Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
kunstfilosofie --- Computer. Automation --- philosophy of art --- Sociology of culture --- cybercultuur --- cultuurfilosofie --- Cybernetica --- Cybernétique --- 316.7 --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:309H1720 --- 316.42 --- #A9703A --- Mark Dery --- nieuwe media --- computers --- technologie --- kunst --- lichamelijkheid --- Stelarc --- seksualiteit --- cyberseks --- kunst en technologie --- 791.5 --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Populaire cultuur algemeen --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Informatiekunde, informatie management --- Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- 316.42 Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- 670 --- informatica --- internet --- informatique
Choose an application
Het internet is niet meer weg te denken uit het leven van kinderen en jongeren. Het biedt hen heel wat kansen en mogelijkheden als bron van informatie en hulpmiddel bij huiswerk, om in contact te blijven met vrienden dichtbij of veraf, of louter ter ontspanning. Maar er is ook een donkere kant aan de internetwereld: van schokkende beelden, cyberpesten, misbruik van persoonlijke gegevens, ongewenste seksueel getinte berichten en andere minder fraaie inhoud blijven kinderen en jongeren niet gevrijwaard. We gaan na met welke online risicos kinderen in contact komen, bij welke kinderen die risico's ook daadwerkelijk resulteren in negatieve ervaringen, en hoe zij hierop reageren. Mediawijsheid speelt een belangrijke rol in dit verhaal: het hangt samen met individuele factoren zoals geslacht, leeftijd, persoonlijkheidskenmerken alsook de sociale context, met name ouders, leraren, vrienden, en de culturele achtergrond.In 2010 werden in het kader van het EU Kids Online-onderzoeksproject meer dan 25.000 9- tot 16-jarigen en één van hun ouders over heel Europa geïnterviewd over hun online activiteiten en de online risico's waarmee ze zich geconfronteerd zien en vergeleek men de kijk van kinderen met de visie van de ouders. Dit boek presenteert de resultaten van dit onderzoek met de nadruk op Belgische en Vlaamse kinderen o.m. in vergelijking met Franstalige Belgische jongeren en hun Nederlandse leeftijdsgenoten
internet --- jeugd --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- 316.77 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H402 --- 433.5 --- audiovisuele opvoeding --- kinderen --- ICT --- Jeugd en internet --- Kinderen en internet --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- Audiovisuele opvoeding --- Internet and children --- Internet and teenagers --- Safety measures --- Internet --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediaopvoeding --- Jeugd --- Kinderen en jeugd --- Cultuursociologie --- Cultuurstudies --- Kinderen --- Gevaren --- Preventie --- Privacy --- Cyberseks --- Cyberpesten --- Onderzoek --- Europa --- Media --- Cultuurverschillen --- Vlaanderen --- Wallonië --- Nederland --- Man-vrouwrelatie --- E-inclusie --- Kind --- Cultuurstudie --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gevaar --- Cultuurverschil --- Relatie man - vrouw --- Inclusie --- Digitale kloof --- Crisis --- Cultuur --- Ondersteuning --- Samenleving --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Literatuur --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Jongere --- Onderzoek (wetenschap) --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media,
Choose an application
Secondary education --- PAV (project algemene vakken) --- SO (secundair onderwijs) --- Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- Belgium --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- 371.67 --- 373.5 --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken --- BSO --- PAV --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- 456.9 --- Onderwijs --- Project algemene vakken --- School --- 485.6 --- 5e leerjaar b.s.o --- België --- Berlijnse muur --- Bioscoop --- Film --- Filmgenres --- Fotografie --- Gezichtsbedrog --- Handboek/cursus --- Noordpool --- UVRM --- Verenigde Naties --- Vluchtelingen --- Zuidpool --- agressie --- anabole steroïden --- asielzoekers --- bioscoop --- boos --- conflicten --- cyberseks --- dinosauriërs --- doping --- echtscheiding --- fascisme --- federaal --- film --- filmgenres --- fotografie --- gemeente --- gezichtsbedrog --- handboek --- illegalen --- kannibalisme --- koningshuis --- lachen --- lawaai --- mensenrechten --- oorlog --- piercing --- politiek --- politieke partijen --- prehistorie --- ruzie --- schepping --- seks --- snelheid --- verkiezingen --- verslaving --- vooroordelen --- vrede --- weer --- wereldoorlog II --- 486.8 --- Conflicten - pav --- Film - pav --- Fotografie - pav --- Geweld - pav --- Mensenrechten - pav --- Vluchtelingen - pav --- België ; staatsinrichting --- Conflicthantering --- Conflictsociologie --- Democratie --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Rechten van de mens --- Records --- Verkiezingen --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Overige vakken; afzonderlijk --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: rechten (vluchtelingen)) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Geschiedenis --- Land- en volkenkunde --- Staatsinrichting --- Opvoeden tot burgerzin --- Geweld --- Oorlog --- Echtscheiding --- Conflicten --- Conflict --- Film (cinematografie) --- Vluchteling --- Mensenrechten --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|