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Biographical note: Bernd Spillner is professor of Romance Studies and General Linguistics at the University of Duisburg-Essen (Germany). His research focuses on stylistics and rhetoric, semantics, text linguistics and terminology research, cross-language comparison, contrastive linguistics, and foreign language didactics. Conferences and lectures have led him on all continents. Long description: Linguistic errors are manifold, e.g. in the mother tongue, in the acquisition of foreign languages, in translations, as slip of the tongue or typo. The present compilation of all subject-related publications is a comprehensive bibliography for the field of linguistic errors. In a compact introduction, Bernd Spillner additionally provides an overview of linguistic, didactic and psycholinguistic methods of the analysis and assessment of the errors and their therapy. For the first time, publications from numerous countries around the world were included which have not yet been considered. With more than 6.000 titles, this is a very useful handbook for all linguists and teachers.
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Interroger à nouveau la fiction ? Ce volume en a en effet la prétention, mais en déplaçant l'espace du questionnement. Si ces dernières années les chercheurs ont bien montré combien il était périlleux d'espérer une définition stabilisée de la fiction (D. Cohn, J.R. Searle, G. Genette), ce volume cherche à emprunter une voie initiée plus récemment par d'autres (T. Pavel, J. M. Schaeffer), celle du pouvoir de la fiction, de ses enjeux en posant pour l'heure la question polysémique de ses enseignements : à quoi sert-elle, quelle expérience nouvelle propose-t-elle au lecteur, et comment l'enseigner dans une institution scolaire et universitaire où sa place et ses vertus supposées tendent à s'élargir (la littérature devient l'une des disciplines de l'école) alors même que sa prééminence relève d'un impensé ? Or l'enseignement de la fiction ne peut être appréhendé dans le déni d'une réflexion sur ses propres enseignements. À ces interrogations fortes que peut se poser tout enseignant de la maternelle à l'université, et plus généralement tout lecteur, des chercheurs en didactique et en littérature ont tenté d'apporter des contributions croisant donc des perspectives variées et s'enrichissant de leur diversité originelle pour appréhender un même objet. Le présent volume s'adresse donc aux étudiants, enseignants, chercheurs en littérature et en didactique, mais aussi à tout lecteur qui souhaite interroger le rapport dynamique qu'il entretient avec la fiction dans la constitution même de son être et de son rapport singulier au monde. L'ambition de la collection de Modernités « Littérature Enseignement Recherche » est bien d'éviter toute « territorialisation frileuse » de la réflexion, tout effet de frontière, et de permettre aux chercheurs didacticiens de la littérature et aux littéraires d'appréhender des objets communs afin de faire vivre une recherche féconde susceptible d'aiguillonner tour à tour la réflexion du lecteur, du chercheur et de l'enseignant.
Didactics of languages --- Fiction --- Literature --- littérature française --- fiction
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Parce qu’il en va du sens même de l’enseignement de la littérature et probablement de son avenir, il est temps de récuser à la fois l’annexion de l’Auteur par « l’histoire littéraire » et sa mise à l’écart au seul bénéfice de « l’analyse textuelle » et de ses dérivés méthodologiques. La question de « l’auteur » - c’est-à-dire de la singularité d’une vie immergée dans le langage - est en effet au cœur de l’expérience nourricière de la lecture, ou devrait l’être. Il n’y a donc pas lieu de s’étonner si, à l’invitation du Centre de Recherches sur les Modernités Littéraires de l’Université Michel de Montaigne (Bordeaux 3) et de l’IUFM d’Aquitaine, des écrivains, des biographes, des théoriciens du littéraire et des spécialistes de l’enseignement du français ont accepté de prendre au sérieux cette question controversée de « l’auteur », en la considérant comme une variable majeure de la réalité du texte et de la relation que l’on entretient avec lui. De fait, ce volume présente un éventail d’approches et de perspectives nouvelles, à la lumière de recherches en cours. Il se propose ainsi d’offrir au lecteur ordinaire comme au chercheur, matière à frayer les voies d’une critique inventive. Les quatre volets qui organisent cet ouvrage - « Ouvertures », « Les Discours de légitimation », « Lieux et territoires », « Les enjeux d’une relation », loin, d’ailleurs, de prétendre clore la discussion, en suggèrent au contraire la dynamique. Pourvus d’un « visage », d’un « corps » et d’une « vie » irréductibles à ceux de l’état civil, les auteurs sont d’abord l’incarnation de leurs œuvres telles qu’elles sont reçues et perçues par une époque, une génération, mais aussi par une mémoire et des institutions. Il fallait donc tenter de démêler la trame de cette fable en cessant d’opposer « biographie » et « mythographie », histoire et légende, portrait et icône, pour tenter de reconnaître ce qui, à travers le temps, nous relie de multiples façons à cet étranger si familier, que l’on…
Didactics of languages --- Literature --- Literary Theory & Criticism --- biographie --- littérature --- auteur
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The first comprehensive case study of how a multilingual learner approaches a new language.
