Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Geen commentaar : handleiding voor woordvoerders van organisaties
Author:
ISBN: 9062837751 9789062837755 Year: 1989 Publisher: Muiderberg Coutinho


Multi
Communicatiemanagers : eerder Aäron dan His Master's Voice : visies van topmanagers
Author:
ISBN: 905352679X Year: 2001 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

88 p.


Book
Haagse fluisteraars
Author:
ISBN: 9789460033513 9460033512 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Balans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eerst kwamen de voorlichters en woordvoerders die zich beperkten tot het onderhouden van de logistieke contacten tussen journalisten en politici. Toen volgden de mannetjesmakers en mannetjesmakelaars die de regie over de politieke berichtgeving naar zich toe trokken. Ze fluisterden journalisten goed nieuws in over hun opdrachtgever en verspreidden roddel en achterklap over diens rivalen. Totdat de oorlog tussen de spindoctors niet meer te beheersen viel. Onder het vierde kabinet-Balkenende liep het wederzijdse verbale geweld zo hoog op dat het kabinet eraan ten gronde ging. Superspindoctor Jack de Vries blies zichzelf op. Bericht vanuit de Haagse coulissen.Bron : http://www.uitgeverijbalans.nl


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders en persverantwoordelijken
Author:
ISBN: 9789463370615 Year: 2020 Publisher: Kapellen Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onschatbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van ondernemingen, is een professionele externe communicatie met journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager.Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers.Geen commentaar (herwerkte uitgave) is een naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ?gemaakt?.https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615


Book
Hoe word ik opiniemaker ?
Authors: ---
ISBN: 9789401405607 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een opiniemaker uit via de (sociale) media regelmatig zijn mening over een onderwerp, wakkert het debat aan en beïnvloedt de publieke opinie. Piessens denkt dat onze maatschappij behoefte heeft aan zulke opiniemakers en legt uit hoe je er zelf een kan worden.


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders & persverantwoordelijken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789463370950 Year: 2018 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onmisbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van organisaties, is een professionele externe communicatie met bijvoorbeeld journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager. Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers. De auteur lardeert praktische tips met sappige anekdotes uit haar eigen carrière en die van andere woordvoerders. Geen commentaar is een onmisbaar naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die goed willen samenwerken met woordvoerders en organisaties en voor al wie interesse heeft in hoe het nieuws wordt 'gemaakt'.


Book
Geen commentaar! : communicatie in turbulente tijden
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089240705 9789047003588 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Amsterdam Houtekiet Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De laatste jaren zijn de fundamenten van de communicatie flink door elkaar geschud. Klassieke communicatiemodellen gaan al lang niet meer op: je bepaalt zelf niet wat een crisis is, dat doet de buitenwereld in jouw plaats. Ook 'de doelgroep' bestaat niet meer. En als die al zou bestaan, dan is het een verzameling van individuen die zelf beslissen welke communicatie ze willen ontvangen en welke niet. Het individu speelt zelf voor journalist, blogt, sms't, twittert of facebooked. Het idee dat we te allen tijde ons imago en de reputatie van onszelf, ons bedrijf of onze organisatie met de juiste communicatie kunnen beschermen, gaat niet meer op. Reputatie heeft het moeten afleggen tegen relatie. We moeten luisteren in plaats van praten. We moeten de buitenwereld naar binnen halen en met die buitenwereld in een eerlijke, open en respectvolle dialoog treden. Wie daar in slaagt, heeft een grote kans om een crisis om te buigen tot een kans, een mogelijkheid om "Geen commentaar!" te vervangen door een open dialoog, en zich zo te handhaven in turbulente tijden. Vijf crisiscommunicatie-experts geven hun visie op risico- en crisiscommunicatie, zowel bij bedrijven als overheden; dit aan de hand van nieuwe wetenschappelijke inzichten, actuele cases en tal van recente voorbeelden waarvan zij zelf getuigen waren


Book
De dorpsstraat is de Wetstraat niet : een onderzoek naar de opvattingen van plaatselijke woordvoerders van nationale partijen
Authors: ---
ISBN: 905487127X 9789054871279 Year: 1996 Publisher: Brussel VUBPRESS


Book
In de vuurlinie : armworstelen met de pers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de vuurlinie geeft concrete tips en aanwijzingen over hoe je het beste kunt omgaan met de pers. - Ieder hoofdstuk is geschreven door een goedgeplaatste autoriteit binnen zijn of haar domein: zo schrijft Peter Frans Anthonissen over de woordvoerders, Patrick Lefevere over de wielersport, Ann Van elsen over de missverkiezingen, Frank Thevissen over politici, Pascal Paepen over de beursadviseurs, Marina De Moerlooze over de banken, Marc Descheemaecker over de overheidsondernemingen, Michel Vandenbosch over de dierenrechtenactivisten, Chris Van Roey over de reclamewereld, Leo Neels over de farmasector...

Listing 1 - 9 of 9
Sort by