Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of secundary education --- economie --- Didactics of social education --- Economics
Choose an application
Didactics of social education --- Polemology --- Personality development --- 37.035 --- 847 Onderwijs --- 848 Demografie --- 861 Vredesbeweging --- 862 Vredesopvoeding
Choose an application
Political sociology --- Socialization --- Socialisation --- 316.334.2 --- Child socialization --- Children --- Enculturation --- Social education --- Education --- Sociology --- Economische sociologie. Industriele sociologie --- 316.334.2 Economische sociologie. Industriele sociologie --- Politique --- Sociologie
Choose an application
philosophy --- Didactics of philosophy --- filosofie --- Didactics of social education --- General ethics --- Philosophy --- Ethique philosophique --- Wijsgerige ethiek --- #GBIB:SMM --- #gsdbf --- 17.01 --- Ethiek --- ethiek --- biografieën --- onderwijs - handboeken
Choose an application
Niet-confessionele zedenleer is een bijzonder vak in het basis- en secundair onderwijs. Het vormt jonge mensen tot actieve wereldburgers door hen in een krachtige leeromgeving te laten filosoferen over voor hen pertinente ethische vraagstukken. In tegenstelling tot de andere vakken gaat het huidige leerplan voor niet-confessionele zedenleer uit van procesdoelen. De leerkracht NCZ brengt een proces op gang waardoor de leerlingen zowel kennis verwerven als vaardigheden en attitudes ontwikkelen. Dit vakdidactisch handboek, samengesteld door experten, biedt houvast aan zowel de beginnende, als de ervaren leerkracht niet-confessionele zedenleer, als aan de student-leerkracht. Naast wenken voor de lespraktijk is dit boek een informatiebron voor alle geïnteresseerden en betrokkenen: ouders van schoolgaanden, collega’s levensbeschouwelijke vakken, schooldirecties, betrokkenen bij onderwijsbeleid, leden van de vrijzinnig-humanistische gemeenschap of al wie daaromtrent vragen heeft. Het eerste deel behandelt de bijzondere totstandkoming van het vak binnen de ruimere context van het vrijzinnig-humanisme. Het tweede deel duidt de uniciteit van het vak in het onderwijslandschap. Het derde hoofdstuk focust op de bijzondere lespraktijk. Het vierde en laatste hoofdstuk betreft de vakdidactische studie. (Bron: covertekst)
Didactics of social education --- NCZ (niet-confessionele zedenleer) --- ethiek --- 456.8 --- zedenleer --- moraalfilosofie --- levensbeschouwing --- didactiek --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- levensbeschouwelijke vorming ; didactiek
Choose an application
Sien verhuist met mama en haar poes Moes van een gezellig huisje in een dorp naar een flat in de grote stad. Sien moet hard wennen in de nieuwe buurt. Ze leert een heleboel Turkse en Marokaanse kinderen kennen. Ze vinde hen maar vreemde vogels, maar al snel kan ze goed met hen opschieten. Tot haar Turkse buurjongen, Yassin, Moes laat weglopen. Dan heb je de poppen aan het dansen. Verhaal over het contact tussen de Vlaamse en Noord-Afrikaanse cultuur in Brussel. Sien verhuist met mama en haar poes Moes van een gezellig huisje in een dorp naar een flat in de grote stad Brussel. Sien moet hard wennen in de nieuwe buurt. Ze leert er een heleboel Turkse en Marokkaanse kinderen kennen. Ze vindt hen maar vreemde vogels, maar al snel kan ze goed met hen opschieten. Tot haar Turkse buurjongen, Yassin, Moes laat weglopen. Dan heb je de poppen aan het dansen. (Bron: folder uitgever)
Didactics of social education --- Dutch literature --- interculturaliteit (themawoord fictie) --- migranten (themawoord fictie) --- Migranten. --- Multiculturele samenleving. --- Verhuizen. --- Vriendschap. --- verhalen --- jeugdliteratuur --- migranten --- vriendschap --- verhuizen --- MINN --- Gelijke kansenbeleid --- Multiculturele samenleving --- Immigranten ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Multiculturele samenleving ; verhalen --- 032180.jpg --- onderwijsvoorrangsbeleid: verhaal
Choose an application
Begraafplaatsen --- Grafmonumenten --- begraafplaatsen --- sociale geschiedenis --- C3 --- kerkhoven --- sociale --- Kunst en cultuur --- cemeteries --- Religious architecture --- Didactics of social education --- guides [people] --- iconography --- audiences --- erfgoed --- 906.1 --- Begrafenissen --- Flanders --- Public buildings --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- grafmonumenten
Choose an application
Mass media and education --- Education civique --- Médias et éducation --- Civics. --- Médias et éducation --- Citizenship --- Civics --- Mass media --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Civics, American --- Political ethics --- Political science --- Social ethics --- Social sciences --- Political aspects --- Didactics of social education --- Sociology of education --- European Union --- Citoyenneté --- Study and teaching --- Citizenship - European Union countries. --- Mass media - Political aspects - European Union countries.
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- Didactics of social education --- waardenopvoeding --- Flanders --- Enseignement --- Onderwijs --- History --- Histoire --- Study and teaching (Secondary) --- Etude et enseignement (Secondaire) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- Waardevorming ; onderwijs ; Vlaanderen --- #VCV monografie 1999 --- #A9906A --- 456.6 --- Didactiek --- Empirisch onderzoek --- Geschiedenis --- Historisch besef --- Historische vaardigheden --- Secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Academic collection
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|