Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (101)

UCLL (97)

Odisee (96)

Thomas More Mechelen (96)

UAntwerpen (96)

VIVES (95)

Thomas More Kempen (94)

UGent (90)

KU Leuven (88)

VUB (85)

More...

Resource type

book (89)

periodical (14)

digital (1)


Language

English (86)

Dutch (6)

French (3)

German (3)

Spanish (3)


Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (1)

2019 (2)

2018 (1)

2017 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 101 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Error analysis in the world : a bibliography
Author:
ISSN: 18626149 ISBN: 9783732903566 3732903567 9783732996803 3732996808 Year: 2017 Volume: 37 Publisher: Berlin: Frank & Timme,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Biographical note: Bernd Spillner is professor of Romance Studies and General Linguistics at the University of Duisburg-Essen (Germany). His research focuses on stylistics and rhetoric, semantics, text linguistics and terminology research, cross-language comparison, contrastive linguistics, and foreign language didactics. Conferences and lectures have led him on all continents. Long description: Linguistic errors are manifold, e.g. in the mother tongue, in the acquisition of foreign languages, in translations, as slip of the tongue or typo. The present compilation of all subject-related publications is a comprehensive bibliography for the field of linguistic errors. In a compact introduction, Bernd Spillner additionally provides an overview of linguistic, didactic and psycholinguistic methods of the analysis and assessment of the errors and their therapy. For the first time, publications from numerous countries around the world were included which have not yet been considered. With more than 6.000 titles, this is a very useful handbook for all linguists and teachers.


Periodical
Tavira : Revista de ciencias de la educación
ISSN: 27929035 Publisher: Cádiz Escuela Universitaria del Profesorado de E.G.B. "Josefina Pascual"

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les enseignements de la fiction
Author:
ISBN: 9782867814181 2867814189 9791030004144 Year: 2006 Publisher: Bordeaux: Presses universitaires de Bordeaux,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Interroger à nouveau la fiction ? Ce volume en a en effet la prétention, mais en déplaçant l'espace du questionnement. Si ces dernières années les chercheurs ont bien montré combien il était périlleux d'espérer une définition stabilisée de la fiction (D. Cohn, J.R. Searle, G. Genette), ce volume cherche à emprunter une voie initiée plus récemment par d'autres (T. Pavel, J. M. Schaeffer), celle du pouvoir de la fiction, de ses enjeux en posant pour l'heure la question polysémique de ses enseignements : à quoi sert-elle, quelle expérience nouvelle propose-t-elle au lecteur, et comment l'enseigner dans une institution scolaire et universitaire où sa place et ses vertus supposées tendent à s'élargir (la littérature devient l'une des disciplines de l'école) alors même que sa prééminence relève d'un impensé ? Or l'enseignement de la fiction ne peut être appréhendé dans le déni d'une réflexion sur ses propres enseignements. À ces interrogations fortes que peut se poser tout enseignant de la maternelle à l'université, et plus généralement tout lecteur, des chercheurs en didactique et en littérature ont tenté d'apporter des contributions croisant donc des perspectives variées et s'enrichissant de leur diversité originelle pour appréhender un même objet. Le présent volume s'adresse donc aux étudiants, enseignants, chercheurs en littérature et en didactique, mais aussi à tout lecteur qui souhaite interroger le rapport dynamique qu'il entretient avec la fiction dans la constitution même de son être et de son rapport singulier au monde. L'ambition de la collection de Modernités « Littérature Enseignement Recherche » est bien d'éviter toute « territorialisation frileuse » de la réflexion, tout effet de frontière, et de permettre aux chercheurs didacticiens de la littérature et aux littéraires d'appréhender des objets communs afin de faire vivre une recherche féconde susceptible d'aiguillonner tour à tour la réflexion du lecteur, du chercheur et de l'enseignant.

L'auteur entre biographie et mythographie
Authors: ---
ISBN: 2867813069 9791030004090 9782867813061 Year: 2002 Volume: 18 Publisher: Bordeaux: Presses universitaires de Bordeaux,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Parce qu’il en va du sens même de l’enseignement de la littérature et probablement de son avenir, il est temps de récuser à la fois l’annexion de l’Auteur par « l’histoire littéraire » et sa mise à l’écart au seul bénéfice de « l’analyse textuelle » et de ses dérivés méthodologiques. La question de « l’auteur » - c’est-à-dire de la singularité d’une vie immergée dans le langage - est en effet au cœur de l’expérience nourricière de la lecture, ou devrait l’être. Il n’y a donc pas lieu de s’étonner si, à l’invitation du Centre de Recherches sur les Modernités Littéraires de l’Université Michel de Montaigne (Bordeaux 3) et de l’IUFM d’Aquitaine, des écrivains, des biographes, des théoriciens du littéraire et des spécialistes de l’enseignement du français ont accepté de prendre au sérieux cette question controversée de « l’auteur », en la considérant comme une variable majeure de la réalité du texte et de la relation que l’on entretient avec lui. De fait, ce volume présente un éventail d’approches et de perspectives nouvelles, à la lumière de recherches en cours. Il se propose ainsi d’offrir au lecteur ordinaire comme au chercheur, matière à frayer les voies d’une critique inventive. Les quatre volets qui organisent cet ouvrage - « Ouvertures », « Les Discours de légitimation », « Lieux et territoires », « Les enjeux d’une relation », loin, d’ailleurs, de prétendre clore la discussion, en suggèrent au contraire la dynamique. Pourvus d’un « visage », d’un « corps » et d’une « vie » irréductibles à ceux de l’état civil, les auteurs sont d’abord l’incarnation de leurs œuvres telles qu’elles sont reçues et perçues par une époque, une génération, mais aussi par une mémoire et des institutions. Il fallait donc tenter de démêler la trame de cette fable en cessant d’opposer « biographie » et « mythographie », histoire et légende, portrait et icône, pour tenter de reconnaître ce qui, à travers le temps, nous relie de multiples façons à cet étranger si familier, que l’on…


