Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (6)

KU Leuven (6)

Thomas More Mechelen (6)

UCLL (6)

Hogeschool Gent (5)

Odisee (4)

VIVES (4)

AP (3)

KBR (3)

Thomas More Kempen (3)

More...

Resource type

book (6)

audio (1)

object (1)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2016 (1)

2015 (1)

2004 (1)

2000 (2)

1996 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Zoveel meer dan dyslexie : leesproblemen in proportie zien
Authors: ---
ISBN: 9789057124648 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Nieuwezijds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De verhalen in dit boek laten zien hoeveel moeite het kinderen met dyslexie kost om hun achterstand bij het lezen en schrijven te accepteren – hoe ze worstelen met afwijzing en onbegrip. Maar dit boek heeft vooral een hoopvolle boodschap: met de juiste hulp uit hun omgeving kunnen kinderen hun zelfvertrouwen herwinnen en beter met hun dyslexie omgaan. Interesse en begrip zijn daarbij essentieel.


Book
Beter handschrift : praktische aanpak
Author:
ISBN: 9044114603 9789044114607 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat kinderen hebben geen goed leesbaar handschrift. Schrijven is immers een complex proces, waarbij motorische, cognitieve, neurologische en sociaal-emotionele aspecten samenspelen. De hand is als het ware de printer van de menselijke computer.Deze publicatie is een praktische handleiding bij het begeleiden van kinderen die, door verschillende oorzaken, niet in staat zijn met een leesbaar, technisch vaardig en verzorgd in een vlot tempo geschreven handschrift te werken. Het accent ligt op schrijven als motorische vaardigheid. De doelgroep voor dit boek bestaat uit leerkrachten, remedial teachers, fysiotherapeuten, psychomotorische therapeuten en alle anderen die deze problematiek behandelen. (Bron: flaptekst)


Book
Schrijven met zorg : een praktisch handboek handschriftontwikkeling voor het primair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 905574123X Year: 2000 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek behandelt theorie en praktijk van handschriftontwikkeling bij kinderen in de leeftijd van vijf tot dertien jaar.


Book
Ik kan het! : een schrijfmotorisch therapieconcept : werkboekje
Authors: --- ---
ISBN: 9789462921696 9789462922655 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pakket met 1 exemplaar van het handboek en 5 exemplaren van het werkboekje! Kinderen die er niet in slagen om leesbaar én aan een aanvaardbaar tempo te schrijven, ondervinden vaak problemen op school. Regelmatig worden zij doorverwezen naar een kinesitherapeut, fysiotherapeut of ergotherapeut om hulp te krijgen bij het leren schrijven. Ik kan het! vormt daarbij een nuttige leidraad: het beschrijft een vernieuwend therapieconcept voor schrijfmotoriek, dat meteen toepasbaar is in de praktijk.Ik kan het! geeft aan hoe vanuit de specifieke schrijfproblemen van elk individueel kind een aangepast oefenprogramma uitgewerkt kan worden. Het taakgerichte concept sluit aan bij de richtlijnen over schrijfmotorische therapie, beschreven door het Koninklijke Genootschap Nederlandse Fysiotherapie.Motivatie is een belangrijke voorwaarde om te leren. De auteurs hechten er dan ook veel belang aan en sturen aan op zelfgereguleerd leren. Met het kind worden specifieke doelen afgesproken en de therapeut probeert die doelen samen met het kind, binnen een vooraf bepaalde tijd, te bereiken. Zo krijgt elk kind een gepersonaliseerd Ik kan het!- werkboekje.


Multi
Schrijfdans : deel 1 : van abstracte bewegingen tot concrete lijnen : voor primair onderwijs
Author:
ISBN: 9075889011 Year: 1996 Publisher: Veenendaal Schrijfdans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's : Schrijfdansgymnastiek 1. Vulkaan - 2. Landschapswandeling/krongelidong - 3. Rond/achten - 4. Robot - 5. Trein - 6. Boom - 7. Zilveren vleugels - 8. Katten - 9. Mandala


Book
Geef me de tijd : kinderen met leerproblemen in de klas
Authors: ---
ISBN: 9033446162 9789033446160 Year: 2000 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandachtbesteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandacht besteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. De lezer krijgt voldoende informatie over de verschillende stoornissen zodat hij of zij bepaalde problemen kan herkennen. Dit (h)erkennen is een eerste stap naar verder onderzoek. Na een gefundeerde diagnose moeten ouders en leerkrachten verder werken aan het leren leren van het kind. In dit boek wordt een aantal kapstokken aangereikt over hoe dit leerproces ondersteund kan worden.

Keywords

Leerstoornissen. --- leerproblemen --- autisme --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- leesproblemen --- Educational psychology --- geheugenstoornissen --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #PBIB:+105.61 --- ADHD --- Autisme --- Dyscalculie --- Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerstoornissen --- 464 --- NLD --- dyscalculie --- dysorthografie --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- schrijfproblemen --- Leerkrachten --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leren leren --- Ouders --- Samenwerken --- Scholen --- leerlingenbegeleiding --- leerprocessen --- leraren --- leren --- ouders --- samenwerken --- scholen --- leerproblemen (ler) --- 376 --- Autistische kinderen --- Diagnostiek --- Dysorthografie --- Hulpverlening --- Leren --- Onderwijsleerprocessen --- Signalen --- leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen --- Rekenstoornissen --- Geheugen --- Schrijfstoornissen --- Kinderen --- Geheugenproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Orthopedagogiek --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerstoornissen; kinderen --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerstoornissen --- MBD --- Leerstoornis --- Rekenstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Schrijfstoornis --- Kind --- Geheugenprobleem --- Diagnose --- Rekenprobleem --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- #gsdbP --- Autismespectrumstoornis

Listing 1 - 6 of 6
Sort by