Narrow your search
Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Blended learning : using technology in and beyond the language classroom
Authors: ---
ISBN: 9780230020832 0230020836 Year: 2007 Publisher: London: MacMillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les outils du conseil de l'Europe en classe de langue : cadre européen commun et Portfolios
Author:
ISBN: 227806116X 9782278061167 Year: 2006 Publisher: Paris: Didier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

28

Whose learning is it anyway? : developing learner autonomy through task-based language learning
Authors: --- ---
ISBN: 9044114964 9789044114966 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Portfolio européen des langues pour jeunes et adultes
Author:
ISBN: 2278050796 9782278050796 Year: 2001 Publisher: Paris: Didier,


Book
Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering : naar een cultuuromslag in de taalles
Author:
ISBN: 9044115324 9789044115321 Year: 2004 Volume: 11 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)


Book
Moderne vreemde talen in de onderbouw: kerndoelen in de praktijk
Authors: --- ---
ISBN: 9062834337 Year: 2004 Publisher: Bussem Coutinho


Book
L'approche par compétences dans l'enseignement des langues
Author:
ISBN: 9782278058105 227805810X Year: 2007 Publisher: Paris: Didier,


Book
Que voulez-vous dire ? : Compétence culturelle et stratégies didactiques
Authors: --- ---
ISBN: 2801111767 9782801111765 Year: 1998 Publisher: Bruxelles: Duculot,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un ouvrage destiné à sensibiliser les apprenants à la composante culturelle présente dans toute communication et à développer chez eux une capacité d'échanges interculturels. Il vise donc à ce qu'ils puissent progressivement : prendre conscience des rituels sociaux qui sont propres à toute communauté et qui facilitent les échanges si on comprend leur fonctionnement ; repérer les traits culturels inscrits dans la langue (niveaux de langue, connotations, implicites, structuration du discours...) et qui en rendent parfois l'accès malaisé aux allophones ; interpréter et relativiser des données socioculturelles liées à la génération, à la région, au pays ; s'impliquer de façon affective et cognitive dans la découverte de nouvelles perceptions du monde. Chaque module didactique propose la mise en œuvre de stratégies pour décoder un environnement ou des réalités culturelles francophones : la ville et les déplacements urbains, la famille, la nourriture, le logement, les loisirs et la mode.


Book
Gewikt en gewogen : evaluatie van communicatieve vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9044110764 Year: 2000 Volume: 3 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by