Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Alles wat ze niet begrijpen konden...
Authors: --- ---
ISBN: 9071613089 9789071613081 Year: 2005 Publisher: Sint-Lambrechts-Woluwe Unie Vrijzinnige Verenigingen vzw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Economie vandaag : handboek algemene economie voor het Hoger Onderwijs buiten de universiteit.
Authors: ---
ISBN: 9038200803 Year: 1995 Publisher: Gent Academia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wapenen voor de vrede (opvoeding, politiek en ons voortbestaan)
Author:
ISBN: 9003970750 9789003970756 Year: 1981 Publisher: Zutphen Thieme

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les socialisations : société, état, parti
Author:
ISBN: 2801100560 9782801100561 Year: 1975 Volume: 11 Publisher: Gembloux : J. Duculot,


Book
Over de moraal van de mens
Authors: ---
ISBN: 9014033834 9789014033839 Year: 1985 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Niet-confessionele zedenleer in de klas : fundamenten voor vakdidactiek moraalfilosofie
Author:
ISBN: 9789057187735 Year: 2018 Publisher: Brussel ASP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niet-confessionele zedenleer is een bijzonder vak in het basis- en secundair onderwijs. Het vormt jonge mensen tot actieve wereldburgers door hen in een krachtige leeromgeving te laten filosoferen over voor hen pertinente ethische vraagstukken. In tegenstelling tot de andere vakken gaat het huidige leerplan voor niet-confessionele zedenleer uit van procesdoelen. De leerkracht NCZ brengt een proces op gang waardoor de leerlingen zowel kennis verwerven als vaardigheden en attitudes ontwikkelen. Dit vakdidactisch handboek, samengesteld door experten, biedt houvast aan zowel de beginnende, als de ervaren leerkracht niet-confessionele zedenleer, als aan de student-leerkracht. Naast wenken voor de lespraktijk is dit boek een informatiebron voor alle geïnteresseerden en betrokkenen: ouders van schoolgaanden, collega’s levensbeschouwelijke vakken, schooldirecties, betrokkenen bij onderwijsbeleid, leden van de vrijzinnig-humanistische gemeenschap of al wie daaromtrent vragen heeft. Het eerste deel behandelt de bijzondere totstandkoming van het vak binnen de ruimere context van het vrijzinnig-humanisme. Het tweede deel duidt de uniciteit van het vak in het onderwijslandschap. Het derde hoofdstuk focust op de bijzondere lespraktijk. Het vierde en laatste hoofdstuk betreft de vakdidactische studie. (Bron: covertekst)


Multi
Sien en Yassin.
Authors: ---
ISBN: 9068226940 9789068226942 Year: 1999 Publisher: Hasselt : Clavis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sien verhuist met mama en haar poes Moes van een gezellig huisje in een dorp naar een flat in de grote stad. Sien moet hard wennen in de nieuwe buurt. Ze leert een heleboel Turkse en Marokaanse kinderen kennen. Ze vinde hen maar vreemde vogels, maar al snel kan ze goed met hen opschieten. Tot haar Turkse buurjongen, Yassin, Moes laat weglopen. Dan heb je de poppen aan het dansen. Verhaal over het contact tussen de Vlaamse en Noord-Afrikaanse cultuur in Brussel. Sien verhuist met mama en haar poes Moes van een gezellig huisje in een dorp naar een flat in de grote stad Brussel. Sien moet hard wennen in de nieuwe buurt. Ze leert er een heleboel Turkse en Marokkaanse kinderen kennen. Ze vindt hen maar vreemde vogels, maar al snel kan ze goed met hen opschieten. Tot haar Turkse buurjongen, Yassin, Moes laat weglopen. Dan heb je de poppen aan het dansen. (Bron: folder uitgever)


Book
Memento mori: de begraafplaats als educatieve ruimte: een handreiking voor bemiddelaars

L'école au défi de l'Europe: médias, éducation et citoyenneté postnationale
Authors: ---
ISBN: 2800412933 9782800412931 Year: 2003 Publisher: Bruxelles Université de Bruxelles

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by