Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Children's and young people's (CYP) nursing requires special skills and a unique perspective. The Oxford Handbook of Children's and Young People's Nursing gives concise, practical and expert advice on all aspects of the nurse's role. Written for both practising and student nurses, it is a comprehensive and reliable guide to the care of children and young people in a family context.Giving a complete picture of the role of the CYP nurse, the contents are arranged to mirror the key concepts of CYP nursing. Helping you achieve the best possible results for your patients, the authors offer a wealth
Pediatric nursing --- Nursing --- 616.052 ) Kinderverpleegkunde --- kinderverpleegkunde --- pediatrie --- verpleegkunde --- Kind --- Verpleegkunde --- Kinderverpleegkunde --- Jeugd --- Jongere
Choose an application
More than simple cases of dieting gone awry, eating disorders such as anorexia and bulimia are among the most fatal of mental illnesses, responsible for more deaths each year than any other psychiatric disorder. These illnesses afflict millions of young people, especially women, all over the world. Carrie Arnold developed anorexia as an adolescent and nearly lost her life to the disease. In Next to Nothing, she tells the story of her descent into anorexia, how and why she fell victim to this mysterious illness, and how she was able to seek help and recover after years of therapy and hard work.
Eating disorders in adolescence --- Eating disorders --- Adolescent psychopathology --- Patients --- Treatment. --- Arnold, Carrie, --- Mental health. --- Eetstoornis --- Kind --- Jeugd --- Jongere --- Traher, Carrie,
Choose an application
Dutch literature --- secundair onderwijs 2de graad --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- secundair onderwijs 1ste graad --- Poëzie --- Anthologieën --- Jeugd --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- C3 --- dichtbundel --- 721 --- Kunst en cultuur --- Poëzie - Nederlands --- Anthologie --- Duits --- België --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Jongere
Choose an application
De planning van kindvriendelijke stedelijke ruimtes vormt vandaag een uitdagende interdisciplinaire opgave voor iedereen die ruimtelijk, pedagogisch of sociaal mee aan de toekomstige stad werkt. De betrokkenheid van kinderen en tieners in deze processen wordt meer dan ooit gezien als een voorwaarde om tot een leefbare en duurzame stedelijke omgeving te komen. Deze betrokkenheid beperkt zich niet tot de rol van informant en/of participant in een planningsproces, maar vraagt een openheid en opgave om kinderen en tieners als medeonderzoekers en -planners van de stad van morgen te erkennen.Deze KIDS-GIDS combineert sociale, pedagogische en ruimtelijke inzichten en reikt een set bruikbare tools aan die bijdragen tot een steviger burgerschapspositie van kinderen en jongeren in (kindvriendelijke) stedelijke plannings- en veranderingsprocessen. Deze tools werden ontwikkeld en uitgetest in de context van vier verschillende soorten stedelijke planningsprocessen: stadsvernieuwing, stadseducatie, stadsontwikkeling en stedelijke transitie. Ze helpen de positie van kinderen en tieners in de verschillende fasen van een planningsproces te versterken: kijken en onderzoeken, uitwisselen en ordenen, verbeelden en experimenteren, toetsen en selecteren, en tussenkomen en presenteren.
Kat --- Handpop --- Ruimtelijke ordening --- Stadsvernieuwing --- Gent --- Participatie --- Kind --- Jongere --- Methodiek --- Transitie --- Community organization --- Human ecology. Social biology --- Architecture --- Social geography --- stadsontwikkeling --- stedelijk beleid --- stadscultuur --- Kinderen en stedenbouw --- Stadsvernieuwing ; Vlaanderen
Choose an application
pr. titel: Black hole
genre-thema"">
Choose an application
Steeds meer kinderen groeien op in de stad. Maar waarom wonen gezinnen eigenlijk in de stad en hoe ziet een stedelijke kindertijd eruit? De nieuwe generatie stadskinderen laat op basis van onderzoek en persoonlijke verhalen zien hoe kinderen de stad gebruiken, welke plekken ze mijden en waar ze graag komen. Het beantwoorden van deze vragen resulteert in een uniek dossier over stedelijk gezinsleven anno nu. Steden hebben kinderen veel te bieden, maar veel kan ook beter. Hoe maken we een stad die uitnodigt tot spelen, bewegen en ontmoeten? Dit boek biedt verfrissende inzichten en innovatieve oplossingen
Age group sociology --- steden --- samenlevingsvormen --- gezinsleven --- samenlevingsopbouw --- Environmental planning --- Community organization --- openbare ruimte --- Sociology of environment --- kinderen --- Netherlands --- stad --- Sociaal werk --- Stedelijkheid --- 711 --- Stadsvernieuwing --- Kinderen en jeugd --- Buitenspelen --- Speelstraten --- Stedenbouw --- Kinderen ; steden --- Ruimtelijke ordening --- 551.72 --- Kinderen --- Stadsleven --- Kind --- Speelstraat --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Bedoeling is dat studenten, op basis van open interviews met oud-leerlingen, een aantal aspecten van taalonderwijs ontdekken, en dat ze zich bewust worden van de verschillen tussen didactische idealen en de praktijk van alledag, en tussen dat wat de leraar wilde bereiken en wat de leerlingen daarvan hebben opgepikt.
