Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Le souhait de "nouveau" - que Baudelaire désespéré n’espère plus que dans la mort - découvre pour les vivants l’écriture comme une aventure. Être de langage, l’homme, pour faire apparaître un "nouveau" qui vaille, doit en dernier recours entrer en lutte avec lui. Et voici la cohorte des poètes. Quel pourrait être ce nouveau ? Qu’y aurait-il toujours à démêler pour parvenir à dire que "j’existe", qu’ "il y a" un monde et une "relation" possible entre ce sujet et ce monde ? Le langage reçu, qui paraît tout donner, crée en fait un barrage et il s’agirait de rendre celui-ci le plus diaphane possible. Telle est l’aventure de l’écriture. Une aventure entre musique et peinture. Musique : puisqu’il y a mots, sons, rythme des phrasés. Peinture : puisque le mot devient touche chargée de "sensualité". Entre : Puisque le mot n’est ni note pure, ni paillette de couleur. Cet "entre" fait l’aventure avec ses heurs et malheurs, mais où vibre avec intensité un désir d’être très particulier, le désir d’être qui fait la particularité de ce que nous sommes. Écritures-Aventures entend se mettre au service de ce désir.
Poetry --- French literature --- anno 1800-1999 --- French poetry --- History and criticism. --- 840-1 "18/19" --- -French poetry --- -French literature --- Franse literatuur: poëzie--Hedendaagse Tijd --- History and criticism --- -Franse literatuur: poëzie--Hedendaagse Tijd --- 840-1 "18/19" Franse literatuur: poëzie--Hedendaagse Tijd --- -840-1 "18/19" Franse literatuur: poëzie--Hedendaagse Tijd --- French poetry - 19th century - History and criticism. --- French poetry - 20th century - History and criticism. --- écriture --- aventure --- poésie
Choose an application
Cynthia J. Brown explains why the advent of print in the late medieval period brought about changes in relationships among poets, patrons, and printers which led to a new conception of authorship.Examining such paratextual elements of manuscripts as title pages, colophons, and illustrations as well as such literary strategies as experimentation with narrative voice, Brown traces authors' attempts to underscore their narrative presence in their works and to displace patrons from their role as sponsors and protectors of the book. Her accounts of the struggles of poets, including Jean Lemaire, Jean Bouchet, Jean Molinet, and Pierre Gringore, over the design, printing, and sale of their books demonstrate how authors secured the status of literary proprietor during the transition from the culture of script and courtly patronage to that of print capitalism.
Poetry
---
Book history
---
Industrial and intellectual property
---
French literature
---
anno 1500-1599
---
France
---
Authors and publishers
---
Authorship
---
Copyright
---
Literature publishing
---
Renaissance
---
History
---
091 <44>
---
094.1 <44>
---
840-1 "14/15"
---
930.85.42 <44>
---
-Authorship
---
-Copyright
---
-Renaissance
---
-Literature publishing
---
-Literary publishing
---
Literature
---
Publishers and publishing
---
Revival of letters
---
Civilization
---
History, Modern
---
Civilization, Medieval
---
Civilization, Modern
---
Humanism
---
Middle Ages
---
Literary property
---
Property, Literary
---
Intangible property
---
Intellectual property
---
Anti-copyright movement
---
Book registration, National
---
Patent laws and legislation
---
Authoring (Authorship)
---
Writing (Authorship)
---
Author and publisher
---
Publishers and authors
---
Publishing contracts
---
Contracts
---
Book proposals
---
Literary agents
---
Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Frankrijk
---
Oude drukken: bibliografie--
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|