Narrow your search

Library

KU Leuven (659)

UCLL (324)

UGent (311)

VIVES (265)

Odisee (249)

UAntwerpen (246)

Thomas More Kempen (235)

KBR (227)

Thomas More Mechelen (223)

Arteveldehogeschool (151)

More...

Resource type

book (619)

periodical (40)

dissertation (15)

audio (7)

object (7)

More...

Language

Dutch (344)

English (242)

French (31)

German (15)

Undetermined (15)

More...

Year
From To Submit

2024 (1)

2023 (5)

2022 (11)

2021 (13)

2020 (8)

More...
Listing 1 - 10 of 659 << page
of 66
>>
Sort by

Periodical
Didaskalos
Author:
ISSN: 04191188 Publisher: London

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lessen in orde voor immigranten : leerlingperspectieven van allochtonen in het voortgezet onderwijs.
Author:
ISBN: 9052560927 Year: 1993 Publisher: Amersfoort Academische uitg.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren over de eerste fase van het voortgezet onderwijs
Authors: ---
Year: 1986 Publisher: 's-Gravenhage : Staatsuitgeverij,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De serie 'Voorstudies en achtergronden' omvat werkstukken die in het kader van de werkzaamheden van de WRR tot stand zijn gekomen en naar zijn oordeel van zodanige kwaliteit en betekenis zijn, dat publicatie gewenst is. De verantwoordelijkheid voor de inhoud en de ingenomen standpunten berust bij de auteurs. The 'Preliminary and Background Studies' series comprises papers that have been produced as part of the work of the WRR and that, in its opinion, are of such quality and significance that publication is required. The responsibility for the content and the positions taken rests with the authors.


Book
Het vernieuwd secundair onderwijs: proeve van concretisering
Authors: --- ---
ISBN: 9026043538 Year: 1972 Publisher: Antwerpen De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Algemene onderwijskunde voor het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9023212770 Year: 1975 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
'Straks studeren?' Onderzoek naar een voorlichtingsblad voor middelbare scholieren
Authors: ---
ISBN: 906370156X Year: 1978 Publisher: Nijmegen Instituut voor Toegepaste Sociologie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inventaris van de archieven van de Vereniging ter Bevordering van Katholiek Bijzonder Onderwijs in het Bisdom Haarlem en van de Bisschoppelijke Kweekschool Beverwijk, later Katholieke Pedagogische Akademie Beverwijk, 1869-1984
Author:
ISBN: 9074503012 Year: 1992 Publisher: Haarlem Rijksarchief in Noord-Holland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Motivational developments in primary school: Group-specific differences in varying learning contexts
Author:
ISBN: 9789461420114 Year: 2013 Publisher: Amsterdam UvA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Motivatie voor school is belangrijk voor de schoolcarrière van leerlingen. Dit onderzoek focust op het basisonderwijs. Wat blijkt? Hier gaat het voor sommige groepen leerlingen ook al mis. Vooral bij allochtone kinderen en kinderen van ouders met een laag opleidingsniveau ontwikkelt de werkhouding zich minder gunstig. Daarnaast is het probleem groter bij jongens dan bij meisjes. Hornstra onderzocht ook de relatie tussen motivatieproblemen en de manier van lesgeven. Vaak blijkt dat de leerlingen met motivatieproblemen meer behoefte hebben aan sturing en dus gebaat zijn bij een traditionelere manier van lesgeven.


Multi
Ik ben ook een mens : opvoeding en onderwijs aan de hand van Korczak, Dewey en Arendt
Author:
ISBN: 9789490120139 9490120138 Year: 2016 Publisher: [Culemborg] Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Berding presenteert in dit boek op een zeer aansprekende manier drie klassieke denkers over de opvoeding: Janusz Korczak, John Dewey en Hannah Arendt. Weliswaar zijn zij belangrijke figuren uit een voorbije tijd, maar door de manier waarop Berding ze samen ten tonele voert blijken ze ineens een grote inspiratiebron te vormen voor hedendaagse opvoeding en onderwijs. Is een kind van zichzelf al een sociaal functionerend mens, of moet het daartoe worden opgevoed? Is het onderwijs bedoeld om de wereld te verbeteren? En waaraan ontlenen docenten hun pedagogisch gezag? Een échte aanrader voor iedereen die graag nog meer aan het denken gezet wil worden over opvoeding en onderwijs.


Book
Handelingsplanning in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9055743941 Year: 2003 Publisher: Baarn HBuitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 659 << page
of 66
>>
Sort by