Listing 1 - 10 of 71 << page
of 8
>>
Sort by
A practical guide for medical teachers
Authors: ---
ISBN: 0443100837 Year: 2005 Publisher: Edinburgh ; London ; New York, NY : Elsevier/Churchill Livingstone,

Teaching students to learn : a student-centered approach
Author:
ISBN: 0335100333 0335100430 Year: 1981 Publisher: Milton Keynes Open University Press


Book
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059314276 Year: 2009 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. In 4 thema's wordt een aantal didactische grondbeginselen behandeld: het leren (bevorderen), een cursus ontwerpen, een cursus uitvoeren, het onderwijs managen en evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema's, modellen en de vaardigheden- en informatiebladen aan het eind van elk thema wordt een directe eerste hulp geboden bij praktische vragen. De auteurs leggen hierbij de nadruk op de verantwoordelijkheid van de student voor het eigen leerproces. Van de docent wordt verwacht dat hij in staat is studenten die kennis en vaardigheden bij te brengen waarnaar ze zelf nooit op zoek zouden gaan, om de eenvoudige reden dat ze zich het bestaan ervan niet realiseren. De docent moet studenten fascineren; daartoe krijgt hij hier vele tips en aanwijzingen.In deze tweede druk wordt niet alleen geschreven over de didactiek in het hoger onderwijs, maar ook 'hot topics' zoals assessment en timemanagement komen aan bod

Listing 1 - 10 of 71 << page
of 8
>>
Sort by