Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Compte-rendu des interventions lors de la conférence de l'EAAE/ARCC intitulée "Changed of Paradigms in the Basic Understanding of Architectural research qui s'est déroulée du 25 au 28 juin 2008 à Copenhague au Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Architecture.
Architecture --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Enseignement de l'architecture --- architectural education --- Higher education --- Prix d'architecture --- Modélisation --- Aeea --- Recherches --- Etudes et enseignement --- ARCC --- Architectural Research Center Consortium --- Architectuuronderzoek en digitalisering --- Architectuur ; wetenschappelijk onderzoek en praktijk --- Architectuuronderwijs ; Kopenhagen ; The Royal Danish Academy of Fine Arts --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Enseignement --- Enseignement supérieur --- Pédagogie --- Education --- Informatique appliquée --- Recherche en architecture --- Représentation graphique en architecture --- 373.67 --- EAAE --- European Association for Architectural Education --- 72.01 --- Architectuuronderzoek --- Onderzoek (architectuur) --- Conferences - Meetings --- Recherches. --- Etudes et enseignement. --- Étude et enseignement --- ARCHITECTURE --- EAAE PRIZE 2003 - 2005 --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- EUROPE --- PRIX ET RECOMPENSES
Choose an application
This book, written for both seasoned and novice researchers, presents a theory of what is called Basic and Higher Language Cognition (BLC and HLC), a theory aimed at making some fundamental issues concerning first and second language learning and bilingualism (more) empirical. The first part of the book provides background for and explication of the theory as well as an agenda for future research, while the second part reports on selected studies of language proficiency in native speakers, as well as non-native speakers, and studies of the relationship between literacy in a first and second language. Conceptual and methodological problems in measuring language proficiency in research on second language acquisition and bilingualism are also discussed. Further, the notion of levels of language proficiency, as rendered by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is critically examined, suggesting ways of empirically investigating a number of questions that the CEFR raises but is not capable of answering.
Psycholinguistics --- taalbeschouwing --- Research on teaching --- taalleerproblemen --- taalbeheersing --- Native language --- Language and languages --- Language acquisition --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Ability testing --- Psychological aspects --- Research --- Langues --- Langage --- Psycholinguistique --- Lexicographie --- Etudes et enseignement --- Acquisition --- 800.7 --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Study and teaching. --- Foreign speakers. --- Ability testing. --- Psychological aspects. --- Research. --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Acquisition du langage. --- Etudes et enseignement. --- Psycholinguistique. --- Lexicographie. --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Language assessment --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Language and education --- Foreign language study --- Language schools --- Native language - Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching - Foreign speakers --- Language and languages - Ability testing --- Language and languages - Study and teaching - Psychological aspects --- Language acquisition - Research --- Language and languages Study and teaching
Choose an application
Archieven van architectuurscholen zijn waardevol cultureel erfgoed. Het zijn unieke bronnen die de ontwikkeling van het architectuurveld, netwerken van architecten en de brede architectuurcultuur belichten. Ze bevatten informatie over de evoluerende onderwijspraktijk, over generaties docenten en studenten. De 'Bronnengids Architectuuronderwijs Vlaanderen' brengt voor het eerst een overzicht van wat er waar bewaard is van zeven architectuurscholen in Vlaanderen en Brussel. Het boek gaat in op het wettelijke kader dat het architectuuronderwijs reguleert, de geschiedenis van de types architectuuronderwijs en de evolutie van elke school. Aangevuld met een uitgebreide bibliografie en een index is dit boek een onmisbaar naslagwerk. De 'Bronnengids Architectuuronderwijs Vlaanderen' is niet alleen opgevat als naslagwerk maar heeft uitdrukkelijkook een sensibiliserende functie. Opleidingsverantwoordelijken, docenten en archiefverantwoordelijken zijn zich niet noodzakelijk bewust van de waarde van het archiefmateriaal dat ze aanmaken.
Archivistics --- History --- fonds [collections] --- history [discipline] --- geschiedenis --- Architecture --- Documentation and information --- architecture [discipline] --- archieven --- architectuur --- Higher education --- Flanders --- Schools of architecture --- Ecoles d'architecture --- Archival resources --- Directories --- Research --- Study and teaching --- Fonds d'archives --- Répertoires --- Recherche --- Etude et enseignement --- Architectural education --- Study and teaching. --- History. --- Etudes et enseignement --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp --- Opleiding --- Architectuuronderwijs --- Vlaanderen --- 930.25 <493-17> --- C6 --- 72 <493> --- 930.25 <036> --- 72 <493-17> --- bronnencommentaar --- onderwijsinstellingen --- 373.67(493) --- 083.8 --- Architectuuronderwijs ; Vlaanderen ; Brussel ; archieven --- Architectuurarchieven ; Vlaanderen --- Vlaams Architectuur Instituut (VAI) ; uitgaven --- Archiefwetenschap. Archivistiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Architectuur. Bouwkunst--België --- Archiefwetenschap. Archivistiek--Gidsen. Inleidingen --- Architectuur. Bouwkunst--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectuur ; inventarissen --- geschiedenis. --- Opleiding. --- 72 <493-17> Architectuur. Bouwkunst--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 930.25 <036> Archiefwetenschap. Archivistiek--Gidsen. Inleidingen --- 72 <493> Architectuur. Bouwkunst--België --- 930.25 <493-17> Archiefwetenschap. Archivistiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Geschiedenis. --- Répertoires --- Study and teaching (Higher) --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Bibliography --- Etudes et enseignement. --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Directories. --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|