Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Blended learning --- Engels --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
28
Moderne vreemde talen --- Didactiek --- EU --- Portfolio's --- 485.2 --- taalonderwijs (ler) --- taalproblematiek (ler) --- Europese Unie --- Portfolio --- Sport
Choose an application
Zelfsturend leren --- Taakgericht onderwijs --- Leren leren --- Remediërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Llenguatge i llengües --- Ensenyament. --- Taalonderwijs
Choose an application
Didactic evaluation --- Didactics of languages --- European Union --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Moderne vreemde talen --- Evaluatie --- Competenties --- Portfolio's --- Didactiek --- #KVHA:Taalonderwijs --- Competentie --- Portfolio --- Sport
Choose an application
In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)
Psycholinguistics --- zelfstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactische werkvormen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek --- Tabasco --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Samenwerkend leren --- 050937.jpg --- 050938.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- #gsdbP --- Didactiek. --- Taalonderwijs.
Choose an application
didactiek --- taal --- talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemdetalenonderwijs --- Leerdoelen --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Vreemde talenonderwijs
Choose an application
800.7 --- 456.2 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- Moderne vreemde talen --- EU --- Didactiek --- Frans --- Competentiegericht onderwijs --- Europese Unie --- Didactics of languages --- Psycholinguistics
Choose an application
Un ouvrage destiné à sensibiliser les apprenants à la composante culturelle présente dans toute communication et à développer chez eux une capacité d'échanges interculturels. Il vise donc à ce qu'ils puissent progressivement : prendre conscience des rituels sociaux qui sont propres à toute communauté et qui facilitent les échanges si on comprend leur fonctionnement ; repérer les traits culturels inscrits dans la langue (niveaux de langue, connotations, implicites, structuration du discours...) et qui en rendent parfois l'accès malaisé aux allophones ; interpréter et relativiser des données socioculturelles liées à la génération, à la région, au pays ; s'impliquer de façon affective et cognitive dans la découverte de nouvelles perceptions du monde. Chaque module didactique propose la mise en œuvre de stratégies pour décoder un environnement ou des réalités culturelles francophones : la ville et les déplacements urbains, la famille, la nourriture, le logement, les loisirs et la mode.
804.0-07 --- communicatie, mondeling --- taalkunde, Frans --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans --- Didactiek --- Frankrijk --- Cultuur --- Intercultureel onderwijs --- Moderne vreemde talen --- 485.21 --- Didactics of French --- Didactics of secundary education --- Communication et culture. --- Français langue étrangère. --- Compétence de communication (linguistique)
Choose an application
In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)
talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- communicatievaardigheden --- 82.085 --- 800.7 --- #GSDBP --- #A0312A --- 700 Pedagogie --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- Vreemde talen; onderwijs --- 050933.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Evaluatie --- Communicatieve vaardigheden --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- #A0312A. --- #GSDBP. --- 475.3. --- 700 Pedagogie. --- Vreemde talen; onderwijs. --- communicatievaardigheden. --- vreemdetalenonderwijs. --- Taalonderwijs. Taalverwerving. --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst. --- Taalonderwijs --- Communicatie
Choose an application
taalstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- European Union --- 800.7 --- 485.21 --- didactiek so : frans (ler) --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Frans --- Moderne vreemde talen --- Evaluatie --- Didactiek --- Competenties --- Competentie --- Language planning --- Language and languages --- Langues --- Study and teaching. --- Planification --- Étude et enseignement
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|