Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De kennisbasis omtrent het uitvoeren van zelfevaluaties staat aan het begin van het groeiproces. Dit boek verbreedt en verdiept de bestaande kennisbasis. Het benoemt succesfactoren en valkuilen. Het wil inzicht geven in de processen die ervoor zorgen dat aan zelfevaluaties al dan niet op een succesvolle manier vorm wordt gegeven. Dit boek wil zowel prille initiatiefnemers wegwijs maken op het onbekende terrein van kwaliteitszorg als meer ervaren coördinatoren van zelfevaluaties een houvast bieden. Vanuit de inzichten die groeiden uit het bestuderen van zelf-evaluaties in Vlaamse scholen, schetst deze publicatie een kader waarbinnen kwaliteitszorg en zelfevaluaties vorm kunnen krijgen. De auteurs hebben daarbij theoretische achtergronden gekoppeld aan praktische suggesties. Dit boek bevat geen zelfevaluatie-instrument als dusdanig. Het gaat over zelfevaluatie. De potentiële sterkte van zelfevaluaties schuilt precies in de schoolspecifieke invulling ervan. Inspelen op die eigenheid van scholen en van de mensen die erin actief zijn, loopt als een rode draad doorheen dit boek. (Bron: covertekst)
IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- School management --- zelfevaluatie --- Business policy --- schoolorganisatie --- 371.05 --- 691 --- 371.1 --- 458.1 --- Kwaliteitszorg --- Professionalisering --- Schoolbeleid --- Schoolmanagement --- Schoolontwikkeling --- Zelfevaluatie --- kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Management van educatieve vestigingen --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- schoolmanagement --- 367.1 --- 450.7 --- kwaliteitsbewaking --- schoolbeleid
Choose an application
Academic collection --- didactiek --- kwaliteitsindicatoren --- lerarenopleiding --- model van Shulman --- 489.4 --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- 111649.jpg --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- 691 --- Lerarenopleiding : CVO --- Kwaliteitszorg : opleidingen --- Vakdidactiek --- 377.8 --- Didactiek --- Pedagogie en didactiek --- Teaching --- Handboeken
Choose an application
Choose an application
Inhoudsopgave (COPAC): -- Introduction: quality in interpreting: a shared responsibility / Uldis Ozolins and Sandra Hale -- pt. I. A shared responsibility: the policy dimension -- Forensic interpreting: trial and error / Len Roberts-Smith -- The tension between adequacy and acceptability in legal interpreting and translation / Eva N.S. Ng -- A discourse of danger and loss: interpreters on interpreting for the European Parliament / Stephanie Jo Kent -- Is healthcare interpreter policy left in the seventies?: does current interpreter policy match the stringent realities of modern healthcare? / Pamela W. Garrett -- pt. II. Investigations and innovations in quality interpreting -- Interpreter ethics versus customary law: quality and compromise in Aboriginal languages interpreting / Michael S. Cooke -- A shared responsibility in the administration of justice: a pilot study of sign language interpretation access for deaf jurors / Jemina Napier, David Spencer and Joe Sabolcec -- Interpreting for the record: a case study of asylum review hearings / Franz Pöchhacker and Waltraud Kolb -- Court interpreting in Basque: mainstreaming and quality: the challenges of court interpreting in Basque / Erika González and Lurdes Auzmendi -- Community interpreting in Spain: a comparative study of interpreters' self perception of role in different settings / J.M. Ortega Herráez, M.I. Abril Martí and A. Martin Pt. III. Pedagogy, ethics and responsibility in interpreting -- Toward more reliable assessment of interpreting performance / Jieun Lee -- Quality in healthcare interpreter training: working with norms through recorded interaction / Raffaela Merlini and Roberta Favaron -- What can interpreters learn from discourse studies? / Helen Tebble -- Achieving quality in health care interpreting: insights from interpreters / Ilse Blignault, Maria Stephanou and Cassandra Barrett -- Research ethics, interpreters and biomedical research / Patricia Kaufert, Joseph M. Kaufert and Lisa LaBine.pt. III. Pedagogy, ethics and responsibility in interpreting -- Toward more reliable assessment of interpreting performance / Jieun Lee -- Quality in healthcare interpreter training: working with norms through recorded interaction / Raffaela Merlini and Roberta Favaron -- What can interpreters learn from discourse studies? / Helen Tebble -- Achieving quality in health care interpreting: insights from interpreters / Ilse Blignault, Maria Stephanou and Cassandra Barrett -- Research ethics, interpreters and biomedical research / Patricia Kaufert, Joseph M. Kaufert and Lisa LaBine.