Teacher education. Teacher's profession --- Curriculum development --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; Nederland --- Marlijn Elst, Harry Paus, Suzanne van Stratum, Piet-Hein van de Ven --- taal --- taalonderwijs --- didactiek --- pedagogie --- 373 --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Nederlands --- Leerlingen --- Lager onderwijs --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Leerling --- Leraar --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Directie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Jongere --- Emigratie
Choose an application
Je bent sociaal vaardig wanneer je je gedrag en denken kunt aanpassen aan wat verwacht wordt in een bepaalde situatie. Voor velen is dat iets vanzelfsprekends. Maar kinderen met sociaal-cognitieve problemen leren dat niet 'zomaar'. Zij moeten expliciet aanleren wat anderen intuïtief doen. Dat is de focus van de methodiek Social Thinking/Sociaal Denken: beter leren begrijpen hoe ons sociale brein werkt, welke sociale normen er gelden en welke sociale gedragingen passend zijn.De Werkbladen Sociaal Denken zijn concrete, overzichtelijke minilessen waarin je samen met je leerlingen stap voor stap die sociale informatie gaat analyseren en inoefenen, net zoals bij een vak als wiskunde. In dit boek gaan we dieper in op de vier communicatiestappen, de basis van Sociaal Denken, en verkennen we de verborgen regels. De werkbladen handelen over sociale communicatie, problemen oplossen, emoties, bazig en gemeen zijn, vriendschap, sociale en andere trucs, meedoen met de groep.Dit boek richt zich naar iedereen die werkt met kinderen met sociaalcognitieve problemen, zoals autisme, ASS, Asperger, PDD-NOS, ADHD, NLD, sociale-angststoornis en andere 'vreemde' niet-gediagnosticeerde kinderen die opvallen in de groep. Sociaal denken is immers overal, en met de Werkbladen richt je de aandacht van alle leerlingen op sociale concepten,in alle aspecten van hun leven: thuis, in de klas, in hun vrije tijd,...
Autisme. --- Cognitive psychology --- Social psychology --- Cognitieve psychologie --- Sociale psychologie --- autisme --- sociale regels --- ontwikkelingsstoornissen --- Autisme --- Sociale comm --- Sociaalcogn --- Sociaal gedrag --- Sociale vaardigheden --- 464 --- sociale vaardigheden --- gedragsstoornissen --- 159.98 --- Kinderen met leerproblemen --- Jeugd --- Communicatie --- Probleemoplossend denken --- Emoties --- Vriendschap --- Sociale communicatie --- communicatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- 37.02 --- Sociale vaardigheden; tieners ; jongeren --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Emotie --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Augsburg, Bazel en Luzerne - Thomas More - Engeland - Henry VIII - Chronologie
Holbein, Hans, --- Criticism and interpretation --- Holbein, Hans [Younger] --- Hans Holbein 1497/1498-1543 (° Augsburg, Duitsland) --- Schilderkunst ; Noordelijke Renaissance ; Hans Holbein de Jongere --- Schilderkunst ; schilders --- 75.07 --- Гольбейн, Ганс, --- Golʹbeĭn, Gans, --- הולביין, האנס, --- Criticism and interpretation. --- Painting --- Holbein, Hans --- Гольбейн, Ганс --- Golʹbeĭn, Gans --- Holbein, Hans, - 1497-1543 - Criticism and interpretation --- Holbein, Hans, - 1497-1543
Choose an application
Het eerste onderzoeksproject van het Europese netwerk Urban Culture and Youth (UCAY) naar good practices in Europa is begin 2010 afgerond met de presentatie van een handboek. Het bevat beschrijvingen van good practices van projecten waarbij kunst en cultuur, sport, en media worden ingezet om jongeren (Youth at Risk) te ondersteunen in hun ontwikkeling. De Belgische vertakking van het netwerk UCAY wordt gevormd door de Artesis Hogeschool van Antwerpen en de kunsteducatieve organisatie De Veerman. De landen en steden in het netwerk zijn: Spanje (Barcelona), Tsjechië (Ostravana), Duitsland (Potsdam), Nederland (Amsterdam) en België (Antwerpen). Voor het Vlaamse project koos De Veerman het project 'Nesten op het Kiel' dat ze samen met het Middelheimmuseum mocht ontwikkelen in de voorbije jaren. Dit project gaat verder dan de focusjongeren of risicojongeren; het project neemt kunst in openbare ruimte en het werken met kunst en gemeenschap als uitgangspunten. Samen met de Artesis Hogeschool afdeling sociaal werk werd dit voorbeeld geconfronteerd met tal van buitenlandse projecten. Na kritische doorlichting en analyse werd het als good practice in het onderzoeksproject opgenomen. (bron: website bamart.be)
jeugdwerk --- Age group sociology --- jongerencultuur --- buurtwerk --- sociaal-cultureel werk --- Community organization --- samenlevingsopbouw --- Stadssamenleving --- Participatie --- Kunsten --- Cultuur --- Opvoeden tot burgerzin --- Sociale participatie --- Sociale problemen --- Jeugd --- onderzoeksproject --- Jongeren en maatschappij --- jeugdcultuur --- 700.7 --- 362.8 --- beeldende kunst, kunst en maatschappij --- Kunst --- Sociale problematiek --- Toerisme --- Jongere
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|