Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De verhalen in dit boek laten zien hoeveel moeite het kinderen met dyslexie kost om hun achterstand bij het lezen en schrijven te accepteren – hoe ze worstelen met afwijzing en onbegrip. Maar dit boek heeft vooral een hoopvolle boodschap: met de juiste hulp uit hun omgeving kunnen kinderen hun zelfvertrouwen herwinnen en beter met hun dyslexie omgaan. Interesse en begrip zijn daarbij essentieel.
leesproblemen --- dyslexie --- leerproblemen --- #KVHB:Dyslexie --- 464.1 --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Dyslexie --- Leesproblemen --- Kinderen --- Schrijfproblemen --- Leesprobleem --- Kind --- Schrijfprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Heel wat kinderen hebben geen goed leesbaar handschrift. Schrijven is immers een complex proces, waarbij motorische, cognitieve, neurologische en sociaal-emotionele aspecten samenspelen. De hand is als het ware de printer van de menselijke computer.Deze publicatie is een praktische handleiding bij het begeleiden van kinderen die, door verschillende oorzaken, niet in staat zijn met een leesbaar, technisch vaardig en verzorgd in een vlot tempo geschreven handschrift te werken. Het accent ligt op schrijven als motorische vaardigheid. De doelgroep voor dit boek bestaat uit leerkrachten, remedial teachers, fysiotherapeuten, psychomotorische therapeuten en alle anderen die deze problematiek behandelen. (Bron: flaptekst)
Secondary education --- psychomotorische therapie --- Orthopedagogics --- schrijven --- schrijfproblemen --- remediërend onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- #PBIB:+111.12 --- #KVHB:Schrijven --- #KVHB:Schrijfmotoriek --- schrijfmotoriek --- Aanvankelijk schrijven --- Vakdidactiek : Nederlands : Achtergrondinformatie --- Motorisch remediërend onderwijs --- Schrijven ; secundair --- Onderwijs; didactiek --- Schrijfproblemen --- Schrijfmotoriek --- Zorgverbreding --- Remediëring --- Linkshandigen --- Schrijven --- Schrijfstoornissen --- Logopedie --- #BSCH: vak: schrijven --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Schrijfprobleem --- Linkshandigheid --- Schrijfstoornis --- psychomotorische therapie (PMT)
Choose an application
Dit boek behandelt theorie en praktijk van handschriftontwikkeling bij kinderen in de leeftijd van vijf tot dertien jaar.
Schrijven --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Linkshandigen --- Kinderen --- Zorgverbreding --- Ontluikend schrijven --- Aanvankelijk schrijven --- Schrijfproblemen --- Basisonderwijs --- aanvankelijk schrijven --- schrijven --- basisonderwijs --- Nederlands --- didactiek --- 475.24 --- 471.47 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Schrijfmotoriek --- Schrijfonderwijs --- Voorbereidend schrijven --- schrift: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- Bewegingsopvoeding --- Linkshandigheid --- Kind --- Schrijfprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Pakket met 1 exemplaar van het handboek en 5 exemplaren van het werkboekje! Kinderen die er niet in slagen om leesbaar én aan een aanvaardbaar tempo te schrijven, ondervinden vaak problemen op school. Regelmatig worden zij doorverwezen naar een kinesitherapeut, fysiotherapeut of ergotherapeut om hulp te krijgen bij het leren schrijven. Ik kan het! vormt daarbij een nuttige leidraad: het beschrijft een vernieuwend therapieconcept voor schrijfmotoriek, dat meteen toepasbaar is in de praktijk.Ik kan het! geeft aan hoe vanuit de specifieke schrijfproblemen van elk individueel kind een aangepast oefenprogramma uitgewerkt kan worden. Het taakgerichte concept sluit aan bij de richtlijnen over schrijfmotorische therapie, beschreven door het Koninklijke Genootschap Nederlandse Fysiotherapie.Motivatie is een belangrijke voorwaarde om te leren. De auteurs hechten er dan ook veel belang aan en sturen aan op zelfgereguleerd leren. Met het kind worden specifieke doelen afgesproken en de therapeut probeert die doelen samen met het kind, binnen een vooraf bepaalde tijd, te bereiken. Zo krijgt elk kind een gepersonaliseerd Ik kan het!- werkboekje.
