Narrow your search

Library

AP (2)

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (2)

UCLL (2)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2011 (1)

2002 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Informatie : van tamtam tot internet
Author:
ISBN: 9789023466178 Year: 2011 Publisher: Amsterdam De Bezige Bij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie dat is hét onderwerp van deze tijd. Kon een encyclopedie vijftig jaar geleden nog met een klein lemma volstaan om het begrip 'informatie' te beschrijven, nu vergt het hele bladzijden om alleen al het huidige 'informatietijdperk' enigszins in kaart te brengen. We verzuipen bijkans in de informatie.James Gleick, auteur van de internationale besteller Chaos, beschrijft in Informatie uitvoerig de manieren waarop wij in de loop van de tijd met elkaar op afstand hebben leren communiceren, te beginnen met de tamtam, via het boek, de telex, de telefoon, de fax, naar de bits en bites van dit moment. Tegen wil en dank zijn we tegenwoordig allemaal informatie- en communicatie-experts geworden, verslaafd als we zijn aan e-mail en internet, Google, Facebook, blogs en tweets. Zelfs revoluties kunnen via het social network worden gewonnen.Gleick vertelt zijn verhaal aan de hand van biografieën van sleutelfiguren in de geschiedenis van de informatie, van Morse tot Gödel, van Shannon tot Kolmogorov. Een onmisbaar boek voor iedereen die alles wil weten over de manieren waarop we met elkaar informatie uitwisselen.

Public information campaigns & opinion research : a handbook for the student & practitioner
Authors: ---
ISBN: 0761964312 0761964320 9786610369959 0857024531 1280369957 1412932645 9781412932646 9780857024534 9780761964315 9781280369957 9780761964322 661036995X 9781446234860 144623486X Year: 2002 Publisher: London : SAGE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Based upon the experiences of campaign practitioners and multidisciplinary insights, this handbook explains how to plan implement and measure public opinion using survey research and market research tools.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by