Didactics of languages --- Language and languages --- Multilingualism. --- Multilingvisme. --- Sprogindlæring. --- Study and teaching.
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Recently, many SLA researchers have adopted a postmodernist approach which challenges the assumption that SLA research is a rationalist, scientific endeavour. The resulting epistemological arguments, plus problems of theory proliferation, contradicting theories, and theory domain, hinder progress towards a unified theory of SLA. Theory Construction in SLA addresses these problems by returning to first principles; it asks whether there is such a thing as reliable knowledge, what is special about scientific method, and how we can best explain SLA. It is the first book to use the philosophy of science in order to examine the epistemological underpinnings of SLA research and evaluate rival theories of SLA. Part One explores the central issues in the philosophy of science, defends rationality against relativists, and offers Guidelines for theory assessment. Part Two examines different theories of SLA and evaluates them in terms of how well they stand up to the Guidelines.
Psycholinguistics --- Didactics of languages --- Second language acquisition --- Philosophy --- #KVHA:Taalverwerving; tweede taal --- Philosophy. --- Second language learning --- Language acquisition --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES --- Linguistics / General --- Philology & Linguistics --- Languages & Literatures
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English language --- Lexicology. Semantics --- Spanish language --- Didactics of languages --- Economics --- Sublanguage --- Business --- Lexicography. --- Lexicography --- Philology & Linguistics --- Languages & Literatures --- Dictionaries --- History and criticism --- E-books --- Sublanguage - Lexicography --- Business - Lexicography
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The Handbook of Second and Foreign Language Writing is an authoritative reference compendium of the theory and research on second and foreign language writing that can be of value to researchers, professionals, and graduate students. It is intended both as a retrospective critical reflection that can situate research on L2 writing in its historical context and provide a state of the art view of past achievements, and as a prospective critical analysis of what lies ahead in terms of theory, research, and applications. Accordingly, the Handbook aims to provide (i) foundational information on the emergence and subsequent evolution of the field, (ii) state-of-the-art surveys of available theoretical and research (basic and applied) insights, (iii) overviews of research methods in L2 writing research, (iv) critical reflections on future developments, and (iv) explorations of existing and emerging disciplinary interfaces with other fields of inquiry.
Second language acquisition --- Language and languages --- Study and teaching --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- E-books --- Didactics of languages --- Psycholinguistics
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Designed to complement Learning to Teach Modern Foreign Languages in the Secondary School, this book focuses specifically on the skills and processes of teaching mfl at A and A/S level in schools and colleges.
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Advanced language learning has only recently begun to capture the interest and attention of applied linguists and professionals in language education in the United States. In this breakthrough volume, experts in the field lay the groundwork for approaching the increasingly important role of advanced language learning in the larger context of multilingual societies, globalization, and security.This volume presents both general and theoretical insights and language-specific considerations in college classrooms spanning a range of languages, from the commonly taught languages of English, French,
Language and languages --- Study and teaching (Higher) --- Didactics of languages --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics
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