Penmanship --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- Writing --- Schrijven --- Schrijfproblemen --- Schrijfmotoriek --- Therapie --- motoriek --- schrijfstoornissen --- schrijven --- 372.45 --- 373.3 --- Voorbereidend schrijven --- #BSCH: vak: Nederlands --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Schrijfmotoriek --- #KVHB:Schrijven --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- Educational psychology --- Personality development --- kinderen --- zelfhulptechnieken --- aanvankelijk schrijven --- motorische ontwikkeling --- Schrijfprobleem --- Aanvankelijk schrijven.
Choose an application
Thema's : Schrijfdansgymnastiek 1. Vulkaan - 2. Landschapswandeling/krongelidong - 3. Rond/achten - 4. Robot - 5. Trein - 6. Boom - 7. Zilveren vleugels - 8. Katten - 9. Mandala
Schrijfvaardigheden --- Schrijfvaardigheden; buitengewoon onderwijs --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Schrijven ; buitengewoon onderwijs ; didactiek --- 475.24 --- Nederlands --- aanvankelijk schrijven --- didactiek --- schrijven --- 616.9 --- Motorische ontwikkeling --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Tussendoortjes --- Schrift: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- Lichaamsoefening en sport; overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- schrijfdans --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- schriftpsychologie --- schrijfbewegingen --- schrijfonderwijs --- voorbereidend schrijven --- 472.13 --- Aanvankelijk schrijven --- schrift: didactiek lagere school --- Voorbereidend schrijven --- schrijfbeweging --- schrijfmotoriek --- schrijfvaardigheid --- Bewegingsopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kinderen --- Schrijfproblemen --- Schrijven --- Motoriek --- Schrift: didactie lagere school --- Music sound recording --- Kind --- Schrijfprobleem --- Handschrift (persoon) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandachtbesteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. Geef me de tijd is een gids voor ouders en leerkrachten over hoe men bepaalde stoornissen kan signaleren. Er wordt aandacht besteed aan dyslexie, dysorthografie, dyscalculie, geheugenstoornissen, AD(H)D, niet-verbale leerstoornissen (NLD) en autisme. De lezer krijgt voldoende informatie over de verschillende stoornissen zodat hij of zij bepaalde problemen kan herkennen. Dit (h)erkennen is een eerste stap naar verder onderzoek. Na een gefundeerde diagnose moeten ouders en leerkrachten verder werken aan het leren leren van het kind. In dit boek wordt een aantal kapstokken aangereikt over hoe dit leerproces ondersteund kan worden.
Leerstoornissen. --- leerproblemen --- autisme --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- leesproblemen --- Educational psychology --- geheugenstoornissen --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #PBIB:+105.61 --- ADHD --- Autisme --- Dyscalculie --- Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerstoornissen --- 464 --- NLD --- dyscalculie --- dysorthografie --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- schrijfproblemen --- Leerkrachten --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leren leren --- Ouders --- Samenwerken --- Scholen --- leerlingenbegeleiding --- leerprocessen --- leraren --- leren --- ouders --- samenwerken --- scholen --- leerproblemen (ler) --- 376 --- Autistische kinderen --- Diagnostiek --- Dysorthografie --- Hulpverlening --- Leren --- Onderwijsleerprocessen --- Signalen --- leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen --- Rekenstoornissen --- Geheugen --- Schrijfstoornissen --- Kinderen --- Geheugenproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Orthopedagogiek --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerstoornissen; kinderen --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerstoornissen --- MBD --- Leerstoornis --- Rekenstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Schrijfstoornis --- Kind --- Geheugenprobleem --- Diagnose --- Rekenprobleem --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- #gsdbP --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|