Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
televisieprogramma's --- vrijzinnigheid --- omroep --- protestantisme --- verzuiling --- VPRO [Hilversum] --- anno 1900-1999 --- Netherlands
Choose an application
In Van kijkvoer tot koopwaar vertelt journalist Huib Dejonghe het (persoonlijke) verhaal van een halve eeuw leven met televisie. In 1960 opende hij in De Standaard-Het Nieuwsblad de allereerste televisierubriek in ons land en dat was het begin van een levenslange passionele verhouding met het medium. Zijn belangstelling ging daarbij vooral uit naar de sociaal-culturele impact van televisie op mens en maatschappij en dit vooral via het programma-aanbod. Jarenlang heeft de auteur alles gezien wat televisie te bieden had, in eigen land en op alle grote buitenlandse programmacompetities. Hij bezocht televisiecentra in Europa en de Verenigde Staten, leerde boeiende en creatieve televisiemensen kennen over de hele wereld en praatte met mediamagnaten als Ted Turner en Silvio Berlusconi (voor deze laatste in de politiek ging). In dit boek vertelt de auteur in zijn vlotte journalistieke stijl over zijn vele ervaringen en ontmoetingen, over wat en wie hem heeft getroffen en wat hem is bijgebleven. Maar Van kijkvoer tot koopwaar is ook een kritische analyse van een almaar commerciëler wordend medium én een warm pleidooi voor de 'betere' televisie, gemaakt in dienst van de kijkgemeenschap zonder politieke of commerciële belangen. Bron: http://www.boekenbank.be
Televisie --- Geschiedenis. --- TV (televisie) --- Mass communications --- Television --- History --- Television broadcasting --- Influence --- #SBIB:309H1513 --- #SBIB:309H1520 --- 692 Omroep --- 316.773.3:654.19 --- 316.773.3:654.19 Omroepprogramma's: communicatie--(communicatiesociologie); z.o. {654.19} --- Omroepprogramma's: communicatie--(communicatiesociologie); z.o. {654.19} --- Geschiedenis en/of organisatie van de radio en/of televisie: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van de omroep in de ontwikkelingsproblematiek) --- Radio en/of televisieprogramma’s: algemene werken (functies, genres, taalgebruik, historiek) --- Geschiedenis --- Media --- Programmabeleid --- Televisieprogramma's --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Televisieprogramma --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Onderzoek --- Geweld --- Verpleegkunde
Choose an application
Foreign television programs --- Television broadcasting policy --- Television broadcasting --- 654.19 <492> --- Telecasting --- Television --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- Television broadcasting and state --- Broadcasting policy --- Television programs, Foreign --- Television programs --- Social aspects --- Government policy --- Mass communications --- internationale uitwisseling --- televisieprogramma's --- cultuur --- instroom --- internationale communicatie --- Netherlands
Choose an application
Wie zat er allemaal achter het masker van de Kat? Hoe kwam kapitein Zeppos aan zijn varende auto? Waarom krijgt Mike Verdrengh tot op de dag van vandaag nog complimenten over zijn benen? Welke romance ontstond er bij Johan en de Alverman? Waarom was Het veenmysterie een technische revolutie? Hoe werd Ray Verhaeghe de duurste acteur van Vlaanderen? En waarom werd het Fabian, en niet Florian van Fallada? Kinderen van Zeppos zoomt in op een van de eerste successen van de openbare omroep: het jaarlijkse jeugdfeuilleton. Verschillende generaties kijkbuiskinderen waren tussen 1955 en 1984 maandenlang in de ban van het spannende verhaal dat Nonkel Bob op het einde van zijn jeugduur mocht inleiden. En ook hun ouders keken vaak mee. Buitenlandse zenders waren jaloers en snapten niet hoe de BRT er met zo weinig middelen in slaagde topfictie te maken. Niet alleen de verhalen van de feuilletons worden verteld, ook het wedervaren van het kleine team medewerkers achter de schermen komt aan bod. Zij zouden in de sixties de lat elk jaar hoger leggen en zo mee pionier worden van Vlaamse fictie op tv.
#SBIB:309H1521 --- #SBIB:309H1513 --- Radio- en/of televisieprogramma’s met een amusementsfunctie en/of esthetische functie --- Geschiedenis en/of organisatie van de radio en/of televisie: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van de omroep in de ontwikkelingsproblematiek) --- Television play --- anno 1950-1959 --- anno 1960-1969 --- anno 1970-1979 --- anno 1980-1989 --- Flanders
Choose an application
televisieprogramma's --- openbare omroep --- Mass communications --- BRT --- anno 1900-1999 --- Flanders --- Flandre --- Televisie --- Télévision --- Vlaanderen --- televisie --- #SBIB:309H1513 --- #SBIB:034.AANKOOP --- #A0312A --- 692.1 VRT --- #KVHA:Media; Vlaanderen --- Geschiedenis en/of organisatie van de radio en/of televisie: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van de omroep in de ontwikkelingsproblematiek) --- Television broadcasting --- History. --- History --- Telecasting --- Television --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- televisie-ontvanger
Choose an application
Overzicht van de Vlaamse film-, televisie- en videoducumentaires en hun makers vanaf 1895.