#KVHA:Vertaalwetenschap --- #KVHA:Tolken --- #KVHA:Community interpreting --- #KVHA:Gemeenschapstolken --- 82.033 --- Literatuur. Algemene literatuurwetenschap. Tolken --- Conferences - Meetings --- Translating and interpreting --- Tolken --- Tolken. --- kwaliteitszorg. --- Interpreting --- Law --- Translation science --- Hygiene. Public health. Protection --- Social policy --- tolken --- Traduction et interprétation --- Congresses. --- Congrès --- Translators --- Interpreters --- Linguists --- Translating services --- Congresses --- Kwaliteitszorg. --- Translating and interpreting - Congresses
Choose an application
32
Leraren ; professionalisering --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 450.7 --- professionalisering --- Kernkwaliteiten --- opleiding van onderwijsgevenden --- 691 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- Teacher education. Teacher's profession --- Teachers --- Training of --- Teacher effectiveness --- Loopbaanbegeleiding --- Oudere werknemers --- Talentontwikkeling --- Levenslang leren
Choose an application
The volume is a collection of papers that deal with the issue of translation quality from a number of perspectives. It addresses the quality of human translation and machine translation, of pragmatic and literary translation, of translations done by students and by professional translators. Quality is not merely looked at from a linguistic point of view, but the wider context of QA in the translation workflow also gets ample attention. The authors take an inductive approach: the papers are based on the analysis of translation data and/or on hands-on experience. The book provides a bird's eye view of the crucial quality issues, the close collaboration between academics and industry professionals safeguarding attention for quality in the 'real world'. For this reason, the methodological stance is likely to inspire the applied researcher. The analyses and descriptions also include best practices for translation trainers, professional translators and project managers.
Translating and interpreting. --- Vertalen --- kwaliteitszorg. --- Interpretation and translation --- Interpreting and translating --- Language and languages --- Literature --- Translation and interpretation --- Translating --- Translating and interpreting --- E-books --- Translators --- Mathematical linguistics --- Translation science --- Traduction --- Applied Linguistics. --- Lanuage Teaching. --- Translation Studies.
Choose an application
Dit boek is door uitgever en auteurs bedoeld als 'opvolger' van het bekende standaardwerk Beknopte Didaxologie. De ontwikkeling van de wetenschappelijke inzichten zoals die zich sinds Beknopte Didaxologie heeft voltrokken, betreft zowel de kant van het onderwijzen als de kant van het leren. Wat het onderwijzen betreft, zijn er toenemende twijfels over de waarde van allerlei prescriptieve didactische modellen die in het verleden centraal stonden. Met name het onderzoek naar cognities van ervaren docenten heeft voeding gegeven aan deze twijfels en heeft de aandacht gevestigd op andere typen kennis die het handelen kunnen sturen. Wat het leren betreft, wordt er een toenemend belang gehecht aan het kennis-constructieproces dat zich voltrekt wanneer de leerling zelf actief met de leerstof bezig is, evenals aan de manieren waarop leerlingen hun eigen leerproces kunnen beïnvloeden.