Multi
Processes in Third Language Acquisition
Authors: --- ---
ISBN: 9780748635122 9780748635115 0748635114 0748635122 0748651500 1282620266 9786612620263 Year: 2022 Publisher: Edinburgh Edinburgh University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The first comprehensive case study of how a multilingual learner approaches a new language.

Theory construction in second language acquisition
Author:
ISBN: 9027217068 1588114821 902721705X 1588114813 9786612160646 1282160648 902729576X 9789027217066 9789027295767 9789027217059 9781588114815 9781588114822 Year: 2004 Volume: 8 Publisher: Amsterdam : Benjamins,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Recently, many SLA researchers have adopted a postmodernist approach which challenges the assumption that SLA research is a rationalist, scientific endeavour. The resulting epistemological arguments, plus problems of theory proliferation, contradicting theories, and theory domain, hinder progress towards a unified theory of SLA. Theory Construction in SLA addresses these problems by returning to first principles; it asks whether there is such a thing as reliable knowledge, what is special about scientific method, and how we can best explain SLA. It is the first book to use the philosophy of science in order to examine the epistemological underpinnings of SLA research and evaluate rival theories of SLA. Part One explores the central issues in the philosophy of science, defends rationality against relativists, and offers Guidelines for theory assessment. Part Two examines different theories of SLA and evaluates them in terms of how well they stand up to the Guidelines.


Multi
Pedagogical specialised lexicography : the representation of meaning in English and Spanish business dictionaries
Authors: ---
ISSN: 13888455 ISBN: 9789027223357 9027223351 9786612105494 1282105493 9027290253 9789027290250 9781282105492 6612105496 Year: 2008 Volume: 11 Publisher: Amsterdam: Benjamins,


Book
Handbook of second and foreign language writing
Authors: ---
ISBN: 1501500287 1614511330 1614511802 9781614511335 9781501500282 9781614511809 9781501516962 1501516965 Year: 2018 Publisher: Boston, Mass. De Gruyter

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Handbook of Second and Foreign Language Writing is an authoritative reference compendium of the theory and research on second and foreign language writing that can be of value to researchers, professionals, and graduate students. It is intended both as a retrospective critical reflection that can situate research on L2 writing in its historical context and provide a state of the art view of past achievements, and as a prospective critical analysis of what lies ahead in terms of theory, research, and applications. Accordingly, the Handbook aims to provide (i) foundational information on the emergence and subsequent evolution of the field, (ii) state-of-the-art surveys of available theoretical and research (basic and applied) insights, (iii) overviews of research methods in L2 writing research, (iv) critical reflections on future developments, and (iv) explorations of existing and emerging disciplinary interfaces with other fields of inquiry.

Teaching modern foreign languages at advanced level
Author:
ISBN: 0415203147 1138180211 1134630530 020345801X 1280335491 0203256867 9780203256862 9780203458013 9780415203142 9786610335497 6610335494 1134630522 Year: 1999 Publisher: London: Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Designed to complement Learning to Teach Modern Foreign Languages in the Secondary School, this book focuses specifically on the skills and processes of teaching mfl at A and A/S level in schools and colleges.

Educating for advanced foreign language capacities: constructs, curriculum, instruction, assessment
Authors: --- ---
ISBN: 158901118X 9781589011182 1589013131 1435627199 9781435627192 Year: 2006 Publisher: Washington, D.C. Georgetown University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Advanced language learning has only recently begun to capture the interest and attention of applied linguists and professionals in language education in the United States. In this breakthrough volume, experts in the field lay the groundwork for approaching the increasingly important role of advanced language learning in the larger context of multilingual societies, globalization, and security.This volume presents both general and theoretical insights and language-specific considerations in college classrooms spanning a range of languages, from the commonly taught languages of English, French,

Listing 1 - 10 of 101 << page
of 11
>>
Sort by