Listing 1 - 10 of 66 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Muziektherapie voor gehandicapte kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9026980876 Year: 1980 Publisher: Bussum De Gooise uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bambiraptor : 8+
Authors: ---
ISBN: 9789460766725 Year: 2022 Publisher: Amsterdam De Nieuwe Toneelbibliotheek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beeld in beeld uit : bouwstenen voor creatieve expressie en muzische vorming.
Authors: ---
ISBN: 9025700888 Year: 1970 Publisher: Haarlem Gottmer


Book
Kleuters ontdekken muziek : ideeën voor een creatieve ontplooiing.
Authors: ---
ISBN: 9026617313 Year: 1982 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

6-1731-3


Book
Muzische vorming, expressie : wat leren ze ervan ?
Authors: --- ---
ISBN: 9031706035 Year: 1984 Volume: vol nr. 5 Publisher: Averbode Altiora


Book
Creatief spel : suggesties voor expressie door woord en gebaar, binnen en buiten het onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9021309076 Year: 1983 Publisher: De Bilt Cantecleer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De spelsuggesties hebben tot doel de individuele mens in de groep bewust te maken van zijn eigen creatieve mogelijkheden en die ook tot uiting te brengen. De oefeningen zijn gericht op vergroting van de bewegings- en stemexpressie; veel aandacht wordt besteed aan concentratie en waarneming. (Bron: boekcover) Dit boek bevat honderden spelsuggesties ter inspiratie van allen die als spelleider met groeen werkzaam zijn. Het boek is opgezet voor het werken met kinderen in de basisschool, maar het leent zich ook uitstekend voor gebruik buiten het onderwijs en met ouderen.


Book
Herfst : dansen, spelen, muziek maken, beeldend werken
Author:
ISBN: 903170623X Year: 1986 Volume: vol 10 Publisher: Averbode Altiora


Multi
Het notenpaleis.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9059322932 9789059322936 Year: 2006 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk kind kan op verschillende manieren omgaan met muziek: vocaal en instrumentaal musiceren, muziek ontwerpen, luisteren naar muziek, op muziek bewegen, praten over muziek en muziek lezen en noteren. Alle omgangsvormen komen in deze uitgave aan bod. De nadruk ligt op vocaal musiceren, kortweg het 'zingen'. De activiteiten werden opgedeeld per leeftijdsgroep. Toch kan je de meeste activiteiten ook 'vertalen' naar ander leerjaren.


Multi
Muzignaal 3B : bronnenboek voor muzische vorming
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030123576 9789030123583 Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De thema's uit Taalsignaal vind je hier terug : 1. Mijn nieuwe vrienden - 2. In de buurt - 3. Alles wordt anders - 4. Klavertjevier - 5. Pijn hebben... pijn doen - 6. Alles te koop! - 7. Tafeltje-dek-je - 8. Oud en jong vieren - 9. Onder één dak - 10. Op je gezondheid. 11. Kunstig - 12. Niet moeten maar mogen - 13. Zoeken in boeken - 14. Van blad tot boek - 15. Wegen en bewegen - 16. Tussen wolken en water - 17. Veelsprekerij - 18. Een lachertje - 19. Mee met de knapzak - 20. Niets moet, veel mag!


Book
De leraar die de wolken meet : een pleidooi voor kunsteducatie
Author:
ISBN: 9789401444415 Year: 2017 Publisher: Tielt : LannooCampus,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunst helpt kinderen de wereld te begrijpen Het belang van kunsteducatie wordt door een breed publiek erkend. Kunst en cultuur zijn vaste ingrediënten van ons bestaan. Ze helpen ons de wereld te begrijpen en onze levens kleur geven. Net daarom is het verrassend dat in het Vlaamse onderwijs kunstzinnige doelstellingen zo schaars zijn. De leraar die de wolken meet breekt een lans voor meer kunst op school. Vanuit hun verscheidene achtergronden beargumenteren tientallen experts en leraren hoe dat kan, en hoe we de tijd die we in de klas aan kunst besteden nuttiger kunnen invullen. Zo kan kunst haar rechtmatige plaats in ons onderwijs innemen.

Listing 1 - 10 of 66 << page
of 7
>>
Sort by