Listing 1 - 10 of 7082 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Ce recueil de divers textes que Clément Rosset a consacrés au cinéma, pour la première fois réunis, est précédé d'un entretien avec Roland Jaccard. Ses goûts cinématographiques, parfois déconcertants et ironiques, permettent de mieux cerner la personnalité du philosophe. L'essai comporte deux parties : Un entretien avec Roland Jaccard autour du cinéma sur le 1er film de son enfance Les naufrageurs des mers du sud par Cecil B. de Mille, les grandes revues cinématographiques (Positif, Les Cahiers ...), des thèmes tels que « Psychanalyse et cinéma », « Philosophie et cinéma », etc. Des extraits de textes parus dans différentes revues ou ouvrages de C. Rosset.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Taiwan New Cinema (first wave, 1982-1989; second wave, 1990 onward) has a unique history regarding film festivals, particularly in the way these films are circulated at major European film festivals. It shares a common formalist concern about cinematic modernism with its Western counterparts, departing from previous modes of filmmaking that were preoccupied with nostalgically romanticizing China's image.
Through utilising in-depth case studies of films by Taiwan-based directors: Tsai Ming-liang, Zhao Deyin and Hou Hsiao-hsien, Tsai discusses how Taiwan New Cinema represents a struggling configuration of the 'nation', brought forth by Taiwan's multilayered colonial and postcolonial histories. Taiwan New Cinema at Film Festivals presents the conditions that have led to the production of a national cinema, branding the auteur, and examines shifting representations of cultural identity in the context of globalization.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 7082 | << page >> |
Sort by
|