Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De universiteit is de laatste jaren drastisch veranderd. Er is de schaalvergroting, de verengelsing, een nieuwe publicatiecultuur, onderwijsvernieuwing, de bachelor-master hervorming en de professionalisering van de opleidingen. Een cultuur van het meetbare en een nadruk op outputgegevens bepalen het academische klimaat en maken onderdeel uit van de financieringsmechanismen die het beschikbare geld tussen en binnen instellingen verdelen. Deze evoluties zijn niet onbesproken. In de wandelgangen en koffiekamers van universiteiten en hogescholen wordt nogal wat ongenoegen geuit. Er zijn echter niet veel mensen die hun nek uitsteken en hun dissidente standpunten ook publiek maken. Hoewel de universiteit bij uitstek een plaats is van reflectie, neemt ze zichzelf weinig kritisch onder de loep. De teksten zijn verschenen of uitgesproken over een periode van vier decennia en leggen verschillende accenten. Ze delen in hun diversiteit een vorm van reflexieve aandacht voor de inhoudelijke grondslagen van een universiteit en van het hoger onderwijs
Pedagogiek en onderwijskunde --- Universities and colleges. --- onderwijsbeleid. --- 781 Universitair onderwijs --- BPB0806 --- 378.095 --- 378 --- Academic collection --- 489 --- universiteiten --- hoger onderwijs --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 378.095 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?.095 --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?.095 --- universitair onderwijs --- School management --- Higher education --- Belgium --- Hoger onderwijs --- Universiteiten --- Veranderingsproces --- Vlaanderen --- Onderwijsbeleid. --- Universiteit --- Emigratie
Choose an application
Sociology of education --- Comparative education --- Education comparée --- 37 --- 37.012.5 --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Comparative education. --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Education comparée --- 37 Education --- Education --- Éducation comparée --- Jullien (marc-antoine), 1775-1848
Choose an application
Study methods --- Educational psychology --- Piaget, Jean --- Pedagogiek en onderwijskunde --- fundamentele pedagogiek --- fundamentele pedagogiek. --- Fundamentele pedagogiek. --- onderwijs - algemeen
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Lerarenopleiding --- Leraren --- Kwaliteitszorg --- algemeen. --- opleidingen --- Vlaanderen. --- onderwijs. --- #A9809A --- 450.4 --- Leerinhouden --- onderwijs (algemeen) --- geschiedenisfilosofie - historiografie
Choose an application
School management
---
Europese instellingen
---
onderwijs
---
European Union
---
vorming en opleiding
---
Europa
---
kennismanagement
---
339.92
Choose an application
339.92
Choose an application
en wetenschappers is daarom meer dan nodig.
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Lerarenopleiding --- Onderwijskunde. --- Onderwijsonderzoek. --- Waardevorming --- Algemeen. --- Onderwijs. --- Educational sciences --- onderwijs --- General ethics --- opvoeding --- 37 --- #GBIB:CBMER --- #PBIB:+107.10 --- #A9911A --- 430.4 --- Onderwijs --- Opvoeding --- Waardenvorming --- 433.4 --- Emotionele ontwikkeling --- Jeugdwerking --- Kind --- Normen --- Sexuele voorlichting --- Waarde --- 454 --- waarden in onderwijs (ler) --- Waardenontwikkeling ; onderwijs --- Waardenvorming ; onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- 371.3 --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Verzamelde opstellen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: teleonderwijs) --- ethiek --- onderwijs - algemeen --- Ethiek --- Ontwikkelingspsychologie --- Emoties --- Onderwijsmethoden --- Jeugdgezondheidszorg --- 37 Education --- Education --- Emotie --- Onderwijsmethode --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
159.95*1 --- Creative thinking --- Creative thinking (Education) --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- 419.3 --- creativiteit (ler) --- Creative ability --- Thought and thinking --- onderwijs - algemeen --- psychologie --- Objectives of teaching --- Educational psychology --- Creative thinking.
Choose an application
Tegenwoordig vertoont menig universitair docent op college foto’s, tv-fragmenten, interviews of zelfs speelfilms. In een handomdraai verschijnen ziektebeelden of oude handschriften op een projectiescherm. Anderen gebruiken grafieken en tabellen. Dit alles dient om de aandacht vast te houden en de studenten met de docent te laten meedenken. Het huidige universitaire onderwijs is erop gericht de nieuwsgierigheid van de studenten te prikkelen, een kritische geest te ontwikkelen en te inspireren tot zelfwerkzaamheid. Uiteraard werden er ook vroeger hulmiddelen gebruikt in het onderwijs. De vraag is echter welke dat waren en welke doelen daarmee werden nagestreefd. Het vaardigheidsonderwijs heeft eveneens een ontwikkeling doorgemaakt. Heel lang was de anatomische les een spektakel dat slechts van een afstand mocht worden aanschouwd. Wanneer mochten of moesten de studenten zelf de snijzaal in? En hoe zat het in het algemeen met het praktische onderwijs?
History of education and educational sciences --- Higher education --- Netherlands --- Education, Higher --- Education, Higher. --- Wetenschappelijk onderwijs. --- History --- Nederland. --- Netherlands. --- Université --- --Histoire --- --Pays-Bas --- --Pédagogie --- --Education, Higher --- 378.4 <492> --- 378 <492> --- 378 <492> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Nederland --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Nederland --- 378.4 <492> Universiteiten--Nederland --- Universiteiten--Nederland --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education --- Histoire --- Pédagogie --- Education, Higher - Netherlands - History - Congresses --- Pays-Bas
Choose an application
Prix Jean Stengers 2005
Industrial economics --- School management --- Higher education --- anno 1900-1909 --- anno 1800-1899 --- Belgium --- Universities and colleges --- Business and education --- Universités --- Industrie et éducation --- History --- Histoire --- Klinische psychologie --- specifieke problemen --- 378 <493> --- 378.4 <493> --- BE / Belgium - België - Belgique --- 331.12 --- 331.100 --- 92 --- Academic collection --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--België --- Universiteiten--België --- Geschiedenis van de industrie. --- Economische geschiedenis: algemeenheden. --- Geschiedenis. --- specifieke problemen. --- Histoire. --- History. --- 92 Geschiedenis. --- 92 Histoire. --- 92 History. --- 378.4 <493> Universiteiten--België --- 378 <493> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--België --- Universités --- Industrie et éducation --- Geschiedenis van de industrie --- Economische geschiedenis: algemeenheden --- Geschiedenis --- Acqui 2006 --- Industrie et education --- Relations universite - entreprises --- Belgique --- Xixe - xxe siecle
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|