Film --- Flanders --- Radio en televisie --- Radio et télévision --- #SBIB:309H1329 --- #SBIB:309H1523 --- #SBIB:AGGR --- 791.43 --- BRTN --- België --- Buyens Frans --- De Boe Gerard --- De Hert robbe --- De WIlde Maurice --- Dekeukeleire Charles --- Everaerts Jan-Pieter --- Haesaerts Paul --- Jan-Pieter Everaerts --- Robberechts Fons --- Sleen Marc --- Storck Henri --- Verbruggen Marcel --- documentaire --- film --- televisie --- van de Sijpe Piet --- video --- 791 --- documentaires --- filmkunst --- 20e eeuw --- 798.42 --- filmgeschiedenis --- Televisie --- Films met een informatieve functie (met inbegrip van de documentaire film) --- Radio- en/of televisieprogramma's met een informatieve functie --- film, geschiedenis der filmkunst, België
Choose an application
History --- Mass communications --- #gsdb8 --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:309H1523 --- #SBIB:309H1014 --- KVH-AND --- #SBIB:AGGR --- #KVHA:Media --- 316.773.3 --- 070 <09> --- 094:054 --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Radio- en/of televisieprogramma's met een informatieve functie --- Geschiedenis en/of organisatie van de media (met inbegrip van de rol van de media in de ontwikkelingsproblematiek) --- Communicatieinhoud. Communicatieve functies van de boodschap--(communicatiesociologie) --- Persgeschiedenis --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Nieuwsbladen --- Journalism --- Reporters and reporting --- History. --- 094:054 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Nieuwsbladen --- 070 <09> Persgeschiedenis --- 316.773.3 Communicatieinhoud. Communicatieve functies van de boodschap--(communicatiesociologie)
Choose an application
In dit boek laat de auteur zijn absolute geloof blijken in de noodzaak van een publieke omroep in Vlaanderen.
Flandre --- Televisie --- Télévision --- Vlaanderen --- #A9906A --- #SBIB:309H1512 --- #SBIB:309H1520 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:001.AANKOOP --- 654.17 --- 654.19 --- België --- 095.1 --- Radio- en/of televisie: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren --- Radio en/of televisieprogramma’s: algemene werken (functies, genres, taalgebruik, historiek) --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- televisie in België --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media,
Choose an application
audiovisueel materiaal in het sociaal-cultureel werk --- schooltelevisie --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H1519 --- 654.197 --- 37.018.43 --- 37.031 --- $?$90/05 --- 374 --- 371.6 --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- Radio- en/of televisie: andere aspecten --- Educatieve televisie --- Televisie en cultuur --- Televisie en lezen --- Educatieve televisie. --- Televisie en cultuur. --- Televisie en lezen. --- televisieprogramma's --- culturele vorming --- mediabeleid --- Sociology of culture --- Television --- Social aspects --- Congresses --- Television programs --- Popular culture --- Television in education --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media,
Choose an application
Wat is de Vlaamse identiteit? Deze vraag deed al veel stof opwaaien. In dit boek argumenteert Alexander Dhoest dat Vlaanderen een 'verbeelde gemeenschap is. De Vlaamse natie is ingebeeld, omdat ze vooral bestaat in de hoofden van Vlamingen. Ze is ook uitgebeeld, omdat ze gevoed wordt door beelden van Vlaanderen, door voorstellingen en verhalen. Sinds 1953 is de televisie in Vlaanderen een onuitputtelijke bron van werkelijkheidsbeelden. Vooral tv-fictie vertelt verhalen over Vlaanderen, over zijn geschiedenis en cultuur, over zijn taal en inwoners.Dit boek onderzoekt patronen en thema's in de voorstelling van Vlaanderen in 50 jaar tv-fictie, gaat op zoek naar verklaringen en bespreekt de receptie door pers en kijkers. Fictieseries als Wij, heren van Zichem blijken een belangrijk onderdeel van het Vlaamse collectieve geheugen. Ze brachten het gewone volksleven in beeld en gaven zo een gezicht aan de Vlaamse verzelfstandiging.
Mass communications --- Flanders --- Feuilletons télévisés --- Flandre --- Televisieseries --- Vlaanderen --- Culturele identiteit ; Vlaanderen --- maatschappij en televisie --- Vlaanderen ; beeldvorming --- 316.774.16:654.197 --- 323.1 <493-17> --- Academic collection --- #SBIB:309H525 --- #SBIB:309H521 --- #SBIB:309H1521 --- #VCV monografie 2004 --- #A0411A --- 651.1 Vlaamse maatschappij en identiteit --- 692 Omroep --- Alexander Dhoest --- België --- televisie --- sociologie --- twintigste eeuw --- media --- cultuursociologie --- 791.46 --- culturele identiteit --- beeldvorming --- 095.1 --- meningsvorming --- Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- Audiovisuele communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen --- Radio- en/of televisieprogramma’s met een amusementsfunctie en/of esthetische functie --- televisie in België --- 008 --- 384 --- 301.17 --- Theses --- Mass media --- National characteristics, Flemish. --- Television programs --- Television soap operas --- Social aspects --- Identiteit --- Televisie --- geschiedenis --- 316.774.16:654.197 Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- 323.1 <493-17> Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Identiteit. --- beeldvorming. --- geschiedenis. --- Vlaanderen. --- Beeldvorming. --- Geschiedenis. --- National characteristics, Flemish --- Soap operas --- Soap operas, Television --- Telenovelas --- Television series --- Programs, Television --- Shows, Television --- Television shows --- TV shows --- Television broadcasting --- Electronic program guides (Television) --- Television scripts --- Flemish national characteristics --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|