Lerarenopleiding --- Onderwijskunde. --- Onderwijsvernieuwing. --- Pedagogie. --- Algemeen. --- evaluatie (onderwijs) --- education --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- waarneming --- onderwijs --- kwaliteitscontrole --- Didactic strategies --- perception --- psychology --- didactiek --- psychologie --- 371.01 --- #GROL:SEMI-371.01 --- #GSDBP --- #PBIB:2000.2 --- #PBIB:2001.1 --- #PEDA *1 --- #PEDA *1.3 --- Academic collection --- #KVHB:Didactiek --- 000.1 --- 371.31 --- onderwijskunde --- 450.4 --- 37 --- Computerondersteund onderwijs --- Curriculum --- Didactisch proces (leerproces) --- Didactische werkvormen --- Eindtermen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie --- IKZ-onderwijs --- Inspectie --- Integrale kwaliteitszorg --- Klas --- Kwaliteitsbewaking (audit) --- Kwaliteitszorg --- Leerkracht --- Leerlingen --- Leermiddelen --- Leerplanontwikkeling (curriculumontwikkeling) --- Leerplanontwikkeling --- Leerproces --- Leerprocessen --- Leraren --- Media --- Media-onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijskunde --- Onderwijsmedia --- Onderwijsstructuur (onderwijspolitiek, onderwijsorganisatie) --- Opleiding --- Relatie onderwijs - maatschappij --- School --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactische evaluatie --- didactische werkvormen --- klas --- kwaliteitsbeleid --- leerlingkenmerken --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- onderwijskunde (ler) --- school --- 37.01 --- Didactiek --- Kwaliteit --- Onderwijsorganisatie --- Werkvormen --- 454 --- Didactische evaluatie --- Klasmanagement --- Leerlingkenmerken --- 371.3 --- 691 --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Algemene werken --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- (zie ook: ICT) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Onderwijsinspectie) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Pedagogiek) --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
. basisinzichten voor onderwijs op micro-, meso- en macro-niveau. praktisch toepasbaar en theoretisch onderbouwd. geschreven door internationaal erkende experten. voor leraren en iedereen die geïnteresseerd is in onderwijsInzichten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klasOnderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan ? leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers.Om aan deze actoren een goed (beter) begrip van onderwijs te geven en hen er ook zelf een proactieve rol in te laten spelen, reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn, de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.Met bijdragen van Orhan Agirdag, Carlijne Ceulemans, Stefanie Claes, Hilde Colpin, Bieke De Fraine, Karlien De Jaeger, Fien Depaepe, Bert De Smedt, Steven Eggermont, Jan Elen, Evelien Flamez, Greet Gevaert, Pol Ghesquière, Luc Goossens, Bregt Henkens, Oliver Holz, Els Huygens, Geert Kelchtermans, Jan Masschelein, Annelies Raes, Maarten Simons, Andy Thys, Joke Torbeyns, Kris Vandenbranden, Machteld Vandecandelaere, Wim Van Dooren, Mieke Van de Goor, Stéphanie Van Marcke, Sarah Van Ruyskensvelde, Lieven Verschaffel, Karine Verschueren, Pieter Verstraete, Kurt Willems, Sien Wissels.Bron: https://lup.be/products/119837
Academic collection --- 450.4 --- maatschappij --- kwaliteitszorg --- onderwijsvisie --- pedagogie --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Onderwijskunde --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O222 --- #SBIB:316.334.1O300 --- #SBIB:316.334.1O400 --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- taalbeleid --- onderwijskunde --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- lerarenopleiding --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Geschiedenis --- Leren --- Didactiek --- Diversiteit --- Taalbeleid --- Kwaliteitszorg --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsmanagement --- Onderwijs en maatschappij --- 37.01 --- PXL-Education 2019 --- onderwijsonderzoek --- onderwijs en maatschappij --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
'Experiencing Human Resource Management' examines human resource management, its techniques and processes, from the 'receiving end' - its practices and effects as experienced by employees.
Personnel management --- Personnel management. --- bedrijfscultuur --- bedrijfsstrategie --- human resources management --- integrale kwaliteitszorg --- performance measurement --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- personeelsbeleid en -opleiding --- Personnel management - Great Britain. --- Marketing & Sales --- Commerce --- Business & Economics --- personeelsbeleid en -opleiding. --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Corporations --- Employment management --- Human resource management --- Human resources management --- Manpower utilization --- Personnel administration --- Management --- Public administration --- Employees --- Employment practices liability insurance --- Supervision of employees
Choose an application
Building design --- 69 --- bouw --- serie-effect --- continuïteit --- kostenberekening --- 69.05 --- 72.012 --- 72.013 --- bouwbedrijf --- kostenmanagement --- kwaliteitszorg bouwmaterialen --- Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure --- 69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure --- 69 Bouwbedrijf. Bouwmaterialen. Praktijk en procedures in de bouwnijverheid --- Bouwbedrijf. Bouwmaterialen. Praktijk en procedures in de bouwnijverheid
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|